Història de la fotografia artística

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,86 KB

Pictorialisme

Finals sXIX i principis XX

  • Reivindica la fotografia com a llenguatge artístic com la pintura.
  • Influència del romanticisme i el impressionisme
  • Paisatges boirosos i figures femenines
  • Manipulació d’imatges
  • Poca nitidesa
  • Ús de filtres
  • Molt gra

Peach Robinon

Henry Emerson

Fotografia directa

Principis s.XX

  • La fotografia es desmarca de la pintura
  • Imatges sense manipulacions ni efectes
  • Fotografia arquitectònica i de màquines, símbol de progrés i de la vida quotidiana. també retrats
  • Angles poc convencionals
  • Nitidesa de les imatges i profunditat de camp

ALFRED STIEGLITZ

Nova objectivitat

Alemanya, anys 20

Comença a la Bauhaus

  • La fotografia com a mitjà d’exaltació de l’objecte o el subjecte
  • Efectes de llums i ombres
  • Precisió de la posada en escena
  • Ús del primer pla
  • Profunditat de camp

Albert Renger-Patzsch, Karl.

Nova visió

Alemanya, anys 20

Comença a la Bauhaus

  • La fotografia es converteix en un element essencial de les experiències artístiques.
  • Totalment reconeguda com a llenguatge artístic.
  • Contrastos de llum, contrastos de formes, escorços, angles de visió insòlits, picats,
  • Contrapicats, primers plans…
  • Treball amb fotogrames, Fotomuntatges

László Moholy-Nagy

Dadaïsme

Alemanya i França entre 1916 i 1925

  • Postura anàrquica, irracional i primitivista, i una oposició violenta a les ideologies, l'art, i la política tradicionals.
  • Atmosfera d’irrealitat i absurd
  • Fotomuntatges/Collages/Alteracions
  • Aglutinació de diferents negatius/
  • Juxtaposició de fragments de fotografies

John Heartfield

Marcel Duchamp

Surrealisme

França, a partir de 1924

  • Experimentació/Introspecció
  • Transtorn de la percepció de la realitat
  • Món oníric/Absurd/Deformació de la realitat
  • Solaritzacions/Sobreimpresions
  • Distorsions/Fotomuntatges
  • Tècnica de l’object trouv/Rayogrames

Man Ray

Max Ernst

Fotografia Subjectiva

Alemanya, anys 50

  • Caràcter experimental que suposa la continuació de “La Nova Visió”
  • Creació fotogràfica personal
  • Reproduccions contrastades
  • Enquadraments ajustats/ Fotogrames/
  • Estructures abstractes/Solaritzacion

Otto Steinert

F64

Califòrnia 1932

  • Profunditat de camp i nitidesa
  • Oposició al Pictorialisme
  • - absència de desenfocament
  • - interès pel detall..

Brett Weston

Imogen Cunningham,

Entradas relacionadas: