Haurren Egokitzapena Eskolara, Zailtasunak eta Guraso Estiloak
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en vasco con un tamaño de 8,13 KB
Egokitze Aldia
Haurra eskolara joaten den lehen egunetik guztiz integratu arte igarotzen den aldia da.
Ezaugarriak eta Gomendioak
- Egokitze aldia sarrera progresiboa da; haur bakoitzak behar desberdinak ditu.
- Aldi honetan, komunikazioa areagotu behar da: etxean haurrarekin hitz eginez eta eskolan hezitzailearekin.
- Egoera zailagoa izaten da bigarren egunetik aurrera (adibidez, asteburu baten ostean), haurrak badakielako zer gertatuko den eta erantzuna aurreratzen duelako.
- Egun gakoak: lehenengoa; une gakoa: banaketa.
- Familientzako aholkuak, larritasun maila gutxitzeko:
- Jokatu naturaltasunez.
- Haurra agurtzean, azaldu hezitzailearekin eta beste umeekin geldituko dela, eta beranduago haren bila itzuliko zaretela esanez. Ez esan gezurrik!
- Ez luzatu agurra gehiegi.
- Lehenengo egunean, sarreran jende asko pilatzea saihestu (negarrak eragin ditzake); saiatu 5 edo 10 minutu beranduago sartzen.
Zailtasunak Eskolan eta Inklusioa
Eskolak oso funtzio garrantzitsua betetzen du haurren integrazio- eta gizarteratze-prozesuetan.
- Gizartean aniztasuna dagoen bezala, eskolan ere egon behar du. Aniztasun horretan ikasi behar dute bizitzen.
- Inklusioa: zailtasunak dituzten haurrekin bizitzeak eta esperientziak partekatzeak on egingo die guztiei.
- Txostena: batzuek eskolara eramaten dute hasten direnean; bertan, haurraren ezaugarriak, beharrezko baliabideak eta egokitzapenak zehazten dira. Txostenik ez badu, espezialistengana jo beharko da egin dezaten.
- Familia maiz informatu behar dugu zer eta nola egingo dugun. Elkarrekiko konfiantzazko giroan lan egin behar dugu.
- Askotan, haien laguntza eta beharrezko informazio guztia ere eskatu beharko ditugu.
Heldu Berrien Harrera Eskolan
- Utzi alde batera estereotipoak eta aurreiritziak.
- Saihestu nagusikeria- eta diskriminazio-jarrerak.
- Kokatu gure herrialdeko errealitatean: hezkuntza-sistema, lana, baliabideak...
- Konfiantzazko giroan lan egin.
- Informazio egokia, era egokian eman.
- Komunikazio-prozesu eraginkorra: itzulpen-zerbitzua, egokitze-aldirako plan berezia.
- Jarri arreta migrazioaren ondorio afektibo-emozionalei.
- Ama-hizkuntza desberdina izateak ez du esan nahi ikasteko arazoak izango dituenik.
- Harrera-plana: idatzita egon behar den dokumentua da, eta bertan azaltzen da pausoz pauso zer egingo dugun haur berri hori gelan sartzeko eta integratzeko, baita familia nola integratu ere.
Dolu Prozesua Haurrengan
Prozesu mingarria da haurrentzat, eta erreakzio desberdinak izaten dituzte adinaren eta hildakoarekiko loturaren arabera.
- Enteratzen dira. Dolua esperimentatzen dute, heriotza ulertzeko duten ikuspuntutik. Laguntza behar dute lotura emozionalaren galera hori barneratzeko.
- Ez gehiegi babestu, ezta mingarria dena ezkutatu ere egia ez diren azalpenak emanez. Ahalik eta azkarren eta argien hitz egin heriotzari buruz, bereziki heriotzaren itzulezintasunaz.
- Izan kontaktua familiarekin; ez egin haien ideien kontra, baina ez esan gezurrik.
- Komenigarria da gainerako ikasleei egoera azaltzea.
- Eskolara itzultzen denean, laguntza eskaini, jolastera animatu eta gelako bizitza normalizatzen lagundu.
- Erregresioak gerta daitezke.
Jokabide Arazoak eta Familiaren Eragina
Familia funtsezko eredua da. Haurrak biktima edota erasotzaile bihurtzea, neurri handi batean, familia-harremanen eta gurasoen jokabidearen araberakoa izaten da.
Jokabide erasotzaileak sortzen dituzten faktore batzuk:
- Lehenengo urteetan haurrekin afekturik gabeko jarrera izatea.
- Zigor fisikoa edota tratu txar emozionala erabiltzea autoritatea indartzeko, afektua alde batera utzita.
- Haurren jokabide erasotzaileen aurrean permisibitate handia izatea.
- Bikotearen eztabaidetan gatazkak konpontzeko eredu desegokiak eskaintzea.
- Telebista inolako kontrolik gabe ikusten uztea.
Beraz, afektuak eta ardurazko arretak, muga argiek eta hezkuntza-metodo zuzentzaile egokiek lagunduko dute haur independente eta harmonikoen garapenean.
Guraso Estilo Negligentea
Ezaugarriak:
- Seme-alabak beren kabuz ikas dezaten uztea, akats arin edo larriekiko tolerantzia handia erakutsiz.
- Gatazkak saihestea eta horiei aurre ez egitea, amore emanez. Ez dago jarraipenik.
- Afekturik eza.
- Seme-alabentzako arau, laguntza eta jarraipenik eza. Gurasoek ahalik eta denbora gutxiena ematen dute haiekin.
- Heziketa-jarraibideak beste batzuen esku uztea (adibidez, hezitzaileak, irakasleak, bizilagunak).
- Jarrera positibo eta negatiboekiko axolagabetasuna, permisibitatea eta pasibotasuna. Batzuetan, amorru-leherketak.
- Ez da erreferentziazko eredurik eskaintzen.
Ondorioak
- Seme-alabek autokontzeptu negatiboa eta gabezia afektibo larriak garatzen dituzte.
- Ez dute ahalegin pertsonalerako joerarik, eta eskolan emaitza kaskarrak lortzen dituzte.
- Aukera gehiago dituzte nahasmendu psikologikoak eta jarrera-desbideratze larriak izateko.
Guraso Estilo Autoritarioa
Ezaugarriak:
- Kontrol handiena, afektu txikiena. Gurasoak dira seme-alaben beharrak finkatzen dituzten bakarrak.
- Arauen jarraipen zorrotz eta gogorra, eskaerak berehala betearaziz.
- Zigor fisikoak, hitzezkoak edo errietak erabiltzea, eta pribilegioak, sariak eta maitasuna ukatzea.
- Gurasoek baliabide emozional urriak izaten dituzte, eta daukaten tresna nagusia inposaketa da.
- Negoziatzeko trebetasunik eza; norabide bakarreko komunikazioa.
- Sentimenduak kontrolatzeko eta egoerak kudeatzeko zailtasuna (gurasoen aldetik).
- Normala denari ez dio kasurik egiten; akatsik txikiena zigortzen du.
Ondorioak
- Autoestimu, autonomia pertsonal eta sormen maila baxuak.
- Seme-alabek frustrazio- edo erruduntasun-sentimenduak adierazten dituzte, gurasoen nahiak bete ezin dituztelako.
- Pasiboak eta lotsatiak dira, eta besteen oniritzia jasotzeko irrikitan daude.
- Antsietatea sentitzen dute.
Guraso Estilo Permisiboa
Ezaugarriak:
- Arazo bat dagoenean, gurasoek ez diote aurre egiten eta saiheskor bihurtzen dira.
- Seme-alabak kontrolatu nahi izaten dituzte txantaje emozional afektiboaren bidez.
- Bikotearen eta seme-alaben rolen arteko muga lausoak. Elkartasun handia amaren eta seme-alaben artean, aitari gauzak ezkutatuz.
- Seme-alabei dena ematen diete; ezin dute haien frustrazioa jasan eta, horregatik, ondorioei aurrea hartzen diete.
- Oso errudun sentitzen dira arauak ezartzean, eta horregatik ez dituzte jartzen edo exijitzen.
Ondorioak
- Haur horiek egozentrikoak eta mendekoak dira, ahaleginak egiteko zailtasunak dituzte eta, ondorioz, emaitza txarrak lortzen dituzte eskolan.
- Ez dira gai beren bulkadak kontrolatzeko, eta lehentasuna ematen diete beren nahiei eta premiei, besteenen gainetik.
- Autoestimu eta autokonfiantza maila altuak (askotan, errealitatearekin bat ez datozenak).
Guraso Estilo Asertiboa (Demokratikoa)
Ezaugarriak:
- Afektu eta kontrol maila altua eta orekatua, adinari egokitua.
- Seme-alaben beharrekiko sentikortasuna erakustea eta haurrak izaki bereizi eta bakar gisa onartzea.
- Arau argiak eta jarraipen sendoa, aginduen, errefortzu positiboen eta, beharrezkoa izanez gero, zigor egokituen bidez.
- Gurasoen eta seme-alaben arteko komunikazio irekia eta bi norabidekoa.
Ondorioak
- Erantzukizunerako sena garatzen dute, eta beren ekintzen ondorioak beren gain hartzen ikasten dute.
- Horrek gaitasun soziala eta besteekin harremanak izateko erraztasuna ematen die.
- Lankidetzarako jarrera, erabakiak hartzeko gaitasuna, arauekiko errespetua eta talde-lanerako trebetasunak garatzen dituzte.
- Autokontzeptu errealista eta positiboa.
- Lorpenerako motibazio handia dute eta, ondorioz, emaitza hobeak lortzen dituzte eskolan.