Història de Walt Disney i la creació de Mickey Mouse
Enviado por Chuletator online y clasificado en Lengua y literatura
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,89 KB
Walt Disney
Els inicis
Walt Disney va ser creat per dos publicistes, un dels quals és el conegut Walter Elias Disney (1901-1966). Walt Disney va tenir una infantesa rural a Kansas, cosa que es veu reflectida a les seves pel·lícules. Després de participar a la Primera Guerra Mundial com a conductor d'ambulàncies, va començar a treballar com a il·lustrador en una agència publicitària a Kansas el 1919. Allà va conèixer Ub Iwerks (1901-1971), amb qui va decidir independitzar-se aquell mateix any i muntar la seva pròpia agència publicitària, però va resultar ser un fracàs.
Això els va fer decidir provar amb l'animació. Kansas, juntament amb la costa californiana, eren els dos centres on es feien més animacions. Van començar fent una petita sèrie: Newman Laught-O-Grams, uns petits curts per al cinema Newman, un petit cinema local. Tractaven de fer sàtira sobre els polítics locals.
El 1932, Disney va veure la sèrie Out of the Inkwell de Fleischer i va convèncer el seu soci per fer una sèrie semblant. El resultat va ser Alice in Wonderland, on s'integra una nena real de 4 anys en un món de dibuixos animats.
L'ascens de Disney
Amb aquesta producció van aconseguir que la distribució de la pel·lícula la fes Margaret Winkler, una famosa distribuïdora que també va distribuir Out of the Inkwell i Felix the Cat. Això els va permetre tenir ingressos regulars i, a més, assentar-se com a productora independent. L'èxit de la producció els va obligar a traslladar-se a Califòrnia per tenir un major contacte amb la indústria del cinema. A partir d'aquest moment, van començar a produir les Alice Comedies, una saga sobre aquest personatge interpretada per diverses nenes.
En aquesta sèrie apareix un nou personatge, Julius el gat, que va ser molt polèmic per la seva semblança amb Felix the Cat i Crazy Cat. Això els va portar demandes per plagi, cosa que va fer que no poguessin desenvolupar-se de manera autònoma i que es quedessin estancats, ja que, com vam veure als estudis Fleischer, era habitual crear sèries a partir dels personatges de sèries ja fetes. El que va aparèixer en aquesta sèrie és un dels personatges que va tenir la vida més llarga dels estudis Disney: Pete (inicialment One-Eye Pete, després Peg Leg Pete), el rival de Mickey Mouse i el personatge que més ha perdurat a Disney.
El naixement de Mickey Mouse
L'any 1926, Disney i Iwerks havien produït més de 50 pel·lícules d'Alice i es trobaven estancats pel fet que Julius no podia tenir la seva pròpia sèrie. En aquest moment, la Universal els va proposar crear un nou personatge per a la seva franquícia. Iwerks va crear Oswald the Lucky Rabbit el 1927. A partir d'aquesta sèrie, Iwerks comença a prendre el control de la fàbrica i Disney passa a ser una mena de director general.
Iwerks va fer moltes innovacions tècniques: va aconseguir que els acetats fossin molt prims, va posar estabilitzadors a les càmeres, va començar a investigar sobre animacions en color i va invertir comprant tres mines de colors. Quan Oswald va començar a tenir èxit, la Universal els va apartar de la producció. Llavors van començar a treballar en secret en la creació de Mickey Mouse, una evolució d'Oswald creada per Iwerks. Mickey s'associa amb Disney perquè va ser qui li va donar la veu durant 17 anys.
Innovacions i tensions
Part de l'èxit immediat de Mickey va ser el so sincronitzat, sent els primers films amb aquesta característica gràcies al nou distribuïdor, Pat Powers, i el sistema Cinephone. El primer film amb so va ser Steamboat Willie (1928), però no va ser el primer film de Mickey; el primer va ser Plane Crazy (1928), mut, al qual es va incorporar el so posteriorment. Aquesta pel·lícula, més experimental i agressiva, mostra l'esperit d'Iwerks i inclou elements com els fons animats i els punts de vista subjectius.
L'èxit de Mickey va provocar tensions entre Disney i Iwerks. El 1929, Iwerks va crear les Silly Symphonies, una sèrie de curts autònoms sense un protagonista fix, pensats com a bancs de proves. Disney no va connectar amb la idea inicialment, però van ser un èxit. Davant d'aquest malestar, Iwerks va abandonar l'estudi i en va crear un de nou amb Powers.
El primer llargmetratge
A principis dels anys 30, Disney es va plantejar crear un llargmetratge animat, el primer de la història del cinema americà, a causa de la disminució d'encàrrecs de curts per l'hàbit de les sessions dobles als cinemes. El 1934, Disney va anunciar la pel·lícula de Blancaneus i els set nans, invertint-hi tot el seu pressupost i crèdit durant tres anys.