Haur adinerako psikologia behaketa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en vasco con un tamaño de 2,47 KB
IKASKUNTZAREN TEORIAK
•Ikuspegi Konduktista:
Baldintzapen Klasikoa (Pavlov). Baldintzapen Operantea (Skinner). Behaketa eta imitazioa(Bandura)
•Ikuspegi Kognitiboa. Konstruktibismoa.
Piaget. Ikaskuntza deduktiboa edo signifikatiboa (Ausubel). Vygotsky. Ikaskuntza Induktiboa edo aurkikuntzagatik (Bruner)
•Informazio-prozesaketaren teoriak
- Konduktismoa
Ikaskuntza erantzunen eskuratzean oinarritzen da. • Ikastea: erantzunak mekanikoki gordetzea. • Instrukzioak eragin zuzena dauka ikaskuntzan. • Ikaskuntzaren kontrola hezitzailearen menpe dago. • Ikaskuntzaren edukiak erantzunetara murrizten dira. • Ikaskuntzaren subjektua pasiboa da. • Ikaskuntzaren azalpena: input-output.Nola ikasten dugu?
a)
Ikaskuntza ez asoziatiboa estimulu sinple baten azalpen errepikatuaren eraginez (ohikuntza eta sentiberatasuna) erantzuna aldatzen da.
B) Ikaskuntza asoziatiboa (Baldintzapenaren bidez)
Baldintzapen Klasikoa
: Borondatezkoak ez diren erantzun emozional zein psikologikoetan zentratzen da (beldurra, bihotzaren erritmoa). Erreakzio automatikoak edo erreflexuak. (Pavlov, Watson).
Pavlov (Konduktismoaren sortzailea): Estimuluak -> Nerbiozentrua -> Erreakzioa (Txakur esperimendua)
Watson:
Psikologia
Baldintzapen Operantea
: Borondatezko jarduera guztiak zerbait lortzeko sortzen dira. Lortutako ondorioek baldintzatuko dute gure jarrera.
Aurrekaria -> Jarduera -> Ondorioa -> Jarduera -> … (Skinner, Thorndike)(Arratoi eta botoi esperimendua)
Ondorio motak: Errefortzuak, zigorrak. Errefortsu edo zigor -> positiboa eta negatiboa.
C) Ikaskuntza Soziala Behaketa eta imitazioa
Ikaskuntza Soziala. Neokonduktismoa
: Konduktismo erradikalatik abiatuta, kontzientziazko fenomenoak aztertzen hasi ziren. Estimuluekin batera organismoak ere jokabideak determinartzen ditu. Estimulu neutro à Organismoa àErantzuna (Tolman, Bandura).
Jokabidea ondorio atsegingarri baten itxaropenean oinarritzen da eta ez ondorio bertan. Ez da errefortzu bat jaso behar jarduera burutzeko (Tolman).
Ereduaren bidezko ikaskuntza IMITAZIOA: Besteen jokabideak eta ondorioak ikusiz ikasten da Ikaskuntza Bikarioa Autoerrefortzua (Bandura).