Guia de Programació Didàctica: Objectius, Elements i Adaptacions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,55 KB

Guia de Programació Didàctica

1. Avantatges de tenir una programació:

  • S'estalvia temps i esforç, evita la improvisació i l'atzar.
  • Es garanteix la continuïtat de la intervenció evitant la rutina.
  • S'afavoreix l'avaluació.

Nivells i Elements de la Programació

2. Nivells de programació:

  • Objectius, instal·lacions i recursos.

3. Elements de la programació:

  • Anàlisi de la realitat, planificació, intervenció i avaluació.

Valoració Diagnòstica

4. Valoració diagnòstica:

Consisteix en recollir informació sobre les característiques, demandes, necessitats i interessos de les persones potencialment usuàries. Permet dissenyar una programació que satisfaci les necessitats. És interessant conèixer a la persona: edat, sexe, paràmetres somatomètrics bàsics, malalties, lesions, etc.

Objectius i Continguts

5. Afirmació sobre objectius correcta:

  • Respon el perquè fem alguna cosa.

6. Objectius:

  • Valorar els avantatges de la competició.

7. Afirmació sobre els continguts incorrecta:

  • S'han de redactar en infinitiu.

Objectius Generals vs. Específics

8. Diferència entre objectius generals i específics:

Els objectius generals són amplis i generals, mentre que els objectius específics són més detallats i precisos. Els objectius generals proporcionen una orientació àmplia per al projecte o activitat, mentre que els objectius específics descriuen els passos concrets que s'han de prendre per a aconseguir els resultats desitjats. Tots dos tipus d'objectius són importants en la planificació i execució reeixida de projectes i activitats.

Tipus d'Activitats amb Exemples

9. Quatre tipus d’activitats i un exemple cada una:

  • Individual: saltar a la corda.
  • En grup: rondo amb la pilota.
  • Amb adversari: un combat.
  • Adaptades: partit de futbol sense utilitzar un dels peus.

Recursos Necessaris

10. Recursos que disposem per a realitzar la nostra feina:

  • Materials, humans i econòmics.

Objectiu Principal de la Sessió

11. Segons l’objectiu principal de la sessió…

  • D’aprenentatge i lúdico-recreatives.

Elements d'una Unitat Didàctica

12. Elements que han d’aparèixer en una unitat didàctica:

Introducció que estableixi el propòsit, objectius, contingut, estratègies d’ensenyament, avaluació, conclusions i tancament, recursos.

Objectius de l'Escalfament

13. Objectius de l’escalfament:

  • Preparar l’alumnat per ser més eficaç per a la resta de la sessió.

Afirmació Correcta

14. Afirmació correcta:

Totes són correctes.

Sessions Tradicionals vs. Innovadores

15. Sessions tradicionals i innovadores:

Les tradicionals tenen l’estructura d’escalfament, activitats i tornada a la calma. Mentre que les innovadores innoven en l’ordre i les parts que formen la sessió.

Estructura de la Sessió

16. 3 parts estructura sessió:

  • Escalfament
  • Part principal
  • Tornada a la calma

Previsió d'Adaptacions

17. Previsió de possibles adaptacions:

La prevenció de possibles adaptacions en la pràctica d'una sessió didàctica és un procés important per a garantir que tots els estudiants tinguin l'oportunitat d'aprendre i participar de manera efectiva, independentment de les seves habilitats i necessitats individuals. La prevenció de possibles adaptacions implica que el docent ha d'estar conscient que els estudiants tenen diferents habilitats, necessitats i estils d'aprenentatge. Per tant, s'han de tenir en compte una sèrie de factors, com ara l'edat, nivell de comprensió, habilitats, interessos i necessitats especials, que puguin influir en la forma en què els estudiants interactuen amb el contingut i les activitats proposades en la sessió didàctica. Per exemple, si un estudiant té dificultats per a llegir, el docent pot anticipar-se a aquesta necessitat i proporcionar materials complementaris en format d'àudio o vídeos, perquè l'estudiant pugui comprendre i participar en la sessió de manera efectiva.

Entradas relacionadas: