Història de l'educació: diferents models educatius

Enviado por Chuletator online y clasificado en Griego

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,35 KB

INDIA (OUT-ESPARTA)

- L'educació es reduïa a aprendre un ofici. (EX: ofici agricultor/Fuster) - No hi ha lloc per millorar les condicions de vida del subjecte.

(EX: El fet de néixer en una casta social).

EGIPTE (OUT-ESPARTA)

- La seva educació es dura, va descalç, rapat o pocaliment.

- Gran mortaldat infantil. (EX: Ja que l'infant des de petit neix i comença a viure sol pel seu compte molts dies a l'any i sense aliment.)

HEBREU (OUT-ESPARTA)

- Educació familiar, disciplinària i dura.

- Inculca les primeres nocions religioses i després el pare transmet les tradicions.

XINA (OUT-ESPARTA)

- Molt conservador en les tradicions i cultura.

- El pare és l'encarregat de l'educació inicial.

GRECIA I ROMA (OUT-ESPARTA)

- L'escola neix a Grècia amb l'esclavitud. (EX: Els esclaus recitaven Homer als fills dels seus amos)

- L'individu és considerat com un ciutadà i ha de ser educat per i per a l'estat. (EX: Molta participació a la vida social i cultural del moment)

ESPARTA (OUT)

- L'objectiu fonamental és la formació del guerrer. (EX: Un cop neix el nen és portat als ancians de la tribu, l'examinen i si no el llencen al riu.

- L'educació és monopoli de l'estat. (EX: A partir dels 8 anys l'estat es fa càrrec de l'infant i l'educació és col·lectiva.

ATENES (IN)

- L'estat no té el monopoli de l'educació.

- L'educació es basava en les lletres, la música i la gimnàstica.

(EX: La creació de les olimpíades)

ROMA (OUT-ESPARTA)

- L'autoritat la té el pare, que és un veritable monarca.

- Adopten el sistema amb 3 nivells = Primària, Secundària i Superior.

ESCOLES CRISTIANES (OUT-ESPARTA)

- L'educació és considerada un acte d'amor.

- Les primeres escoles cristianes preparaven els infants en la fe religiosa.

ST AGUSTÍ (IN-ATENES)

- L'alumne ja té la veritat dins seu i el mestre l'ha de tornar explícita per mitjà de l'il·luminació i intervenció de Deu.

- La ciència només serveix com a camí per a la saviesa.

COL·LEGIS JESUÏSTES (OUT-ESPARTA)

- L'educació era competitiva (EX: Com a alumne, un havia de posar de manifest les faltes dels seus oponents)

- Internats sota els valors de la humilitat, despullament i sacrifici (EX: Poder parlar de tots els temes de la condició humana)

COMENIO (IN-ATENES)

- L'educació ha de ser intuïtiva (EX: L'experiència amb contacte amb la natura)

- L'educació és psíquica (EX: Tornar a ensenyar el mateix però d'una altra manera)

LOCKE (IN-ATENES)

- L'infant anirà agafant contingut a partir de l'experiència.

(EX: Tabula rasa)

- L'escola ha de proporcionar experiències.

(EX: Proporcionar reflexió activament per arribar a tenir consciència i llibertat.

Entradas relacionadas: