Habilitats motrius de l’esportista
Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física
Escrito el en catalán con un tamaño de 7,4 KB
Bàsiques | objectius | instruments |
Bàsiques | Desplasarse, frenar, equilibrar, girar | Bici, embarcació, esquis, paracaigudes |
Tècniques | Xutar, llançar, bateja, seguir el ritme | Raqueta, estic, perxa, pala |
Tàctiques | Simular, sorprende, ajudar, paqsar | Pilota, testimoni, espai |
Estratègiques | Utilitzar fora de joc, aprofitar regles | Arbitre, públic, marcador, rellotge, mapa |
Interpretatives | Llegir el partit, valorar recursos | Teories de l’entrenament, models d’aprenentatge |
H.M.Especifiques CARACTERISTICAS | El desenvolupament depen de les oportunitats de la pràctica, qualitat d’instrucció i l’entorn de l’aprenent - context específic - quan s’aprenen es converteixen en una habilitat complexa i especialitzada, pròpia d’un context determinat |
T. HM | A. funcionals del moviment | Ambientals m. | Temporals m. | Musculars m. |
bàsiques | Locomotores: caminar, saltar, pujar, córrer, trepar, baixar, galopar, skiping | HM tancades | HM Seriades | HM fines |
Estabilitat: equilibrarse, girar, empènyer, arrrosegarse, penjarse, aixecarse | HM Obertes | HM discretes | HM Gruixudes | |
Manipulatives: llansar, recepcionar, colpejar, atrapar, bateja, botar, xutar | HM Continues | |||
HM. Gruixudes | Molts grups muscular, requereixen menys presicio i mes musculatura (córrer, saltar) | |||
HM. Fines | Pocs músculs, requereixen control precisió (escriure, llansar dau, cosir) | |||
HM .Obertes | Es produeixen en un entoorn que no controlem, variable (passada futbol, rugby, dribling) | |||
HM.Tancades | Es pot preveure, controlem el temps i el moviment, no depens del entorn (golf, tir lliure, boxe) | |||
HM .Discreta | Hi ha un inici i final de moviment (xut, llansament) | |||
HM.Continnua | Repeteix la mateixa acció diverses vegade (nadar, anar en bici) | |||
HM. Serial | Unió de diferents accions, una seqüència (triple salt) |
Habilitat | Vincula a una tasca especifica-implica relació am lentorn, es demostra en la realiitzacio eficaç de la tasca - sapren (canviar de velocitat amb el cotxe, xutar, ficar cistella) |
Competencia | Vincula a una activitat especifica-implica moltes relacions am lentorn-es demostra en la integració eficaç d’habilitat –sapren (conduir un cotxe, dirigir una empresa) |
Atitud | Afavoreix rendiment –caracteristica personal diferenciada-asociada a un compoonent genètic-sadapta mitjansant l’entrenament (forsa-resitencia-duresa mental) |
Aptitud funcional o capacitat | Facilita aprenentatge de múltiples habilitats – característica personal integrada-sinfereix a partir de l’historia personal- desenvolupa mitjansant domini d’habilitats i competències |
Comportament motor
Estudi dels canvis en l'aprenentatge motor, el control motor i el desenvolupament motor provocat per la interacció de l'aprenentatge i el procés biològic
Control motor
Àrea d'estudi que tracta de comprendre els aspectes neurals, físics i de comportament del movimen
Aprenentatge motor
Procés d'obtenció, millora i automatització d'habilitats motrius, com a resultat de la repetició d'una seqüència de moviments de manera conscient.....- canvsrealitvament permanents en la capacitat de produir activitat motores
Desenvolupament motor
Canvi constant del comportament motor al llarg del cicle de vida, provocat per la interacció entre els requisits de la tasca motora, la biologia de l'individu i les condicions de l'entor