Industria-hondakinen definizioa eta kudeaketa arauak
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en vasco con un tamaño de 11,3 KB
Industria-hondakinen definizioa.
Hondakina da material solidoa, likidoa edo gaseosoa, erauzteko, eraldatzeko, fabrikatzeko edo kontsumitzeko prozesu baten ondorio dena, eta material horren jabe denak hura uztea erabakitzen duena edo uzteko betebeharra duena. Gainera, Europa mailako hondakinen zerrenda bat dago, nahitaez industria-prozesuetako hondakintzat hartzen diren materialak definitzen dituena.
833/1988 Dekretuaren arabera, hondakinen arloko tailerrak egitera behartuta dauden ekintzak.
TAILERREN BATEBEHARRAK
Hondakin arriskutsuak behar bezala bereiztea eta ez nahastea, bereziki haien arriskugarritasuna areagotzea edo kudeaketa zailtzea dakarten nahasketak saihestuz.
Hondakin arriskutsuak dituzten ontziak ontziratzea eta etiketatzea, erregelamendu bidez zehazten den moduan.
Sortutako edo inportatutako hondakin arriskutsuen erregistroa eramatea, bai eta horien helmuga ere.
Hondakinak kudeatzeko baimena duten enpresei hondakinak behar bezala tratatzeko eta ezabatzeko behar duten informazioa ematea.
Administrazio publiko eskudunari urteko txosten bat aurkeztea. Txosten horretan, gutxienez, sortutako edo inportatutako hondakin arriskutsuen kopurua, horien izaera eta azken helmuga zehaztu beharko dira.
Hondakin arriskutsuak desagertu, galdu edo ihes eginez gero, administrazio publiko eskudunari berehala prestakuntza emateko.
Zer zehaztapen jaso behar dira hondakin bat ontziratzeko etiketan?
Dituen hondakinen identifikazio-kodea, identifikazio-sistemaren arabera: MAM/304/2002 Aginduaren EHZ kodea (hondakinen Europako zerrenda) eta hondakin arriskutsuak identifikatzeko sistemaren kodea, 952/1997 Errege Dekretuaren arabera. Kode horren arabera, hondakin bakoitza zazpi kodeko multzo baten bidez identifikatzen da, bata bestearen ondoren jarrita eta barra bikoitzen bidez bereizita.
Hondakinen titularraren izena, helbidea eta telefonoa.
Ontziratze-data.
Hondakinek dituzten arriskuen izaera.
Zein dira hondakin bat aldi baterako biltegiratzeko baldintzak?
HONDAKIN BILTEGIRATZE BALDINTZAK
Ontziek behar bezala etiketatuta egon behar dute.
Hainbat tokitan hondakin bateraezinak biltegiratzea.
Ontziek itxita egon behar dute beti, hondakina bertan isuri behar denean izan ezik.
Ontziak ez gehiegi betetzea (edukieraren % 80-90 gehienez).
Ontzia beteta dagoenean, biltegiko hondakinen aldi baterako biltegira eraman, kontratatutako enpresak jaso dezan.
Zer esan nahi dute ISO siglek?
Estandarizaziorako Nazioarteko Erakundea.
Zer arau zehazten ditu ISO 9001 arauak?
ISO 9001 arauak zehazten du zer baldintza bete behar diren kalitatea kudeatzeko sistema baterako, antolakundeek barne-aplikaziorako, ziurtapenerako edo kontratu-helburuetarako erabil ditzaten. Kalitatea kudeatzeko sistemaren eraginkortasunean zentratzen da, bezeroaren eskakizunak betetzeko.
ISO 14000 araudiak zeri egiten dio erreferentzia?
Atmosferaren kutsadura
Uren kutsadura
Lurzoruaren kutsadura
Hondakinen sorrera
Baliabideen kontsumoa
EMAS erregelamenduaren definizioa eta egitekoa.
EMAS Erregelamendua Europar Batasunak ingurumena kudeatzeko eta ikuskatzeko aldarrikatutako borondatezko eskema da.
Kudeaketa modernorako, gardentasunerako eta ingurumenaren partaidetzarako sinboloa da.
Enpresen eta erakundeen esku jarritako sistema bat da, haien ingurumen-jarrera ebaluatzeko, tratatzeko eta hobetzeko. Erregelamendu hau Europar Batasuneko estatu kideek kudeatzen dute.
EMAS siglek zera esan nahi dute: eko-kudeaketako eta ingurumen-auditoretzako erkidegoko sistema (Eco-Management and Audit Scheme).
Zer da auditoria bat?
Enpresak ISO 14001 arauan eta MAS Erregelamenduan eskatutako guztia betetzen duela egiaztatzeko egiten den ikuskapena da.
Zer alderdi ikuskatu behar dituzte enpresa batean?
Ikuskatu beharreko alderdiak:
Ingurumen-arloko lege-betetzea
ISO 14001 Arauak eta EMAS Erregelamenduak eskatzen duten guztia betetzea:
Ingurumen-politika egokitzea
Ingurumena kudeatzeko eskuliburua
ISO 14001 Arauak eta EMAS Erregelamenduak eskatzen dituzten prozedura guztiak eta enpresak ingurumenari, lan-jarraibideei, planei eta programei buruz egingo lituzkeen beste batzuk.
IKStik eratorritako erregistroak.
Instalazioak bisitatzea
IKSn inplikatutako langileekin elkarrizketak.
TEMA 5
Zer datu eduki behar ditu bezeroen datu-base orok?
Bezeroaren datuak: IFZ, izena, helbidea, herria, telefonoa, etab.
Ibilgailuaren datuak: matrikula, marka, modeloa, bertsioa, txasis-zenbakia, kolorea, etab., eta partikularra edo enpresa den, batzuetan prezioak edo baldintzak aldatu egiten baitira.
Nahitaezkoa al da bezeroak konponketen adostasuna izatea? Arrazoitu erantzuna. KOMPONKETEN BAIMANENA (SINADURA)
Bai, garrantzitsua da gogoratzea bezeroak ez baditu sinatzen harrera-aldian sortutako orriak, legezko arazoak sor daitezkeela konponketaren prezioa onartzen ez bada.
Bezeroak onartzen dituen baldintzen gordailu-agiria sinatuta. Izendatu itzazu.
Gordailu-agiria sinatuta, honako hauek egiteko baimena ematen da:
a) Deskribatutako matxura/gorabehera aldez aurreko aurrekonturik gabe konpontzea.
b) Edo aldez aurreko aurrekontu batetik abiatuta. Ondoren, bezeroak aukera hauek izango ditu:
- Aurrekontua eta konponketa onartzea.
- Aurrekontua ez onartzea. Aurrekontua egiteko gastuak ordaindu behar dira.
c) Bezeroak bere gain hartzen du zuzenean ibilgailua konpontzearen ondoriozko faktura ordaintzeko ardura.
d) Bezeroak honako hauek aitortu eta onartzen ditu:
- Tailerrak aplikatutako eskulanaren prezioa, jendaurrean ikusgai dauden tarifen arabera.
- Konponketa hori eskura ordaindu behar da, eta, ondorioz, Tailerrak eskubidea izango du konpondutako ibilgailua atxikitzeko, ordainketa horren berme gisa, Kode Zibilaren 1.600 artikuluaren arabera.
- Tailerrak ez duela inolako erantzukizunik ibilgailuaren barruan dagoen edozein objektu desagertu, kaltetu edo hondatzeagatik, baldin eta aldez aurretik Tailerrak ez badu jakinarazi objektu hori bazegoela, eta Tailerrak ez badu horren gordailuaren frogagiririk eman.
- Dekretuaren 15.2 artikuluan aurreikusitako kasuetan egonaldi-gastuak gertatzea. 298/1993 Legea, urriaren 8koa, jendaurrean jarritako tarifen araberakoa. Nolanahi ere, tailerrak aldez aurretik jakinaraziko dio bezeroari, bide fede-emailea erabiliz, kontzeptu horrengatiko gastuen zenbaketaren hasiera eta kontuan hartu beharreko eguneko zenbatekoa. Jakinarazpen horrek gutxienez hiru egun balioduneko gabealdia emango du.
e) Konponketa-agindu honen ondorioz egiten diren konponketa-lanak bermatuta daude, gutxienez hiru hilabeterako edo 2.000 kilometrorako, ibilgailu turistikoen kasuan, eta 15 egunerako ibilgailu industrialen kasuan, urriaren 8ko 298/1993 Dekretuaren 16. artikuluaren arabera, eta erabili beharreko ordezko piezei aplikatu beharreko bermeari kalterik egin gabe; berme hori uztailaren 10eko 23/2003 Legearen araberakoa izango da, aplikagarria bada.
f) Bezeroak baimena ematen dio tailerrari beharrezkotzat jotzen diren ibilgailuaren probak egiteko, baita bide publikoan ere.
g) Konponketaren amaieraren berri ematen denetik hogeita hamar eguneko epea igarotzen bada zenbatekoa ordaindu gabe, eta ibilgailua kendu gabe, bezeroak berariaz ahalmena ematen dio tailerrari ibilgailua bide publikoan edo aparkaleku batean aparkatzeko eta horren berri emateko.
Konponketa-ordena motak. Azaldu bakoitza hiru lerrotan.
Bermearen kontura.
Tailerrak fabrikatzaileari zuzenean egiten dizkion karguak dira. Bezero batek auto berri bat erosten duenean, tailer ofizialak bi urtez behartuta egongo dira dena delako markako ibilgailuak izan dezakeen edozein matxuraren kargu egitera.
Bezeroen kontura.
Berme-aldia amaitzen denean edo berme horri lotuta ez dauden elementuak hondatzen direnean (bonbillak, haizetako-garbigailuen arraspak, etab.), bezeroari ordainduko zaio konponketa, enpresa bat edo pertsona fisiko bat izan daitekeena, eta harrera ahalik eta modurik egokienean egin beharko da.
Zer informazio eman behar zaio bezeroari ibilgailua konpontzeari buruz?
Konponketaren xehetasunak eta xehetasunak azaltzeko orduan, gure hitzek hizkuntza ez oso teknikoa izan behar dute, baina bai lanaren zehatza. Ibilgailuak izan duen arazoa azalduko zaio, baina ez zaio azalduko nola joan den konponketa.
Zer informazio ez den eman behar. Azaldu koherentziaz.
Batzuetan, gehiegizko informazio teknikoa gure aurka joan daiteke, ezin diogu urratsez urrats azaldu nola joan den konponketa, ezta zer arazo izan ditugun ere. Beti azalduko litzaioke bidezkoa dena.
Ibilgailua entregatzean kontuan hartu beharrekoak. Izendatu itzazu.
1. Behar bezala baloratu behar dugu bezeroak eragin diezagukeen onura, ez bakarrik epe laburrera (faktura ordainduta), baita epe luzera ere, horrek publizitate positiboa eta doakoa egin baitezake lantegiaren onurarako, bezero gehiago lortuz.
2. Duela urte batzuetako inkesta baten bidez jakin da tailer bateko zerbitzua uzten duten bezero gehienak lantegiko langileen axolagabekeriagatik direla, tratuari eta bezeroarekiko interes faltari dagokienez.
3. Konponketa-fase osoan (harrera, entrega-agindua) bezeroari eskaintzen diogun tratu ona bezeroaren konfiantzarekin sarituko da, etorkizuneko tratu batzuetarako.
4. Bezeroak ez badaki zer arazo sor ditzakeen mantentze-lanik ezak, iradokizunak egin behar ditugu, beharrezkoa izanez gero, bezeroaren eta bere ibilgailuaren onerako.
5. Bezeroari ibilgailuan ordezkatutako piezak emateko aukera eskaini behar zaio, edo, bestela, pieza horiek ikusteko aukera eman behar zaio.
Zer den fototasazioa.
Teknologia berri horri esker, ibilgailutik ekoitzitako zatia erakutsi ahal diogu perituari, gure tailerretik igaro beharrik gabe. Horrela, 48 ordu aurreztu ditzakegu.
Ea azaltzen duen zaintza-kristal baten ezbehar baten fototasazio-prozesua.
1. Asegurudun batek bere konpainiari dei egiten dio, bere ibilgailuarekin ezbehar bat gertatu dela jakinaraziz. Konpainia horrek jakinarazten dio zein tailerretan utzi behar duen ibilgailua (normalean), han kaltea txikiagoa bada, lantegiak ebaluatzen du fototasazioa edo bideotas
azioa behar den, komeni denaren arabera, eta konpainiari jakinarazten dio.
2. Tailerreko langileek argazkiak edo bideoa egiten dituzte, eta kamera digitala PCra konektatzen dute. Horren bidez, kabinete teknikora (konpainiak esleitu diena) Internet bidez bidaltzen dituzte hondatutako fitxategiak, eta, beharrezkoa bada, egoki iritzitako iruzkinekin eta konponketaren balorazioarekin batera, komeni da argazkiak talkak eragindako kalteen behar bezain adierazgarriak izatea. Konpainiek software erabilerraza sortu dute, peritazioa arintzen duena.
3. Peritu tasatzaileak irudiak eta iruzkinak berrikusten ditu, eta itxuraz zailtasunik ez badago, tailerrarekin akordio ekonomikoa lortu ondoren, hark baimena ematen du ibilgailua txosten baten bidez konpontzeko. Arazo teknikoren bat izanez gero, peritua tailerrera joango da eta, beharrezkoa bada, konponketa bertan behera utziko du.
4. Konponketa amaitutakoan, bideokonferentzia erabil daiteke (horrek asko arintzen ditu idatzizko iruzkinak, batzuetan adierazteko zailak direnak).
5. Ibilgailua bezeroari ematea.