Guia d'Observació del Desenvolupament Infantil: De 0 a 2 anys
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,56 KB
De 0 a 6 mesos
Hipertonia = to muscular excessiu // Hipotonia = molt baix o diferent // No mira a la cara = 2 mesos // No mira objectes, ni moviment = 3 mesos // Sense resposta auditiva = entre 2 i 4 mesos // No sosté el cap dret i bocaterrosa = 3 mesos // Persistència de reflexos arcaics (prensió) = 3 mesos // Sense interès per l'ambient (objectes, veus...) = entre 3 i 5 mesos // Sense sons vocàlics, ni glotals = entre 3 i 6 mesos // Absència d'intercanvi vocal = entre 3 i 6 mesos // No es mira les mans = entre 3 i 4 mesos // No l'allarga, ni agafa = 6 mesos.
De 6 a 12 mesos
Sense interès, ni exploració = a partir de 7 mesos // No gira sobre si mateix = 7 mesos // Respostes monòtones // No balboteja = 9 mesos // No es manté assegut = 9 i 10 mesos // Panxa a l'aire no es gira = 9 i 10 mesos // Sense posició asseguda lliure segura = 12 mesos // No s'aguanta dret amb suport = 12 mesos // Sense interès de desplaçament = 10 mesos // Sense respostes diferenciades (figures d'afecció) = 9 mesos // No busca l'objecte que 'desapareix' = 10 mesos // Sense imitació immediata = 12 mesos // No fa la pinça = 12 mesos // Manca d'atenció als sons habituals = 9 i 12 mesos // Manca o pèrdua del balboteig = abans dels 12 mesos // Manca de comunicació gestual // Conductes repetitives sense finalitat.
A partir d'un any
No camina amb ajuda = 15 mesos // Ni sense = 18 mesos // No puja escales ni amb ajuda, ni gatejant = 24 mesos // Sense comprensió de paraula, ni prohibicions = 15 mesos // Sense gest indicatiu (senyalar, mostrar...), ni expressa els seus desitjos gestualment // No coneix el nom de persones, ni objectes familiars = 18 mesos // No diu cap paraula = 18 mesos // No fa gargots = 24 mesos // Sense joc d'imitació diferida i simbòlic = al voltant dels 24 mesos // No reclama a l'adult = entre 12 i 24 mesos // No es separa progressivament de la mare = a partir dels 18 mesos // Excessivament sociable = 12 i 24 mesos // Exageradament neguitós o tranquil, sense evolucionar // No compren consignes adequades, mostrant retard en la parla // Expressió amb paraules soltes, sense juntar-les = 2 anys i mig // Parla telegràfica = més dels 3 anys i mig // Repeteix de manera automàtica i constant paraules o frases sense sentit (estereotípies verbals).
Què fer?
Perfilar i completar l'observació de l'infant > Completar l'observació global > Afegir la informació de l'entorn > Plantejar-ho a l'equip d'educadors > Assumir l'infant a nivell de centre > Acompanyar la família.
Oferir visió global de l'infant > Situar el grau de seguretat que es té > Apuntar vies de solució > Preveure possibles reaccions > Mantenir la col·laboració: família, pediatra, CDIAP, EAP o l'especialista que intervingui > Establir coordinació entre els diferents contextos.
Atenció primerenca (AP): Conjunt d'intervencions adreçades a la població infantil de 0 a 6 anys.
Centre de desenvolupament infantil i atenció precoç (CDIAP) --- Equips d'assessorament i orientació psicopedagògica (EAP) --- Centre de recursos pedagògics (CRP) --- Equips d'assessorament en llengua (ELIC) --- Centres de Recursos per a Deficients Auditius (CREDA) --- Centre de Recursos per a Deficients visuals (CREDEV).
Pla individualitzat (PI):
Identificació de les habilitats > Objectius i competències prioritàries d'aprenentatge > Altres objectius: habilitats personals i socials, autonomia executiva > Ajudes tècniques i suports > Valoració periòdica i registre sistemàtic del progrés > Avaluació.