Hezkuntza Plangintza, Helduen Ikaskuntza eta Inklusio Gida

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,51 KB

Ikastetxeko Plangintza Dokumentuak

  • Ikastetxearen Heziketa Proiektua (IHP): Epe luzeko dokumentua da. Ikastetxearen jomuga, eginkizuna eta balioak biltzen ditu.
  • Ikastetxearen Curriculum Proiektua (IKP): Epe luzeko dokumentua da. Proposamen pedagogikoa jasotzen du.
  • Elkarbizitzarako Arautegia: Elkarbizitzarako erabakiak biltzen ditu, hala nola betebeharrak eta eskubideak.
  • Urteko Programazio Orokorra (UPO): Urteko dokumentua da. Ikastetxearen plangintza, funtzionamendurako antolamendua eta ikasturte baterako hobekuntza-plana jasotzen ditu.
  • Urteko Oroitidazkia edo Txostena: Urteko dokumentua da. UPOren helburuak lortu diren ebaluatzen du.
  • Programazio Didaktikoa (PD): Epe laburreko dokumentua da. Aldi jakin batean eta arlo edo sail guztietan urtebetean hartutako curriculum-kudeaketari buruzko erabakiak biltzen ditu.
  • Ikasgelaren Programazioa edo Urteko Programazioa (IP): Epe laburreko dokumentua da. Arlo edo irakasgai batentzat urtean hartutako curriculum-kudeaketarako erabakiak jasotzen ditu. Irakasgai bakoitzak bere IPa egiten du, eta IP guztiak PDn biltzen dira.
  • Unitate Didaktikoa (UD): Epe laburreko dokumentua da, gutxienez 15 egunekoa. Irakaskuntza-ikaskuntza saioak biltzen ditu, curriculuma denbora-tarte motzetan eta ikastalde jakin baterako antolatzeko modu gisa. UDak IPan jasotzen dira.

Hezkuntzaren Nazioarteko Esparrua

Hezkuntza-printzipioak hainbat nazioarteko hitzarmenetan oinarritzen dira, besteak beste:

  • Giza Eskubideen Aldarrikapen Unibertsala (1948)
  • Eskubide Ekonomiko, Sozial eta Kulturalen Nazioarteko Ituna (1976)
  • Haurren Eskubideen Hitzarmena (1990)
  • Hezkuntzari buruzko Munduko Foroa (2000)
  • Milurtekoko Adierazpena - Milurtekoko Garapen Helburuak (2000)

Helduen Ikaskuntzarako Metodologiak

Hiru Prestakuntza Proposamen Nagusi

  • Andragogia: Ikasle helduen ezaugarri guztiak kontuan hartzen ditu. Haien esperientziak ikaskuntza-prozesu osoan zehar gidatzeko baliatzen ditu.
  • Ikaskuntza Eraldatzailea: Aurreko esperientzia bati esanahi berri bat ematean edo ikuspegi berri batetik begiratzean ikaskuntza gertatzen delako ustean oinarritzen da. Ezagutza berri batek gauzak beste era batera ikustera garamatza, gure ideia, sinesmen edo kontzepzio zaharrak aldatuz.
  • Esperientziazko Ikaskuntza: Esperientziatik ikastea. Ikasle helduentzat ezagutza berriak bereganatzeko eta sintetizatzeko modurik onena beren bizipenak erabiltzea da, hau da, eginez ikastea.

Aniztasunari Erantzuteko Ereduak

  • Bereizketa: Baztertutako ikasleek eskolaratze-prozesurako sarbidea dute, baina modu segregatuan, eskola bereizietan.
  • Integrazioa: Ikasleak ohiko eskoletan eskolatuta badaude ere, haiek dira hezkuntza-eredura egokitu behar direnak (curriculum egokitua, ebaluazio desberdindua...).
  • Inklusioa: Hezkuntza-sistemak bere proposamena, funtzionamendua eta egitura aldatzen ditu haur guztien aniztasuna aintzat hartzeko, eskoletan dibertsifikazioa eta pertsonalizazioa sustatuz.

LOE Legearen Helburuak Helduen Prestakuntzarako

LOEk (Hezkuntzari buruzko Lege Organikoa) helburu hauek proposatzen ditu helduen prestakuntzarako:

  • Oinarrizko prestakuntza lortzea eta ezagutzak, trebetasunak eta iaiotasunak modu iraunkorrean handitzea eta berritzea, hezkuntza-sistemako beste ikasketa batzuetarako sarbidea erraztuz.
  • Lanbide-kualifikazioa hobetzea edo beste lanbide batzuetarako prestatzea.
  • Gaitasun pertsonalak garatzea arlo hauetan: adierazpena, komunikazioa, pertsonen arteko harremanak eta ezagutzaren eraikuntza.
  • Bizitza sozial, kultural, politiko eta ekonomikoan parte hartzeko gaitasuna garatzea, eta herritar demokratiko izateko eskubidea gauzatzea.
  • Gizarte-bazterkeria izateko arriskuak saihestuko dituzten programak garatzea, bereziki sektore behartsuenetan.
  • Zahartze gero eta handiagoak ekartzen dituen erronkei behar bezala erantzutea, adinekoei beren gaitasunak handitzeko eta eguneratzeko aukera bermatuz.
  • Gatazka pertsonalak, familiakoak eta sozialak aurreikustea eta modu baketsuan ebaztea.
  • Gizonen eta emakumeen arteko eskubideen benetako berdintasuna sustatzea, eta haien arteko bereizkeriak aztertzea eta modu kritikoan balioestea.

Entradas relacionadas: