Hezkuntza Esku-hartzea, Curriculuma eta Programazioa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,07 KB

Hezkuntza Esku-hartzea eta Laguntza

Esku Hartzeko Laguntza (Gizarteratzea)

Gizarteratzeko goi-mailako teknikariaren eginkizuna. Bertan, ikasteko premia espezifikoak dituzten ikasleak gizarteratzeko egiten diren jarduera guztiak sartzen dira.

Kontzeptua ulertzeko funtsezko 4 ideia:

  • Jarduerak
  • Hartzailea
  • Testuingurua
  • Baliabideak

Hezkuntzan Esku-hartzea

Ikasleen ahalmenak, gaitasunak eta trebetasunak modu globalean hobetzeko ekintzak gauzatzea. Ikasle guztien berezitasunak eta gaitasunak garatzea nahi da.

Irakaskuntza-Ikaskuntza Prozesua:

  • Irakaskuntza: Ezagutzak eraikitzen laguntzeko nahitaezko ekintza.
  • Ikaskuntza: Ezagutzak lortzeko prozesua.

Prozesu hau planifikatuta dago.

Aniztasunarekiko Arreta

Ikasleen gaitasun, ikasteko erritmo, motibazio eta egoera desberdinei erantzuteko hezkuntza esku-hartzeen multzoa.

Arreta intentsitateari erreparatzeko 2 maila:

  1. 1. Arreta-maila: Laguntza handia, jarraituagoa eta sistematikoagoa.
  2. 2. Arreta-maila: Premia konplexuagoak dituzten eta laguntza espezifikoa behar dutenentzako.

Hezkuntza Sistema

Irakaskuntza egituratzeko herrialde bakoitzean, mailak eta aldiak finkatuz eta esparru akademikoak zehatz azalduz.

Curriculuma eta Haren Garapena

Curriculuma

Ikasleak titulu jakin bat lortzeko egin behar duen ikasketa-plana edo multzoa da.

Curriculumaren Ezaugarriak

Elementu eta dokumentu zehatz batzuk identifikatzen dituzte, eta bi ezaugarri nagusi ditu:

  • Deszentralizatua: Zehaztapen maila desberdinak ditu.
  • Irekia: Malgutasuna du.

Curriculumaren Elementu Nagusiak

  • Helburuak: Irakaskuntzan lortu nahi diren gaitasun edo xedeak.
  • Gaitasunak: Ezagutza eta trebetasun multzoa.
  • Edukiak: Landu beharreko ezagutza-multzoa.
  • Metodologia didaktikoa: Planifikatutako estrategiak, prozedurak eta ekintzak.
  • Ebaluazio-irizpideak eta ikaskuntza-estandar ebaluagarriak: Ebaluatzeko erreferente zehatza.

Curriculumaren Garapena

Autonomia erkidego, ikastetxe eta ikasgelako errealitateari egokitu behar zaio:

  • Diseinua: Gutxieneko irakaskuntza ezarri.
  • Hezkuntza-proiektua: Bakoitzaren errealitatera egokitu.
  • Ikasgelako programazioa: Noiz eta nola irakatsiko den zehaztu.

Ikastetxearen Autonomia

Legeek sortua, baina ikastetxeek autonomia handia dute antolatzeko eta plangintzari dagokionez.

Programazioa eta Jarduerak

Programazioa

Curriculuma zehaztasun handienarekin antolatzen duen dokumentua. Ikasle talde baten hezkuntza-jarduerak planifikatzeko eta antolatzeko balio du.

Baldintzak:

  • Malgua
  • Baliagarria
  • Objektiboa

Programazioaren Erreferenteak

Ez da dokumentu estandar eta isolatu bat, ikastetxeko gizarte eta hezkuntza errealitatea du oinarritzat. Erreferente nagusiak:

  • Araudiak
  • Hezkuntza Proiektua
  • Ikasle-taldea
  • Baliabideak

Programazioaren Elementuak

Ikastetxe bakoitzak desberdin zehazten ditu:

  • Zertarako irakatsi: Helburuak (ikaslearekin lortu nahi diren xedeak adierazi) eta gaitasunak (ikaskuntzak ahalbidetu).
  • Zer eta noiz irakatsi: Bi prozesu (hautatzea eta antolatzea eta sekuentziatzea). Zeharkako edukiak ere sartu behar dira.
  • Nola, zeren bidez, nola ebaluatu...

Eskolaz Kanpoko Jarduerak

Hezkuntza motak jardueren arabera:

  • Formala edo arautua: Legeek ezarritako hezkuntza.
  • Ez-formala: Eskolaz kanpoko ekintzak.
  • Informala: Ingurune fisiko eta sozialarekin izaten den interakzioa.

Entradas relacionadas: