Història Clínica i Gestió de Magatzems en l'Àmbit Sanitari

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,26 KB

Documentació Clínica

La documentació clínica es refereix a la generada en l'atenció del pacient. La més important és la que forma la història clínica, que és el conjunt de documents on es recull la informació relacionada amb l'estat de salut del pacient obtinguda al llarg de l'atenció sanitària. La principal funció de la història clínica és l'assistencial.

Requisits i característiques de la història clínica

  1. Cada pacient ha de tenir una història clínica única, que s'acumula i s'integra en un únic expedient.
  2. Ha de ser arxivada de forma segura.
  3. Ha de permetre la identificació dels professionals.
  4. És un document privat i confidencial.

Història clínica hospitalària

És la més comuna i complexa, ja que ha de recollir la gran quantitat d'informació que es genera en l'atenció especialitzada que rep el pacient.

Contingut mínim de la història clínica hospitalària (HCH)

Autorització d'ingrés, evolució, informe d'anestèsia, informe de quiròfan, evolució i planificació patològica, gràfic de constants.

Documents mèdics

Full clínic-estadístic, autorització d'ingrés, exploració física, evolució, ordres mèdiques, informes d'exploracions complementàries, full d'interconsulta, informe d'anestèsia, informe quirúrgic, informe d'urgència, informe d'alta.

Documents d'infermeria

Valoració d'infermeria, planificació de cures d'infermeria i evolució, aplicació terapèutica d'infermeria, gràfica de constants.

Història clínica d'atenció primària

És clarament diferent a la història clínica hospitalària.

Carpeta individual

Hi figuren les dades d'identificació i les dades d'importància vital, biografia sanitària, full d'evolució, llista de problemes.

Història clínica electrònica

És l'elaboració i la gestió de la història clínica per mitjans informàtics.

Altres documents clínics

La recepta mèdica: és el document normalitzat mitjançant el qual els professionals legalment capacitats prescriuen la medicació al pacient per a la seva dispensació a les farmàcies.

Arxius clínics

Es guarden les històries clíniques generades en cada un d'aquests centres sanitaris. La llei obliga qualsevol institució sanitària a conservar la documentació clínica, encara que no necessàriament en suport original.


Magatzems Sanitaris: Existències i Inventaris

Magatzems sanitaris

Conjunt d'articles i materials que posseeix una organització a l'espera de la seva utilització posterior en les diferents seccions o unitats de la pròpia organització.

Funcions del magatzem

Sol·licitar reabastiment, recepció i registre, rebuig del material que no satisfaci els requisits, condicionar, protegir i conservar, evitar pèrdues i deterioraments, distribuir.

Tipus de magatzems sanitaris

  • Magatzems centrals: Emmagatzemen grans quantitats de productes i material de tot tipus.
  • Magatzems generals: Major part de les existències necessàries perquè una institució assistencial funcioni a ple rendiment.
  • Magatzems petits: Disposen de les existències mínimes que garanteixen el funcionament d'una unitat de la institució en un curt període de temps.

Aprovisionament

És l'activitat destinada a posar a la disposició d'una organització tots els productes, béns i serveis procedents de l'exterior i que són necessaris per al seu funcionament.

Diverses tasques

Preveure les necessitats, planificar les necessitats en el temps, buscar-les en el mercat, adquirir-les.

Les fonts d'informació sobre proveïdors a les quals es pot recórrer són variades:

Arxiu d'informació de compres

Informació de proveïdors que ja han subministrat productes.

Estudis de mercat

Reunir tota la informació disponible relativa a la producció i venda d'un determinat article.

Informació de proveïdors

Conèixer la realitat de les disponibilitats d'un proveïdor.

Compra centralitzada

La gestió per a determinar productes i equipaments la realitza una sanitat administrativa.

Compra descentralitzada

Gestiona les seves pròpies compres.

Sistema mixt

Alguns materials es formen de forma centralitzada i descentralitzada.

Programada

Se subministren abans que s'esgotin.

Urgent

Unitat o servei s'ha quedat desproveït d'un article concret.

Gestió del magatzem

És fonamental determinar quin tipus d'article i en quina quantitat s'ha d'emmagatzemar.

Gestió d'existències o d'estocs

Determina la quantitat i el tipus de productes que han de ser emmagatzemats. Solen distingir-se 2 tipus d'estocs:

Estoc normal o actiu

És el necessari per mantenir l'activitat de l'organització.

Estoc extraordinari

És el necessari per atendre una demanda augmentada o el realitzat per abaratir costos per la compra de grans quantitats.

Entradas relacionadas: