L'ésser humà com a ésser social: Desenvolupament i socialització

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,38 KB

L'ésser humà com a ésser social

El desenvolupament social influeix en la relació que estableix amb si mateix i amb els altres.

  • Factors genètics: forma de ser en la qual intervenen les seves arrels de la genètica.
  • Factors ambientals: circumstàncies ambientals i socials concretes.

Desenvolupament social i socialització

Des de la primera infància, s'estableix una interacció positiva i de qualitat, ampliant aquesta xarxa a mesura que va creixent. Mitjançant la socialització:

  • La persona es forma com a ésser únic i membre actiu.
  • Es produeix a partir de la interacció de l'infant amb el grup social al qual pertany.
  • Adquireix pautes de convivència.

1 Socialització primària i secundària

  • Socialització primària: família en un context de relació afectiva.
  • Socialització secundària: contextos socials, relacions menys íntimes.

2 Agents de socialització

  • Família: primer agent de socialització, primeres experiències per a futures relacions socials.
  • Escola: transmissió de continguts i de comportament social (autoconcepte).
  • Grup d'iguals: interactuar amb altres iguals de forma autònoma.
  • Educació incidental: televisió i pantalles → educació i valors a través de la pantalla.

Teories explicatives

1 Aprenentatge social - A. Bandura

  • El bebè aprèn a demanar la presència de la mare mitjançant la interacció → observació i imitació.
  • L'infant busca recompensa i s'adona que imitant les accions dels seus pares, les obté.
  • Al créixer, associa imitació i recompensa, de forma directa o vicària (substitutiva).

*No vol dir que totes les conductes hagin de ser apreses, imitades i recompensades prèviament → observant conductes i les conseqüències s'aprenen noves respostes.

Entradas relacionadas: