Impressionisme: Anàlisi formal d'un paisatge marítim

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,74 KB

Impressionisme

Context Revolució industrial.
Lluites obreres.
París com a centre d’art en substitució de Roma.
Trencament amb l’Acadèmia.
Ruptura amb els Salons
Nou col·leccionisme.
Recerca de noves solucions plàstiques. Impressionisme.
Avanços de la ciència: llei del contrast simultani de Michel Eugène Chevreul
Aparició de la fotografia.

Estil Impressionisme
Característiques: Formes obertes o pictòriques
Absència de dibuix
Trencament de la representació acadèmica
Ús de colors complementaris
Coneixement de la llei del contrast simultani de Michel Eugène Chevreul que afirma que dues tonalitats complementàries fan que la intensitat de totes dues sigui més gran, cosa que permet abandonar el sistema tradicional de clarobscur.
Absència del negre
Significat:
Vista del port de Le Havre on Monet va passar la seva joventut. Captació dels reflexos de la llum damunt de l’aigua
Captació de la presència i la influència de l’atmosfera en la natura
Funció: Decorativa
Anàlisi formal
Descripció: Paisatge marítim, concretament al Port de l’Havre, hi ha tres botes i les aigües són tranquil·les. És el moment en què surt el sol.
Suport: Tela
Tècnica: Oli
Predomini absolut del color per sobre de la línia, hi ha l’absència de dibuix i està fet a base de pinzellades soltes i taques de color.
Color: Predomini dels colors freds (blaus, violeta, gris...) que contrasten amb el taronja del sol, el seu reflex i el cel. Utilitza dos colors contraris, el blau i el taronja.
La barreja de colors es fa a la retina.
Pinzellada: solta, brillant i dinàmica
Llum: La llum és molt important, mitjançant la pinzellada solta la intenta captar sobretot el reflex de la llum del sol sobre l’aigua. El que més li interessa és captar la llum i l’atmosfera
La juxtaposició de dues tonalitats complementàries fa que la intensitat de les dues sigui més gran, cosa que permet abandonar el sistema del clarobscur.
Profunditat: S’aconsegueix amb el paisatge del fons, la situació dels tres bots i amb el reflex del sol.
Composició: El sol seria el punt de fuga, el que ens crida més l’atenció. El sol divideix el quadre en dues meitats però no de forma simètrica. Els tres bots formen una diagonal. Al fons també hi trobem una línia horitzontal i moltes verticals que representen els pals de les veles dels vaixells i les xemeneies de les fàbriques. Les línies estan molt difuminades, desdibuixades per la boira.

Entradas relacionadas: