L'ésser humà com a ésser social: Desenvolupament i socialització
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,38 KB
L'ésser humà com a ésser social
El desenvolupament social influeix en la relació que estableix amb si mateix i amb els altres.
- Factors genètics: forma de ser en la qual intervenen les seves arrels de la genètica.
- Factors ambientals: circumstàncies ambientals i socials concretes.
Desenvolupament social i socialització
Des de la primera infància, s'estableix una interacció positiva i de qualitat, ampliant aquesta xarxa a mesura que va creixent. Mitjançant la socialització:
- La persona es forma com a ésser únic i membre actiu.
- Es produeix a partir de la interacció de l'infant amb el grup social al qual pertany.
- Adquireix pautes de convivència.
1 Socialització primària i secundària
- Socialització primària: família en un context de relació afectiva.
- Socialització secundària: contextos socials, relacions menys íntimes.
2 Agents de socialització
- Família: primer agent de socialització, primeres experiències per a futures relacions socials.
- Escola: transmissió de continguts i de comportament social (autoconcepte).
- Grup d'iguals: interactuar amb altres iguals de forma autònoma.
- Educació incidental: televisió i pantalles → educació i valors a través de la pantalla.
Teories explicatives
1 Aprenentatge social - A. Bandura
- El bebè aprèn a demanar la presència de la mare mitjançant la interacció → observació i imitació.
- L'infant busca recompensa i s'adona que imitant les accions dels seus pares, les obté.
- Al créixer, associa imitació i recompensa, de forma directa o vicària (substitutiva).
*No vol dir que totes les conductes hagin de ser apreses, imitades i recompensades prèviament → observant conductes i les conseqüències s'aprenen noves respostes.