Haur adinerako psikologia behaketa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 2,47 KB

IKASKUNTZAREN TEORIAK

Ikuspegi Konduktista:
Baldintzapen Klasikoa (Pavlov).  Baldintzapen Operantea (Skinner).  Behaketa eta imitazioa(Bandura)

Ikuspegi Kognitiboa. Konstruktibismoa.
Piaget.  Ikaskuntza deduktiboa edo signifikatiboa (Ausubel). Vygotsky.  Ikaskuntza Induktiboa edo aurkikuntzagatik (Bruner)

Informazio-prozesaketaren teoriak


- Konduktismoa

Ikaskuntza erantzunen eskuratzean oinarritzen da. • Ikastea: erantzunak mekanikoki gordetzea. • Instrukzioak eragin zuzena dauka ikaskuntzan. • Ikaskuntzaren kontrola hezitzailearen menpe dago. • Ikaskuntzaren edukiak erantzunetara murrizten dira. • Ikaskuntzaren subjektua pasiboa da. • Ikaskuntzaren azalpena: input-output.

Nola ikasten dugu?


a)
Ikaskuntza ez asoziatiboa estimulu sinple baten azalpen errepikatuaren eraginez (ohikuntza eta sentiberatasuna) erantzuna aldatzen da.


B) Ikaskuntza asoziatiboa (Baldintzapenaren bidez)

Baldintzapen Klasikoa


: Borondatezkoak ez diren erantzun emozional zein psikologikoetan zentratzen da (beldurra, bihotzaren erritmoa). Erreakzio automatikoak edo erreflexuak. (Pavlov, Watson).

Pavlov (Konduktismoaren sortzailea): Estimuluak -> Nerbiozentrua -> Erreakzioa (Txakur esperimendua)

Watson:

Psikologia

Baldintzapen Operantea


: Borondatezko jarduera guztiak zerbait lortzeko sortzen dira. Lortutako ondorioek baldintzatuko dute gure jarrera.

Aurrekaria -> Jarduera -> Ondorioa -> Jarduera -> … (Skinner, Thorndike)(Arratoi eta botoi esperimendua)

Ondorio motak: Errefortzuak, zigorrak. Errefortsu edo zigor -> positiboa eta negatiboa.

C) Ikaskuntza Soziala Behaketa eta imitazioa

Ikaskuntza Soziala. Neokonduktismoa


: Konduktismo erradikalatik abiatuta, kontzientziazko fenomenoak aztertzen hasi ziren. Estimuluekin batera organismoak ere jokabideak determinartzen ditu.  Estimulu neutro à Organismoa àErantzuna (Tolman, Bandura).

Jokabidea ondorio atsegingarri baten itxaropenean oinarritzen da eta ez ondorio bertan. Ez da errefortzu bat jaso behar jarduera burutzeko (Tolman).

Ereduaren bidezko ikaskuntza IMITAZIOA: Besteen jokabideak eta ondorioak ikusiz ikasten da Ikaskuntza Bikarioa Autoerrefortzua (Bandura).

Entradas relacionadas: