L'Impressionisme, Neoimpressionisme i Postimpressionisme
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en
catalán con un tamaño de 2,88 KB
Característiques de l'Impressionisme
- Desinterès pel tema i per tot allò que no sigui pictòric. Preferència pel paisatge.
- Treball a l'aire lliure: Rebuig al convencionalisme de l'estudi.
- Desaparició del dibuix com a forma prèvia al color. Ús de pinzellades soltes i taques de color.
- Estudi de les ombres i de les relacions entre els colors complementaris. No s'utilitzava el negre per a enfosquir l'obra.
- Repetició de temes en diferents circumstàncies de llum, per a captar la diversitat d'un mateix paisatge o tema en funció del temps i del moment concret.
Principals Autors Impressionistes
- Eduard Manet (1832 – 1883): Saló dels Refusats, L'esmorzar sobre l'herba i Olímpia.
- Claude Monet (1840 – 1926): La Catedral de Rouen, El pont de Westminster i L'estació de Saint-Lazare.
- Auguste Renoir (1841 – 1919): Nu femení amb efecte de sol, L'esmorzar dels remers i Le Moulin de la Galette.
- Edgar Degas (1834 – 1917): L'absenta.
El Neoimpressionisme
Cap al 1884, alguns pintors busquen la possibilitat de donar un fonament teòric i científic al procés artístic, basant-se en teories de contrastos i altres estudis de lleis òptiques de la visió. La preocupació impressionista per la llum assoleix un caràcter científic, allunyant-se de la impressió visual ràpida i transitòria de Monet.
Autors Neoimpressionistes
- Georges Seurat (1859 – 1891): Un diumenge d'estiu a l'illa de la Grande Jatte.
- Paul Signac (1863 – 1935): El port de Marsella.
- Henri Matisse (1869 – 1954): Luxe, calma i volumptuositat.
El Postimpressionisme
Paul Cézanne (1839 – 1906) és el precursor d'aquest moviment. Pertanyia a l'impressionisme, però va decidir buscar l'essència de la naturalesa, no la seva aparença. Les formes de la natura es poden descompondre en figures geomètriques com el cilindre, el con i l'esfera. El color és l'element clau per a definir les formes.
Obres destacades: Pomes i préssecs, Pomes i taronges.
Altres Autors Postimpressionistes
- Henri de Toulouse-Lautrec (1864 – 1901): Al Moulin Rouge, Jane Avril ballant i La toilette.
- Paul Gauguin (1848 – 1903): Pits amb flors roges i La visió després del sermó.
- Vincent Van Gogh (1853 – 1890).