Hizkuntza Proiektua: Eskolaren Zeregina Hizkuntzei Dagokionez Aldatzen Doa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en vasco con un tamaño de 2,35 KB
HIZK/HEZK.PROIEKTUA
Ez dira gauza bera baina erlazioa dute → elementuen artean hizkuntza dago.
-HIZK.P: Egitasmo edo proiektu bat da. Ikastolan lantzen diren hezkuntzen ikaskuntza-irakaskuntzari eta erabileran dagozkien alderdiak biltzen dituena eta haien trataerari koherentzia ematen diona.
-HEZK.P: Ikastetxearen erabaki eta proiektu handiei gorpitza koherentzia eta orientazioa emanten dien agiria. Proposamen integrala eta globala da eta ikastetxearen ezaugarriak aintzat hartuta, bere ezaugarriak, balioak, printzipioak eta helbuauak zehazten ditu eta horiek nola bete adierazten du.
HIZK.P egitea/lantzea: aldaketak.
Lurralde horretako hizkuntza indartzea eta normalizatzeaz gain, atzerriko hizkuntzaren irakaskuntzaz arduratzea du helburu, eleaniztasuna bultzatuz. Komunitate osoaren partaidetza aktiboa bultzatzen da. Proiektu honekin honekin jasotako erabakiak, eragin zuzen dute ikastetxeko beste agiri batzuietan; B.A, UR.PL.. Horiek aldaketak eragin.
GUASCH
Eskolaren zeregina hizkuntzei dagokionez aldatzen doa; faktore soziolinguistikoa, faktore teknologikoa eta faktore psikolinguistikoagatik.
Faktore soziolinguistikoa hurrengoa aipatu:
-Lehenengo fenomenoa: Espainia Europako Komunitatean sartu zenetik uste da kalitate handiagokoak direla atzerriko hizkuntzak irakasten dituzten zentroak. Bestetik, globalizazio ekonomiko eta kulturala dela eta, uste da atzerriko hizkuntza garrantzitsua ingelesa dela.
- Bigarren fenomenoa immigrazioa da, Afrikatik, Europatik edo Asiatik. Honek areagotu ditu ikasleen ama-hizkuntza atzerritar gehiago dauden zonaldeetako ikastetxeetan. Heterogeneotasun linguistikoa klaseetan, gazteleraren irakaskuntza gaztelera ama- hizkuntza bezala ez dutenentzat...
-Hirugarren fenomenoa: Bigarren hizkuntza ofiziala (katalana, euskara...) duten komunitate autonomoak xede bezala maila eta gradu desberdinetan ezarrita dago hizkuntza hauek jakin behar direla derrigorrezko hezkuntza amaitzerakoan. Hori dela eta ikus dezakegu bigarren hizkuntza hauen presentzia hezkuntzan.
Laburbilduz, gizarteak duen pentsaera eskolan irakasten diren hizkuntzei buruz aldatuz doa, hori dela eta curriculumetan aldaketak ikusten ari dira.