Història i evolució de la televisió: de la TV analògica a la TV digital
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 11,61 KB
TELEVISIÓ
TV: sistema de telecomunicació per l'emissió i per la recepció de sons i d’imatges mov a dist.
Avenços científics:
- fotoelectricitat, o capacitat per alguns cossos per transformar l’energia elèctrica
en energia lluminosa.
- processos d'anàlisis capaços de descompondre una fotografia en línies i punts clars i foscos, i restituir-la a f. origin
- avenços en la manipulació dels electrons, que farien possible repetir aquest procés de descomposició i
restitució d’imatges 25 veg/seg
Televisió electrònica als EUA: model de tubs de rajos catòdics
1895 S. Thomson implementa el tub de rajos catòdics, però no es va poder integrar a causa de les diferències tecnològiques fins al s.XX i perdura els primers anys dels. XXI
1911 primera imatge sobre un tub de raigs catòdics (ratlles blanques sobre un fons negre)
Exploració d’una imatge: descomposició en fotogrames ( frames) i després en línies, llegint cada quadre
1928 primeres imatges en color, gràcies als experiments de Baird ⟶ les televisions han de ser compatibles amb emissions monocromes.
10 agost 1928 primera demostració de Tv 3D per Baird. La Tv 3D va fracassar. (2010)
Baird: pioner en una gran varietat de sistemes de televisió en 3D fent servir el tub electro-mecànic i de raigs catòdics. El primer televisor 3D va ser produït el 1935.
- Millores tècniques i augment potencial d’espectadors ⟶ gran fenomen 1950-1960 ⟶ primeres emissions regulars i augment del nombre global de receptors
Aparell d’explotació comercial ⟶ reglamentacions per intentar limitar els marges de maniobra.
Mitjans S. XX els països desenvolupen sistemes de televisió nacionals i privats. Enregistraments de senyals de vídeo i àudio, programes per ser emesos posteriorment.
Finals anys 50 s’inventen les càmeres amb òptiques que permeten augmentar la producció
Anys 60 apareix el zoom i es desenvolupen magnetoscopis més petits que permeten enregistrar noticies al camp ⟶ neixen els equips periodístics electronics o ENG
Televisió analògica: és capturada per mitjà de càmeres que capture. + el cable garanteix l’arribada en estat òptim de la senya sense cap interferències - requereix una instal·lació costosa i un centre que realitza els senyals.
Televisió digital terrestre (TDT): sistema de difusió del senyal de televisió que utilitza la tecnologia digital per a la transmissió de la imatge i el so a través de es ones terrestres. S'utilitzen els mateixos centres emissors i mateixes antenes que la TV terrestre convencional. L’emissió arriba a al televisor través d’un decodificador digital o bé a un televisor amb receptor digital incorporat. Permet un major nombre de canals gràcies al millor aprofitament de l’amplada de banda, millor qualitat de senyal i la possibilitat d’accedir a serveis digitals addicionals
Alta definició (HD): capacitat de reproducció d’imatges en alta definició. Arriben dos formats per a la TV: D2 Mac i HD Mac. -
l’amplada de banda que necessitaven per emetre senyal era molt més gran de a que permetien els canals de TV convencional.
Ara som al 4k (4000p ixels) UHD
2018 primer canal demo en 8k
Televisió per Internet o en línia: distri digital continguts de televisió a través d’Internet mitjt tecno streaming de vídeo.
Smart TV: aparell de TV que compta amb un servei operatiu incrustat
IPTV: estàndard de la tecno de tv per Internet per a ús de radiodifusió televisiva.
A EU i parts d’Amèrica la televisió és un servei públic i té monopoli de la seva gestió i producció a l’estat o a les institucions educatives. USA empresa privada.
PUBLICITAT I DIARIS/WEB
70-80% dels ingressos de la publicitat
La publicitat pagava part del cost de la impressió i distribució dels diaris ⟶ reducció dels preus dels diaris.
1833 The Sun, primer diari en tenir publicitat cobrada
La publicitat dels diaris en països amb internet decau perquè la publicitat s’ha passat a internet
2010 Publireportatge: oposat als editorials, anuncien nous productes, amb un to genera més proper al d’una nota de premsa. (tipus de revista que ven productes)
PUBLICITAT I COMUNICACIÓ
Publicitat arriba a les nostres vides a través de diaris, ràdio, televisió, tanques publicitàries, propaganda de mà, internet…
Publicitat: forma de comunicació dins de procés de comercialització de productes i serveis. La seva finalitat bàsica és persuadir.
Imatge i paraula del missatge publicitari
Director d’art: imatges i suport gràfic
Redactor de textos o copy: part escrita
Eslògan: frase concisa, eloqüent i impactant que redueix la campanya
Cos: part que explica les característiques (qualitats i beneficis) del producte o servei, tot i que no sempre apareix
Disseny: imatges i recursos gràfics que conté
Logotip: dibuix que facilita la identificació de la marca i el seu nom, també permet diferenciar-o de la competència
Marca: gran importància per mantenir i destacar un producte en el mercat. Ha de permetre associar el producte que representa, fàcil de pronunciar i recordar, i registrar per tal de ser exclusiva.
ELEMENTS DE LA PUBLICITAT
Text publicitari: explicatius, descriptius i argumentatius en una narració
Disseny: busquen les imatges i la topografia més adequades per cridar l’atenció del receptor.
Color: utilitzats per influir en el receptor ja que que es poden associar a una idea
Música: pot ajudar a vendre, pot emocionar o quedar-se al cap per ser recordades
LLENGUA DE LA PUBLICITAT (no ha de ser bonica sinó eficaç)
Correcta Objetiva Lògica i coherència interna
Formal: nivell mitjà de formalitat
Directa: entenedora per al receptor (vocab. general i senzill, sense passar-se)
Actual: ha de demostrar que està al dia i actualitzat
Democràtica: sense discriminacions, no sexista
Econòmica: informació necessària
ESTRATÈGIES PUBLICITÀRIES
Època medieval pregoner
S.XIX industrialització permet fabricar grans quantitats de productes ⟶ publicitat apareix als diaris
S. XX la publicitat s’integra en el màrqueting i continua evolucionant segons es gustos de la societat
Cartellisme artístic molt important a Catalunya
Anys enrere els anuncis informaven sobre els beneficis que volien convèncer el públic amb arguments entenedors i racionals, s'utilitzava la denotació objectiva. Ara amb la gran varietat de productes els anuncis han de ser originals i suntils.
Estratègia de posicionament: acostar-se a la psicologia del conumidor i assiociant el producte a un tipus de comportament i estil de vida. Lectura connotativa (interpretació subjectiva)
PUBLICITAT I VALORS
Crea pautes de conducta
La publicitat crea i mostra tòpics (ex: dona a la cuina, mare i esposa ideal)
COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA
La publicitat és una forma de comunicació massiva
Mateix esquema comunicatiu en el que la resposta ha de ser que el receptor compri un producte: emissor: empresa missatge: anunci o campanya publicitària canal: mitjà de comunicació receptor: públic al que s’adreça codi: text o imatge
Funció del llenguatge: convencer, seduir i atraure al receptor
Funció poètica: forma del missatge. Ús de figures retòriques.
ANÀLISI FORMAL
La imatge: - colors: simbologia determinada
- imatge simbòlica: persona que acomaya el producte en l’anunci i encarna les virtuts que té o vol tenir el producte
El text: - eslògan - recursos estilístics: personificació, compraracions,rimes, preguntes retòriques, imperatius, onomatopeies, hipèrboles. -logotip
Estructura narrativa: 1. Narració 2. Quadre final: eslogan, logotip i prod
Estructura narrativa: 1. Narració 2. Quadre final: eslogan, logotip i producte
Plantejament: problema-solució, demostració, fragment de vida testimoni d’autoritat, gags (històrieta còmica que crida l’atenció. imatges o històries sorprenents
BENEFICIS DEL PRODUCTE
El que promet l’anunci que ens donarà el producte si el comprem ⟶ amb argumentació
Beneficis racionals: millor preu, més eficàcia, millor gust
Beneficis emocionals: els que es dirigeixen a allò més íntim de l’individu (són més emocionals aquells anuncis que no pot mostrar el producte per la tele ex: perfums o productes amb competència, no menteixen perquè van més enllà de la lògica, també podem afectar al preu)
EMPLAÇAMENT DEL PRODUCTE
Consisteix a col·locar la marca o producte en alguna pel·lícula, sèrie o programa de televisió. Aquest sí que és legal. El preu per col·locar l'anunci depèn dels segons que hi apareix, els diners aquests serveixen per pagar part del cost de la peli o sèrie.