Importància de la documentació en l'àmbit sanitari
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,23 KB
INTRODUCCIÓ
És la informació registrada sobre un suport. Seria la suma del que s’explica (informació) i el mitjà en què aquesta informació es registra (en paper) el suport en què s'emmagatzema la informació poden ser suports diferents: en paper, una radiografia, ecografia, document electrònic,....IMPORTÀNCIA DE LA DOCUMENTACIÓ L’ús de documentació és de gran importància, en tant que: - És fonamental per a una atenció sanitària de qualitat, ja que per a una bona atenció necessitem accés ràpid a una gran quantitat d’informació. - Determinats documents són exigibles legalment. - Poden ser clau en cas de reclamacions. La documentació és necessària, però el principal de la nostra feina és atendre el pacient. ESTRUCTURA DE LA DOCUMENTACIÓ
Els documents tenen una estructura general: capçalera (identificador emissor, destinatari), cos (contingut del document) i peu (datació, signatura). En cada document s'inclou: el nom del document, un codi que faciliti la identificació i el marcatge ràpid. TIPUS DE DOCUMENTACIÓ En els centres sanitaris podem trobar un gran nombre de documents, molt variats i que compleixen funcions diferents. 2.1- TIPUS:
1. DOCUMENTACIÓ NO SANITÀRIA: Inclou documents similars als usats en qualsevol altre tipus de treball. EXEMPLE: factures, informes,....
2. DOCUMENTACIÓ SANITÀRIA: conjunt de documents generals en l'atenció als pacients, és específica de l'actualitat i les entitats. En diferenciem: Documents clínics: directament relacionats amb el pacient, formen la història clínica. Documents no clínics: és la que es genera en les activitats de gestió i administració durant l'atenció al pacient. EXEMPLE: document de petició de material. DOCUMENTACIÓ NO SANITÀRIA: El TCDI en consultes privades també pot fer funcions administratives i de gestió, treballant amb documentació com pressupostos, correus electrònics, factures,... Tasques de gestió en les quals pot participar un TCDI:
Comunicar-se amb el pacient i amb proveïdors.
Gestionar cicles amb els pacients.
3.1- COMUNICACIÓ AMB PROVEÏDORS I CLIENTS
La comunicació ha de ser contínua i professional, pot ser: Verbalment (en persona o per telèfon) Mitjançant electrònica (sms, correu electrònic,...) Cartes comercials (finalitats de les cartes als clients). Finalitats de les cartes comercials o proveïdors: Demanar informació dels seus productes. Fer comandes. Reclamacions. ESTRUCTURA DE LA CARTA COMERCIAL: CAPÇALERA: Destinatari, emissor, datació i localització. COS: salutació, text, comiat. PEU: Signatura, annex.
3.2- GESTIONAR CICLES AMB ELS PACIENTS. És recomanable una bona organització per gestionar l'atenció sanitària (és a dir, l'agenda). AGENDA PROFESSIONAL: Pot ser manual o mitjançant informàtica. Hi ha d'haver una agenda per a cada professional. En la seva elaboració hi ha d'haver un equilibri entre: Reduir el temps d'espera entre pacients, Evitar temps molt llargs entre visites dels professionals facultatius. Dades útils que hi ha d'haver: Nom i cognom del pacient Número de telèfon (pacient) Motiu de la visita (prevenció del temps a dedicar-hi, tipus de visita,..) Si el pacient pertany a assegurances o si ve de forma privada.
Inclou altres activitats: Visites comercials Reunions de treball S'han de seguir les indicacions del professional: Número de visites que es poden atendre per dia Si posar alguns descans entre visites També s'han d'anotar conclusions com si la visita s'ha fet o s'ha anul·lat, incidències durant la visita.