Haur eta Lehen Hezkuntzako Etapak: Printzipioak, Helburuak eta Antolamendua

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,34 KB

Haur Hezkuntza: Etaparen Printzipio Nagusiak

Haur Hezkuntza haurrak jaiotzetik sei urte bete arte hartzen dituen hezkuntza-etapa da. Borondatezkoa da eta haurraren garapen fisikoa, afektiboa, soziala eta intelektuala ditu helburu. Etapa honetan, guraso eta tutoreen arteko lankidetza funtsezkoa da. 0-3 urteko zikloa, normalean, ordaindu beharrekoa da, eta 3-6 urte bitartekoa, berriz, doakoa izateko aukera egon behar du.

Helburuak

  • Norberaren eta besteen gorputzak ematen dituen aukerak ezagutzea.
  • Familia-ingurunea, ingurune naturala eta gizarte-ingurunea behatzea.
  • Autonomia lortzea.
  • Gaitasun afektiboak garatzea.
  • Gainerakoekin harremanak izatea eta elkarbizitzako eta gizarte-harremanetako funtsezko jarraibideak hartzea.
  • Komunikatzeko gaitasuna garatzea.

Etaparen Antolamendua

Bi ziklotan antolatuta dago: 0-3 urte bitartekoa eta 3-6 urte bitartekoa. 0-3 urte bitartekoa ez da doakoa izan behar, baina 3-6 urte bitarteko etapa doakoa izateko eskubidean dago.

Printzipio Pedagogikoak

Haur Hezkuntzako edukiak haurren esperientzia eta garapenaren berezko eremuetan antolatuko dira, eta edukiak haurrentzat interesa duten jarduera globalizatuen bidez landuko dira. Lan-metodoak, bereziki, esperientzietan, jardueretan eta jokoetan oinarrituko dira.

Ekitatea Hezkuntzan

Hezkuntza-administrazioek beharrezkoak diren baliabide guztiak ziurtatu behar dituzte ikasle guztiek, haien egoera edozein izanda, planteatutako helburu orokorrak lortu ahal izan ditzaten. Gainera, premia bereziak dituzten ikasleen eskolatzea bermatu behar dute, batik bat, inklusioa delako helburu nagusietako bat. Helburu hauek lortzeko, beharrezkoa da espezializatutako profesionalak egotea eta eskolaren beraren antolamendua ezinhobea izatea.

Irakaslegoa

Haur Hezkuntzako irakaslea izateko, Maisu titulua eta Haur Hezkuntzako espezialitatea edota Gradu titulua eduki behar da. Horrela lortzen dira irakasle kualifikatu eta profesionalak.

Lehen Hezkuntza: Etaparen Printzipio Nagusiak

6 urteko hezkuntza-etapa da. 2 urteko 3 ziklo ditu (6-12 urte):

  • Haur guztiei beren garapen pertsonala eta ongizatea finkatzea.
  • Ahozko adierazpena/ulermena, irakurketa/idazketa eta kalkulua.
  • Kultur ikasketa-ohiturak.
  • Sen artistikoa/sormena.
  • Afektibitatea.

Ikaslearen esperientziak eta ikaskuntzak bateratzea, hauen lan-erritmoetara egokituta.

Helburuak

Lehen Hezkuntzak umeen ahalmenak garatzen lagunduko du:

  • Elkarbizitza/herritartasuna sustatzea (balio/arau/eskubideen bidez).
  • Ikasleen ardura sustatzea (talde-lana, ikasteko ohitura).
  • Kultura eta sexu-generoen arteko berdintasunak sustatzea.
  • Gaztelania eta autonomia-erkidegoko hizkuntza koofizialak ikastea.
  • Atzerriko hizkuntzan gutxieneko maila lortzea.
  • Oinarrizko gaitasun matematikoak irakastea.
  • Ingurune naturala/soziala/kulturala zaintzen, ezagutzen eta balioesten erakustea.
  • Teknologia berriak erabiltzen ikasten hastea.
  • Arte-adierazpenak eraikitzen hastea.
  • Higienea eta osasuna balioesten eta norberaren gorputza errespetatzea. Kirola garapen pertsonalerako erabiltzea.
  • Abereak ezagutzea eta balioesten ikastea.
  • Gaitasun afektiboen barnean: indarkeria, aurreiritziak eta estereotipo sexistak lantzea.

Etaparen Antolamendua

Lehen Hezkuntzak 2 ikasturteko 3 ziklo hartzen ditu:

  1. 6-8 urte.
  2. 8-10 urte.
  3. 10-12 urte.

Irakasgaiak:

  • Ingurunea.
  • Artea (plastika).
  • Gorputz Hezkuntza.
  • Gaztelania.
  • Atzerriko hizkuntza.
  • Hizkuntza koofiziala.
  • Matematikak.
  • * 3. zikloan, Herritartasuna eta Giza Hezkuntza irakasgaia gehituko da (sexu-berdintasuna sustatzeko, batez ere).

Printzipio Pedagogikoak

  1. Ikasleen aniztasunarekiko arreta.
  2. Arreta indibidualizatua.
  3. Ikasteko zailtasunen prebentzioa.

Ekitatea Hezkuntzan

  • Ikasle guztiek ahalik eta garapen handiena lortzeko beharrezko baliabideak eskura izan beharko dituzte.
  • Premia bereziren bat izan arren, administrazioak baliabideak eskaini beharko ditu.
  • Premiak ahalik eta azkarren identifikatzen saiatu, eta hauentzako konponbidea bilatu.

Entradas relacionadas: