Història de la fotografia artística
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,86 KB
Pictorialisme
Finals sXIX i principis XX
- Reivindica la fotografia com a llenguatge artístic com la pintura.
- Influència del romanticisme i el impressionisme
- Paisatges boirosos i figures femenines
- Manipulació d’imatges
- Poca nitidesa
- Ús de filtres
- Molt gra
Peach Robinon
Henry Emerson
Fotografia directa
Principis s.XX
- La fotografia es desmarca de la pintura
- Imatges sense manipulacions ni efectes
- Fotografia arquitectònica i de màquines, símbol de progrés i de la vida quotidiana. també retrats
- Angles poc convencionals
- Nitidesa de les imatges i profunditat de camp
ALFRED STIEGLITZ
Nova objectivitat
Alemanya, anys 20
Comença a la Bauhaus
- La fotografia com a mitjà d’exaltació de l’objecte o el subjecte
- Efectes de llums i ombres
- Precisió de la posada en escena
- Ús del primer pla
- Profunditat de camp
Albert Renger-Patzsch, Karl.
Nova visió
Alemanya, anys 20
Comença a la Bauhaus
- La fotografia es converteix en un element essencial de les experiències artístiques.
- Totalment reconeguda com a llenguatge artístic.
- Contrastos de llum, contrastos de formes, escorços, angles de visió insòlits, picats,
- Contrapicats, primers plans…
- Treball amb fotogrames, Fotomuntatges
László Moholy-Nagy
Dadaïsme
Alemanya i França entre 1916 i 1925
- Postura anàrquica, irracional i primitivista, i una oposició violenta a les ideologies, l'art, i la política tradicionals.
- Atmosfera d’irrealitat i absurd
- Fotomuntatges/Collages/Alteracions
- Aglutinació de diferents negatius/
- Juxtaposició de fragments de fotografies
John Heartfield
Marcel Duchamp
Surrealisme
França, a partir de 1924
- Experimentació/Introspecció
- Transtorn de la percepció de la realitat
- Món oníric/Absurd/Deformació de la realitat
- Solaritzacions/Sobreimpresions
- Distorsions/Fotomuntatges
- Tècnica de l’object trouv/Rayogrames
Man Ray
Max Ernst
Fotografia Subjectiva
Alemanya, anys 50
- Caràcter experimental que suposa la continuació de “La Nova Visió”
- Creació fotogràfica personal
- Reproduccions contrastades
- Enquadraments ajustats/ Fotogrames/
- Estructures abstractes/Solaritzacion
Otto Steinert
F64
Califòrnia 1932
- Profunditat de camp i nitidesa
- Oposició al Pictorialisme
- - absència de desenfocament
- - interès pel detall..
Brett Weston
Imogen Cunningham,