Ikaskuntza eta Motibazioa: Kolektibo Ezberdinak
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en vasco con un tamaño de 2,9 KB
Zahartzaroa, Formakuntzarako Garaia
Gaur egun, nagusientzako formakuntza-programak daude.
Pierre Vellas-en Asmoak
- Zahartze-prozesua atzeratu.
- Nagusiak ondare kulturalera hurbiltzea sustatu.
- Haien garapenean laguntzeko erantzukizun berriak eskaini.
- Zahartzaroaren arazoak ikasi.
- “Hirugarren adineko bizitzeko artea” sustatu.
Nagusiak Formakuntzan Jarraitzeko Motibazioak
- Ezagutzak handitu.
- Aisialdia aprobetxatu.
- Pertsona gisa errealizatu.
- Etxetik irten eta besteekin erlazionatu.
- Lagunekin edo bikotearekin elkarrekintzan aritu.
Motibazioa eta Ikaskuntza Desgaitasun Intelektualarekin
Kolektibo honekin garrantzitsua da baloratzea:
- Motibatzeko gaitasuna.
- Ikasteko zailtasunak.
- Heziketa-estrategiak.
Motibatzeko Gaitasuna Piztu
Nahiz eta haien barne-arreta maila baxuagoa izan eta erreakzio-gaitasuna txikiagoa ere izan, kontuan hartu behar da:
- Motibazioa garatzeko gaitasuna badute.
- Ingurunea funtsezkoa izango da haien interesa pizteko.
Haien interesen errepertorioa mugatua izan arren, jokaeran eragina duten ezaugarriak hauek dira:
- Objektu batzuekiko atxikimendu berezia eta jokaera errepikakorrak eta estereotipatuak.
- Bakartzeko joera.
- Egoera berriei egokitzeko zailtasunak.
Ikasteko Zailtasunak
Izan ditzaketen zailtasunik ohikoenak:
- Haien ikasteko erritmoa motelagoa da.
- Arreta ez dute mantentzen eta azkar nekatzen dira.
- Bakarrik ikasteko eta ekintzak egiteko zailtasunak dituzte.
- Egindakoa gogoratzea kosta egiten zaie.
- Eguneroko bizitzatik ikasteko zailtasunak dituzte.
- Aginduei astiro erantzuten diete.
- Ez dituzte ikasketa berriak sortzen.
- Ikasteko zailtasunen aurrean edo egoera neketsuetan alde egiteko joera dute.
Heziketa-Estrategiak
Ikasteko metodologia honetan oinarritu behar da:
- Dituzten ezagutzen gainean eraiki behar da.
- Ekintzak proposatu; ez agindu, ez erabili gehiegi gure autoritatea.
- Jarduerak pixkanaka aurkeztu.
- Eredu edo gidari egokia eskaini.
Desgaitasuna duten pertsonen ikasteko gaitasuna berdin garatzen da desgaitasunik ez dutenekin konparatzen badugu, baina erritmo motelagoan.
- Ekintza eta jarduera eskuragarriak proposatu.
- Ekintzak azaltzean saihestu jarraibide luzeak.
- Jarraibideak ulertzeko denbora nahikoa eman, prozesatzeko eta erantzun bat emateko.
- Ekintzetan aldaketa egonez gero, aldez aurretik jakinarazi eta ez aldatu sarritan jarraibideak.
- Ikasitako kontzeptuak berrikustarazi.
- Helburuak eskuragarriak izan behar dira.
- Ahalegina eta lorpenak saritu.
- Lan errepikakorra eta manipulagarria sustatu.
- Haien errealitatearekin lotutako gaiak landu.