Hàbits d'Higiene i Cura Personal en Infants: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,06 KB

Cura de la Imatge Personal

La cura de la imatge personal contribueix en gran mesura a la formació de l’autoconsciència i al desenvolupament de les eleccions pròpies quant a l'aspecte i l'estètica.

Vestit i Calçat per a Nadons i Infants

Vestit i Calçat per a Nadons

Cal que l’habitació estigui a una temperatura adequada i que, abans de començar, preparem tot el que necessitarem.

Vestit i Calçat per a Infants

El Vestit: Protecció i Ergonomia

Tindrà importància la funció de protecció, ja que la roba està en contacte amb la pell, i la funció ergonòmica de la roba, que ha de ser ampla i no ha de comprimir el cos ni impedir la llibertat de moviments.

El Calçat: Equilibri i Desplaçament

Consideracions sobre el calçat: S’ha de poder connectar el peu amb la terra i mantenir l'equilibri. Una altra consideració és el desplaçament i, finalment, la capacitat de relacionar-se i evitar caigudes gràcies a la informació de la posició que rep el cervell.

La Higiene al Centre Educatiu

És un dels eixos bàsics de l’activitat educativa, ja que està present en totes les activitats que es duen a terme al llarg del dia. Aquests hàbits s’aprenen conjuntament a casa i a l’escola, i per això és important la comunicació amb les famílies.

Què Treballem al Centre Educatiu?

En els més petits cal atendre totes les necessitats higièniques. Les activitats d’higiene s’han de realitzar en un ambient càlid i tranquil. A mesura que es fan més grans, ja poden participar en la seva pròpia higiene. Cal destacar:

  • Les piques per rentar-se les mans, els vàters, els penjadors de roba, etc., han d’estar situats de manera que els infants puguin utilitzar-los sense problema.
  • La roba i el calçat han de ser senzills de posar i treure.

Fites en l'Adquisició d'Hàbits d'Higiene

D'un a Tres Anys: Primers Passos

  • Passar d’utilitzar bolquers a no utilitzar-los.
  • Entendre que s’ha de rentar les mans o la cara quan les té brutes.
  • Valorar el bany i col·laborar en la seva higiene.
  • Mostrar interès per les activitats de vestir-se i desvestir-se i d’endreçar la roba i començar a participar.

De Tres a Sis Anys: Autonomia Creixent

  • Assumir de manera autònoma el control nocturn del pipí.
  • Adquirir autonomia per anar al lavabo.
  • Saber com i en quins moments ha de rentar-se les mans, la cara i les dents o pentinar-se.
  • Voler-se banyar sol i controlar les seves ungles.
  • Vestir-se i desvestir-se sense ajuda.
  • Valorar la seva imatge i tenir cura de la roba que duu.

A Partir dels Sis Anys: Consolidació

  • Cap als set anys, el control d’esfínters tant diürn com nocturn ha d’estar assumit.
  • A partir dels catorze anys, no necessita cap control ni ajuda per a la higiene i la cura de la imatge personal.
  • Cap als set o vuit anys tampoc necessiten control per vestir-se i desvestir-se.

Entradas relacionadas: