Guia de Programació Didàctica: Objectius, Elements i Adaptacions
Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,55 KB
Guia de Programació Didàctica
1. Avantatges de tenir una programació:
- S'estalvia temps i esforç, evita la improvisació i l'atzar.
- Es garanteix la continuïtat de la intervenció evitant la rutina.
- S'afavoreix l'avaluació.
Nivells i Elements de la Programació
2. Nivells de programació:
- Objectius, instal·lacions i recursos.
3. Elements de la programació:
- Anàlisi de la realitat, planificació, intervenció i avaluació.
Valoració Diagnòstica
4. Valoració diagnòstica:
Consisteix en recollir informació sobre les característiques, demandes, necessitats i interessos de les persones potencialment usuàries. Permet dissenyar una programació que satisfaci les necessitats. És interessant conèixer a la persona: edat, sexe, paràmetres somatomètrics bàsics, malalties, lesions, etc.
Objectius i Continguts
5. Afirmació sobre objectius correcta:
- Respon el perquè fem alguna cosa.
6. Objectius:
- Valorar els avantatges de la competició.
7. Afirmació sobre els continguts incorrecta:
- S'han de redactar en infinitiu.
Objectius Generals vs. Específics
8. Diferència entre objectius generals i específics:
Els objectius generals són amplis i generals, mentre que els objectius específics són més detallats i precisos. Els objectius generals proporcionen una orientació àmplia per al projecte o activitat, mentre que els objectius específics descriuen els passos concrets que s'han de prendre per a aconseguir els resultats desitjats. Tots dos tipus d'objectius són importants en la planificació i execució reeixida de projectes i activitats.
Tipus d'Activitats amb Exemples
9. Quatre tipus d’activitats i un exemple cada una:
- Individual: saltar a la corda.
- En grup: rondo amb la pilota.
- Amb adversari: un combat.
- Adaptades: partit de futbol sense utilitzar un dels peus.
Recursos Necessaris
10. Recursos que disposem per a realitzar la nostra feina:
- Materials, humans i econòmics.
Objectiu Principal de la Sessió
11. Segons l’objectiu principal de la sessió…
- D’aprenentatge i lúdico-recreatives.
Elements d'una Unitat Didàctica
12. Elements que han d’aparèixer en una unitat didàctica:
Introducció que estableixi el propòsit, objectius, contingut, estratègies d’ensenyament, avaluació, conclusions i tancament, recursos.
Objectius de l'Escalfament
13. Objectius de l’escalfament:
- Preparar l’alumnat per ser més eficaç per a la resta de la sessió.
Afirmació Correcta
14. Afirmació correcta:
Totes són correctes.
Sessions Tradicionals vs. Innovadores
15. Sessions tradicionals i innovadores:
Les tradicionals tenen l’estructura d’escalfament, activitats i tornada a la calma. Mentre que les innovadores innoven en l’ordre i les parts que formen la sessió.
Estructura de la Sessió
16. 3 parts estructura sessió:
- Escalfament
- Part principal
- Tornada a la calma
Previsió d'Adaptacions
17. Previsió de possibles adaptacions:
La prevenció de possibles adaptacions en la pràctica d'una sessió didàctica és un procés important per a garantir que tots els estudiants tinguin l'oportunitat d'aprendre i participar de manera efectiva, independentment de les seves habilitats i necessitats individuals. La prevenció de possibles adaptacions implica que el docent ha d'estar conscient que els estudiants tenen diferents habilitats, necessitats i estils d'aprenentatge. Per tant, s'han de tenir en compte una sèrie de factors, com ara l'edat, nivell de comprensió, habilitats, interessos i necessitats especials, que puguin influir en la forma en què els estudiants interactuen amb el contingut i les activitats proposades en la sessió didàctica. Per exemple, si un estudiant té dificultats per a llegir, el docent pot anticipar-se a aquesta necessitat i proporcionar materials complementaris en format d'àudio o vídeos, perquè l'estudiant pugui comprendre i participar en la sessió de manera efectiva.