Ikastetxearen Antolaketa eta Funtzionamendua
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en vasco con un tamaño de 7,2 KB
Zuzendaritza Organoak
Talde Organoak
Ordezkaritza Organo Gorena
Eskola-bizitzarako funtsezko erabakiak hartzen ditu. Gutxienez hiru hilabetez behin biltzen da. Hezkuntza proiektua, antolamendu araudia eta urteko programazioa onartu eta ebaluatzen ditu. Honako kide hauek osatzen dute:
- Zuzendaria
- Ikasketa Burua
- Zinegotzi bat
- Irakasleak
- Gurasoak eta ikasleak
- Idazkaria
Zuzendaritza Taldea
Zuzendariak, Ikasketa Buruak eta Idazkariak osatzen dute. Egitekoak:
- Zuzendariari laguntzea
- Planak aurrera eramatea
- Koordinazioa
- Urteko txostena
- Kanpoko harremanak
- Irakasle taldeak antolatzea
Irakasle Klaustroa
Irakasleek eta Zuzendariak osatzen dute. Gutxienez ikasturtearen hasieran eta amaieran biltzen da. Egitekoak:
- Ikasketa proiektua egin eta onartzea
- Ikasleak ebaluatu eta berreskuratzeko irizpideak ezarri eta koordinatzea
- Tutoretzak
- Jarduera-arauak onartzea
- Txostenak gauzatzea
Banakako Organoak
Zuzendaria
Ikastetxearen kudeaketa eta jardueren arduraduna da. Egitekoak:
- Ikastetxearen ordezkaritza ofiziala
- Gastuen baimena
- Ikastetxearen jarduera zuzendu eta koordinatzea
- Egiaztagiri ofizialak
- Arauak, erabakiak, proiektuak eta egitarauak betearaztea
Ikasketa Burua
Ikasketa proiektua eta irakaskuntza jardueren egitaraua koordinatu eta gauzatzen direla zaintzeko arduraduna. Egitekoak:
- Irakaskuntza-jarduerak koordinatzea
- Eskolako egutegiak egitea
- Gelak izendatzea
Idazkaria
Egitekoak:
- Bilkuretako gai-zerrenda prestatzea
- Aktak, espedienteak eta agiriak zaintzea
Administratzailea
Zuzendariari aurrekontua betetzen laguntzen dio. Egitekoak:
- Kontularitzaz arduratzea
- Beharrizanen zerrenda
- Aurrekontu agiria
- Hitzarmenak
- Mantentze-lanen zainketa
Partaidetza eta Lankidetza Organoak
Gurasoen Batzarra eta Ikasleen Parte-hartzea
Ikastetxearen kudeaketan parte hartzeko organoa da. Egitekoak:
- Proposamenak egitea
- Irakaskuntza-jardueren egitaraua, prestakuntza-jardueren, eskolaz kanpokoen eta osagarrien egitaraua, urteko kudeaketa egitaraua gauzatzeari buruzko balorazioa
- Zuzendaritza Taldearekin eta Irakasle Klaustroarekin harremanak izatea
- Gurasoen ekimena sustatzea
- Batzar-organoetan gurasoen ordezkari direnak bileratara deitzea
- Ikastetxe bakoitzeko AJA-k ikasleen parte-hartzea bideratuko du
Pedagogia-Koordinazio Organoak
Tutorea
Egitekoak:
- Programazio didaktikoa egitea
- Curriculum arloetako eskolak ematea
- Ikasleen ikaskuntza orientatzea
- Gurasoei beren seme-alabek parte hartzen duten ikasjardueren/hezkuntza prozesuaren berri ematea
- Tutoretza plana garatzea
- Ikasleei euren taldean eta eskolako bizitzan integratzen laguntzea
- Laguntza irakasleekin curriculum egokitzapenak koordinatzea
- Ebaluazio prozesua koordinatzea
Zikloko Taldeak
Zikloan eskolak ematen dituzten maisu/maistra guztiek osatzen dute. Ikasketa Buruaren zuzendaritzapean, hezkuntza-ziklo bakoitzeko irakaskuntzak antolatu eta garatzen dituzte. Ziklo talde bakoitzean koordinatzaile bat dago. Egitekoak:
- Dagokion zikloko irakaskuntza koordinatzea
- Zikloko ebaluazio-prozesuak ebaluatzea
- Pedagogia Koordinaziorako Batzordean parte hartzea
- Ikasketa Buruak agindu diezazkiokeen gainerako egitekoak
Didaktika Sailak
Irakaslez osatutako lan-taldeak dira, arduradun edo sailburu batek zuzenduta. Egitekoak:
- Lanak banatzea
- Lana zuzentzea eta koordinatzea
- Bilerak antolatu, prestatu eta zuzentzea
- Programazioaren edukiak eta gutxieneko exijentzia-maila bete daitezen arduratzea
- Sailak egindako nahikotasun-proben kalifikazioa ikuskatzea
- Saileko okerrak komunikatzea
Pedagogia Koordinazio Batzordea
Zuzendariak/Ikasketa Buruak, zikloetako koordinatzaileek eta aholkulariak parte hartzen dute. Curriculum proiektua eta izan ditzakeen aldaketak gauzatzeko lanen koordinazioa egiten dute. Egitekoak:
- Curriculum-proiektua eta beronen ebaluazio-plana proposatzea
- Curriculum-proiektua betetzen dela zaintzea
Hezkuntza eta Eskola Zerbitzuak
Hezkuntza jardueraren osagarri dira. Hezkuntza zerbitzuak irakasleei laguntzeko dira, eta eskola zerbitzuak ikasleei eta familiei laguntzeko. Hezkuntza-zerbitzuetako batzuk:
- Laguntzeko zerbitzua
- Orientabide-zerbitzua
- Baliabide didaktikoen zerbitzua
- Jarduera osagarrien eta eskolaz kanpoko jardueren zerbitzua
- Enpresako praktiken tutoretzarako batzordea
Eskola-zerbitzu batzuk:
- Jantokia
- Laguntza eta informazioa emateko zerbitzua
- Segurtasun eta higiene batzordea
- Garraioa
Aholkulariaren Funtzioak
Tutoreei eta irakasleei laguntzen die, ikasle aniztasunari eta hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleen beharrei erantzuteko. Tutoretza Plana prestatzen eta garatzen laguntzen du. Jardunaldia hiru esku-hartze esparrutan banatzen da:
- Ikastetxeko irakasleekin egindako esku-hartzetan aholkularitza ematea
- Gelako inguru arruntean lankidetzarako esku-hartzeak egitea
- Ikasleei hezkuntza-laguntza emateko eta hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleei banakako arreta eta laguntza ematea
Berrikuntza Eremuak
Aholkularitzaren Eremuan
- Alderdi didaktikoetan aholkularitza eskaintzea
- Irakasleek egindako ekarpenak baloratu eta bideratzea
- Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak sustatutako programetan aholkularitza eskaintzea
- Ikastetxeetako pedagogi baliabideen eta material didaktikoen eskariak kudeatu eta bideratzea
Prestakuntzaren Eremuan
- Zonaren araberako prestakuntza planak diseinatzea
- Ikastetxeetako prestakuntza proiektuetako plangintza, aholkularitza eta ebaluaketan lankidetzan aritzea
- Erkidegoko irakasleen prestakuntza-planetan elkarlanean aritzea
- Irakaslegoaren eskariak bideratzea
- Irakasleen prestakuntza
- Ikastetxeetako proiektuen eskarietatik eratorritako prestakuntza kudeatzea
Berrikuntza, Esperimentazio eta Ikerketaren Eremuan
- Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailari laguntzea aztertzen
- Hezkuntza Premia Bereziko ikasleak direla eta, ikastetxe eta irakasleei aholkua ematea
- Sailak edo ikastetxeek sustatutako berrikuntza eta esperimentaziorako proiektuen plangintzan, aholkularitzan eta ebaluazioan parte hartzea
- Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailaren behar, helburu eta norabideetara egokitutako materialen sorkuntza lantzea
- Eskola- eta curriculum-materialak aztertzea eta ebaluatzea
- Irakasleen artean esperientziak truka daitezen bultzatzea
- Hezkuntza sisteman iragartzen diren premien ondorio zuzena diren ekintza eta programa guztiak bultzatzea
- Zonako baliabideak kudeatzea, hezkuntza premia berezien eremuan