Importància de la Informació d'Alta en el Sector Sanitari

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,12 KB

El pacient i els seus familiars

  • El beneficiari principal de l'IA és el pacient.
  • Des de la perspectiva del pacient, aquest document serveix per informar i acreditar tot allò ocorregut durant l'ingrés, precisar el diagnòstic i concretar el tractament i les recomanacions sobre l'estil de vida, de manera que no hi hagi interpretacions errònies.
  • Un altre aspecte d'interès per al pacient i pels seus familiars és qui, com i quan s'ha de fer el seguiment, en cas que aquest sigui precís.

El metge d'Atenció Primària

  • És el que més coneix els problemes del seu pacient, els seus antecedents i tractaments habituals.
  • L'interès principal d'un metge d'AP en l'IA d'un pacient, és:
    • Conèixer tota la informació sobre el problema que va causar l'ingrés
    • Les seqüeles que li ha ocasionat
    • Les recomanacions sobre l'estil de vida
    • El nou tractament
    • Les responsabilitats i terminis del seguiment.
  • Els metges d'AP consideren que és un document de gran importància i un nexe entre ells i l'hospital.
  • Donat que un metge d'AP té un temps molt limitat d'atenció a cada pacient, se'ls ha de facilitar l'accés a la informació més rellevant mitjançant IAs breus, estructurats i amb encapçalaments clars.

El metge especialista

  • L'IA reflexa el rigor en l'abordatge diagnòstic i terapèutic, l'estructura del raonament clínic i la personalitat i la formació del metge redactor.
  • L'aprenentatge de la redacció de l'IA s'adquireix durant els primers anys de formació en l'especialitat.

El codificador clínic

  • El codificador realitza la tasca de traslladar els diagnòstics, proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques recollides en la història clínica a codis de la Classificació Internacional de Malalties (CIM-10).
  • La codificació permet realitzar una triple lectura sobre el servei clínic o hospital:
    • Complexitat dels casos atesos
    • Eficiència en la seva resolució
    • Qualitat dels resultats clínics en termes de mortalitat, complicacions i reingressos.
  • La codificació es realitza amb els IA.
  • Un hospital amb IA exhaustius tindran codis diagnòstics més complexos i amb millors indicadors de qualitat i eficiència que un altre hospital que tingui el mateix funcionament però informes incomplets.

Recomanacions per la redacció dels IA

  • Piense en las necesidades de los distintos usuarios y trate de satisfacerlas
  • Ponga atención a los datos de filiación del paciente.
  • Utilice una estructura de fácil lectura y evite las abreviaturas.
  • Sea preciso en el uso del lenguaje y evite los términos ambiguos.
  • Asegúrese de que están cumplimentadas todas las variables del CMBD.
  • Recoja todas las complicaciones sucedidas durante el ingreso.
  • Redacte las recomendaciones en términos extremadamente claros.
  • Sea realista al prescribir tratamientos farmacológicos y hágalo con pautas precisas y fáciles de entender.
  • Describa el seguimiento necesario tras el alta.
  • Identifique correctamente al autor o autores del informe

La història clínica digital (HCD)

  • Implementant-la progressivament a tots els hospitals espanyols.
  • Avantatges:
    • Ús simultani de la HC des de qualsevol lloc.
    • Llegible.
    • Seguretat de les dades i facilitat per a obtenir-ne còpies
    • Garantia de confidencialitat. L'accés a les dades està restringit mitjançant claus.
    • Flexibilitat. La informació es pot veure en diferents formats i temps.
    • Millor integració amb altres sistemes d'informació
    • Facilitat a l'hora d'incorporar-hi dades des del laboratori o radiologia.
    • Processament continu de dades que poden ser monitoritzades, resumides, interpretades i editades.
    • Possibilitat d'emissió de la informació en forma de pàgines, missatges, imatges...
  • L'HCD millora la qualitat assistencial ja que facilita el control de malalties i redueix els errors en la medicació.

Entradas relacionadas: