Implementació del treball per projectes a l'educació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,56 KB

  1. Recursos humans

    Necessitarem les sis persones que formaran part de la comissió, a més de tot l’equip de docent i aquells especialistes que hagin de venir al centre a ensenyar la mecànica en la que es basa el treball per projectes. A més d’aquestes persones que estaran ajudant als docents a establir la nova dinàmica de feina, hem de tenir en compte la implicació de persones pertanyents a la comunitat educativa per a que venguin a fer xerrades al centre o puguin explicar els nins algunes de les activitats que farem al llarg del curs (com per exemple: personal universitari, empreses, personal de l’Ajuntament...).

  2. Recursos materials

    Haurem de necessitar nou mobiliari per algunes aules, ja que suposem que no hi haurà pressupost suficient per a dur a terme un canvi de mobiliari general (amb la intenció de que els alumnes es puguin seure en taules rodones o de forma grupal sense haver de moure tots els mobles cada pic que hagin de fer una dinàmica en grup). A més, s’han de col·locar a totes les classes projectors, pantalles i ordinadors, a més de proporcionar als alumnes una sèrie de tauletes (perquè puguin treballar dins la nova metodologia establerta sense gaire dificultats i tinguin al seu abast l’accés a tota la informació).

  3. Temporització

    Cada setmana es durà a terme una reunió de la comissió per dur a terme la planificació de la nova metodologia educativa. A més, durant una sèrie de setmanes els docents hauran de quedar-se al centre perquè els especialistes els hi puguin formar dins aquesta metodologia. Un pic cada 15 dies i revisable per a que els professors rebin la formació adient, durant 3 mesos.

  4. Finançament

    Necessitarem un pressupost flexible, primer per a dur als especialistes que siguin necessaris per a formar en la metodologia de projectes i, després, haurem d’habilitar les nostres aules perquè siguin còmodes i s’adaptin a la nova forma d’educar. Suposem que no haurem de crear noves infraestructures, però probablement haurem de renovar el material o el mobiliari de qualque aula: canviar les taules i cadires o instal·lar pantalles a les classes, projectors o tauletes pels alumnes. De totes formes, per a l’establiment de les TIC a les aules necessitarem part de l’ajuda estatal, ja que, probablement el canvi de mobiliari es faci mitjançant el finançament intern del centre.

    Disposarem de 500€ per dur els experts necessaris, 5000€ per canviar el mobiliari i realitzar una renovació de les infraestructures i uns 5000 € a llarg termini per establir les TIC al centre.

  5. Dinamització i seguiment

    Cada setmana que es reuneixi la comissió i durant les reunions del Claustre, sempre s’haurà d’informar sobre com ha funcionat la posada en pràctica del treball per projectes. A més, haurà d’haver un docent encarregat per a cada àrea per a que motivi els seus companys i ajudi a coordinar les tasques que s’han de realitzar.

  6. Divulgació

    Es divulgaran els processos que va realitzant el centre davant la nova metodologia de projectes, es comentaran la nova introducció de materials dins les aules i s’informarà a nivell familiar de les activitats extraordinàries (com sortides didàctiques, xerrades de personal extern al centre...) que hagin de realitzar els alumnes. Com hem comentat, haurem de mantenir informada a la comunitat educativa mitjançant la pàgina web i xarxes socials del centre. A més, els pares estaran informats mitjançant les circulars, els SMS o els correus electrònics, mentre que els professors estaran informats també durant les reunions del Claustre. A més, d’aportar la informació corresponent a un cartell que es penjarà al tauler d’anuncis del centre i el que estigui a la sala de professors.

Com a norma general, els processos s’aniran revisant cada mes, perquè es tracta d’un procés cíclic i, com ja sabem que hi haurà reticències i barreres cap aquesta nova metodologia, el que farem és posar facilitats per treballar amb aquestes persones més indispostes. (Feedback entre la comunitat educativa).

Realitzarem rúbriques per als professors i els alumnes, perquè així tots sàpiguen quines són els accions que han de fer. Els alumnes a part de dur a terme una autoavaluació serà avaluats per part dels professors, mentre que els docents hauran de fer una autoavaluació i, a la mateixa vegada, seran avaluats per altres docents que aniran a observar el funcionament de les seves classes.

Tots aquests aspectes es comentaran a la junta d’avaluació per tal de millorar el funcionament del treball per projectes.


Entradas relacionadas: