Haurren Kontserbazio Gaitasuna: Luzera eta Kopurua

Enviado por Chuletator online y clasificado en Matemáticas

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,65 KB

Luzeraren Kontserbazioa

Deskribapena

  1. Sei erregela daude desordenatuta. Neurriak: 3 (berdea), 5 (horia), 8 (marroia). Erregela bakoitzeko bi ale erabili. Haurrari ez esan zein den bakoitzaren luzera.
  2. Lehenik, erregela berde bat eta hori bat hartu. Haurrari eskatu bien luzera bera duen erregela hartzeko. Haurrak erregela marroia hartzean, galdetu ea berdin neurtzen duen ala ez.
  3. Erregela berdea horiaren ezkerraldera mugitu. Berriz galdetu zein den luzeagoa: marroia ala berdea + horia? Erantzuna justifikatzeko eskatu.
  4. Haurrari ikusarazi bi aldeetatik pasatzen direla erregelak: marroia alde batetik eta berdea + horia bestetik.
  5. Oker erantzuten badu, beste erregela marroia hartzeko eskatu. Erregela marroia eta erregela berde + horiaren arteko bildura konparatzeko eskatu. Gero, erregela lagungarria kendu eta berriz galdetu.

Kopuru Diskretuen Kontserbazioa

Deskribapena

  1. Partxis fitxa zuriak eta gorriak erabili.
  2. Ikerlariak bost fitxa zuri eta hiru gorri erabiliz osatuko du lerroa (F).
  3. Haurrari eskatu lerro bera eraikitzea.
  4. Aurreko pausoa zuzen egin badu, F1 lerroa banakako elkarrekikotasuna erabiliz osatu.
  5. Ikerlariak beheko lerroko hiru fitxa gorriak zurien ezkerrean kokatu. Haurrak ikusi behar du ez dela fitxarik kendu ezta gehitu ere. Egondako manipulazioa haurrarekin komentatu. Amaierako konfigurazioa osatuko dute ikerlariak hasieran eraikitako lerroa + F2 lerro berriak.
  6. Haurrari eskatu F eta F2 konparatzea.
  7. Ez badu asmatzen, bere ustez fitxa gutxien dituen multzoan zenbat dauden galdetu. Ondoren, beste multzoan zenbat dauden balioesteko eskatu.
  8. Bi lerroen disposizioa aldatu gabe, kongruentzia optikoan geratu diren bi fitxa zuriak (B eta B´) konparatzeko eskatuko zaio. Gauza bera R eta R´ fitxekin.

Emaitzak

Luzeraren Kontserbazioa

  • 1. (4.5-5 urte): Luzeraren kontserbazio eza. Probaren lehen zatian zuzen jokatu dute. Bigarren pausotik aurrera, luzerak aldatu direla iruditzen zaie. Hiru eta lau pausoetan proposatutako iradokizunek ez dute eraginik, haurra mutur bakarrean zentratzen delako eta ez delako konturatzen elkarrekikotasun optikoko bi desorekak orekatu egiten direla.
  • 2. (6-7+ urte): Luzeraren kontserbazioa. Erregelen trukeak ez du luzeraren hautematean eragiten.
  • 3. (7-8 urte): Haurren %60k kontserbazioa adierazi dute.
  • 4. (7-8+ urte): Luzeraren kontserbazioa orokorra da, hiru eta lau pausoetan zalantzarik gabe erantzun dute.

Kopuruaren Kontserbazioa

  • 1. (4-5 urte): Kopuruaren kontserbazio eza. F1 lerroa arazorik gabe eraiki dute F lerroarekiko banakako elkarrekikotasunean. Laugarren pausoaren ondoren, F2an fitxa gehiago daudela pentsatu dute.
  • 2. (5-6 urte): Haurren %20k onartu dute F = F2 dela.
  • 3. (6-7+ urte): %60k kopuruaren kontserbazioa erakutsi dute. Seigarren pausoan %70ek asmatu dute.
  • 4. (7-8 urte): %95ek asmatu dute.

Interpretazioa

Luzeraren kontserbazio ezari Piageten azalpena: haurrek objektuen ezaugarri nagusiak lehenesten dituzte. Ezaugarri osagarriak bigarren planoan uzten dituzte. Baieztapenen nagusitasunak aurre-logiko jokabidea eta luzeraren zein kopuruaren kontserbazio eza azaltzen ditu. Kontserbazio eza honek desfase genetikoa dagoela argi uzten du, adinaren garapena argi ikusten delarik. Lortutako emaitzek zenbakizko egiturak egitura logikoen alderdi bereziak direla gezurtatzen dute; beraz, zenbakiaren genesia ezin da soilik egitura logikoetan aurkitu.

Entradas relacionadas: