Història i evolució de la televisió: de la TV analògica a la TV digital

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,61 KB

TELEVISIÓ

  • TV: sistema de telecomunicació per l'emissió i per la recepció de sons i d’imatges mov a dist.

  • Avenços científics:

- fotoelectricitat, o capacitat per alguns cossos per transformar l’energia elèctrica

en energia lluminosa.

- processos d'anàlisis capaços de descompondre una fotografia en línies i punts clars i foscos, i restituir-la a f. origin

- avenços en la manipulació dels electrons, que farien possible repetir aquest procés de descomposició i

restitució d’imatges 25 veg/seg

  • Televisió electrònica als EUA: model de tubs de rajos catòdics

  • 1895 S. Thomson implementa el tub de rajos catòdics, però no es va poder integrar a causa de les diferències tecnològiques fins al s.XX i perdura els primers anys dels. XXI

  • 1911 primera imatge sobre un tub de raigs catòdics (ratlles blanques sobre un fons negre)

  • Exploració d’una imatge: descomposició en fotogrames ( frames) i després en línies, llegint cada quadre

  • 1928 primeres imatges en color, gràcies als experiments de Baird ⟶ les televisions han de ser compatibles amb emissions monocromes.


  • 10 agost 1928 primera demostració de Tv 3D per Baird. La Tv 3D va fracassar. (2010)

  • Baird: pioner en una gran varietat de sistemes de televisió en 3D fent servir el tub electro-mecànic i de raigs catòdics. El primer televisor 3D va ser produït el 1935.

- Millores tècniques i augment potencial d’espectadors ⟶ gran fenomen 1950-1960 ⟶ primeres emissions regulars i augment del nombre global de receptors

  • Aparell d’explotació comercial ⟶ reglamentacions per intentar limitar els marges de maniobra.

  • Mitjans S. XX els països desenvolupen sistemes de televisió nacionals i privats. Enregistraments de senyals de vídeo i àudio, programes per ser emesos posteriorment.

  • Finals anys 50 s’inventen les càmeres amb òptiques que permeten augmentar la producció

  • Anys 60 apareix el zoom i es desenvolupen magnetoscopis més petits que permeten enregistrar noticies al camp ⟶ neixen els equips periodístics electronics o ENG

  • Televisió analògica: és capturada per mitjà de càmeres que capture. + el cable garanteix l’arribada en estat òptim de la senya sense cap interferències - requereix una instal·lació costosa i un centre que realitza els senyals.


  • Televisió digital terrestre (TDT): sistema de difusió del senyal de televisió que utilitza la tecnologia digital per a la transmissió de la imatge i el so a través de es ones terrestres. S'utilitzen els mateixos centres emissors i mateixes antenes que la TV terrestre convencional. L’emissió arriba a al televisor través d’un decodificador digital o bé a un televisor amb receptor digital incorporat. Permet un major nombre de canals gràcies al millor aprofitament de l’amplada de banda, millor qualitat de senyal i la possibilitat d’accedir a serveis digitals addicionals

  • Alta definició (HD): capacitat de reproducció d’imatges en alta definició. Arriben dos formats per a la TV: D2 Mac i HD Mac. -

l’amplada de banda que necessitaven per emetre senyal era molt més gran de a que permetien els canals de TV convencional.

  • Ara som al 4k (4000p ixels) UHD

  • 2018 primer canal demo en 8k

  • Televisió per Internet o en línia: distri digital continguts de televisió a través d’Internet mitjt tecno streaming de vídeo.

  • Smart TV: aparell de TV que compta amb un servei operatiu incrustat

  • IPTV: estàndard de la tecno de tv per Internet per a ús de radiodifusió televisiva.

  • A EU i parts d’Amèrica la televisió és un servei públic i té monopoli de la seva gestió i producció a l’estat o a les institucions educatives. USA empresa privada.


PUBLICITAT I DIARIS/WEB

  • 70-80% dels ingressos de la publicitat

  • La publicitat pagava part del cost de la impressió i distribució dels diaris ⟶ reducció dels preus dels diaris.

  • 1833 The Sun, primer diari en tenir publicitat cobrada

  • La publicitat dels diaris en països amb internet decau perquè la publicitat s’ha passat a internet

  • 2010 Publireportatge: oposat als editorials, anuncien nous productes, amb un to genera més proper al d’una nota de premsa. (tipus de revista que ven productes)

    PUBLICITAT I COMUNICACIÓ

    • Publicitat arriba a les nostres vides a través de diaris, ràdio, televisió, tanques publicitàries, propaganda de mà, internet…

    • Publicitat: forma de comunicació dins de procés de comercialització de productes i serveis. La seva finalitat bàsica és persuadir.

      Imatge i paraula del missatge publicitari

      • Director d’art: imatges i suport gràfic

      • Redactor de textos o copy: part escrita

      • Eslògan: frase concisa, eloqüent i impactant que redueix la campanya


  • Cos: part que explica les característiques (qualitats i beneficis) del producte o servei, tot i que no sempre apareix

  • Disseny: imatges i recursos gràfics que conté

  • Logotip: dibuix que facilita la identificació de la marca i el seu nom, també permet diferenciar-o de la competència

  • Marca: gran importància per mantenir i destacar un producte en el mercat. Ha de permetre associar el producte que representa, fàcil de pronunciar i recordar, i registrar per tal de ser exclusiva.

    ELEMENTS DE LA PUBLICITAT

    • Text publicitari: explicatius, descriptius i argumentatius en una narració

    • Disseny: busquen les imatges i la topografia més adequades per cridar l’atenció del receptor.

    • Color: utilitzats per influir en el receptor ja que que es poden associar a una idea

    • Música: pot ajudar a vendre, pot emocionar o quedar-se al cap per ser recordades


LLENGUA DE LA PUBLICITAT (no ha de ser bonica sinó eficaç)

  • Correcta Objetiva Lògica i coherència interna

  • Formal: nivell mitjà de formalitat

  • Directa: entenedora per al receptor (vocab. general i senzill, sense passar-se)

  • Actual: ha de demostrar que està al dia i actualitzat

  • Democràtica: sense discriminacions, no sexista

  • Econòmica: informació necessària

    ESTRATÈGIES PUBLICITÀRIES

    • Època medieval pregoner

    • S.XIX industrialització permet fabricar grans quantitats de productes ⟶ publicitat apareix als diaris

    • S. XX la publicitat s’integra en el màrqueting i continua evolucionant segons es gustos de la societat

    • Cartellisme artístic molt important a Catalunya

    • Anys enrere els anuncis informaven sobre els beneficis que volien convèncer el públic amb arguments entenedors i racionals, s'utilitzava la denotació objectiva. Ara amb la gran varietat de productes els anuncis han de ser originals i suntils.

    • Estratègia de posicionament: acostar-se a la psicologia del conumidor i assiociant el producte a un tipus de comportament i estil de vida. Lectura connotativa (interpretació subjectiva)


PUBLICITAT I VALORS

  • Crea pautes de conducta

  • La publicitat crea i mostra tòpics (ex: dona a la cuina, mare i esposa ideal)

    COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA

    • La publicitat és una forma de comunicació massiva

    • Mateix esquema comunicatiu en el que la resposta ha de ser que el receptor compri un producte: emissor: empresa missatge: anunci o campanya publicitària canal: mitjà de comunicació receptor: públic al que s’adreça codi: text o imatge

    • Funció del llenguatge: convencer, seduir i atraure al receptor

    • Funció poètica: forma del missatge. Ús de figures retòriques.

      ANÀLISI FORMAL

      La imatge: - colors: simbologia determinada

      - imatge simbòlica: persona que acomaya el producte en l’anunci i encarna les virtuts que té o vol tenir el producte

      El text: - eslògan - recursos estilístics: personificació, compraracions,rimes, preguntes retòriques, imperatius, onomatopeies, hipèrboles. -logotip

      Estructura narrativa: 1. Narració 2. Quadre final: eslogan, logotip i prod


Estructura narrativa: 1. Narració 2. Quadre final: eslogan, logotip i producte

Plantejament: problema-solució, demostració, fragment de vida testimoni d’autoritat, gags (històrieta còmica que crida l’atenció. imatges o històries sorprenents

BENEFICIS DEL PRODUCTE

El que promet l’anunci que ens donarà el producte si el comprem ⟶ amb argumentació

  • Beneficis racionals: millor preu, més eficàcia, millor gust

  • Beneficis emocionals: els que es dirigeixen a allò més íntim de l’individu (són més emocionals aquells anuncis que no pot mostrar el producte per la tele ex: perfums o productes amb competència, no menteixen perquè van més enllà de la lògica, també podem afectar al preu)

    EMPLAÇAMENT DEL PRODUCTE

    Consisteix a col·locar la marca o producte en alguna pel·lícula, sèrie o programa de televisió. Aquest sí que és legal. El preu per col·locar l'anunci depèn dels segons que hi apareix, els diners aquests serveixen per pagar part del cost de la peli o sèrie.

Entradas relacionadas: