Guia de Materials Impresos i Audiovisuals per a la Difusió Eficaç

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,5 KB

Elaboració de Materials Impresos i Audiovisuals

Materials Impresos: Suport Fix d'Imatge

L'elaboració de materials impresos consta de dues fases: disseny i impressió, utilitzant programes informàtics. Alguns exemples inclouen:

  • Cartells: Són els més utilitzats. Perquè siguin efectius, han de:
    • Expressar la idea de manera clara amb un eslògan breu però significatiu.
    • Tenir una composició que cridi l'atenció.
    • Utilitzar elements d'acord amb el missatge.
    • Tenir dimensions que permetin la lectura a la distància prevista.
    • Estar col·locats en un lloc visible i estratègic, ja sigui interior o exterior.
  • Fullets: Són peces promocionals amb un nombre reduït de pàgines per divulgar informació publicitària. Són senzills i econòmics. Han d'incloure:
    • Títol i subtítol visibles.
    • Explicació del projecte.
    • Fotos o diagrames.
    • Formats com díptics, tríptics o flyers de tamany petit (un sol foli a dues cares).
  • Pancartes i anuncis de premsa escrita

Materials Audiovisuals

Per a projectes d'abast reduït, es poden elaborar materials propis o buscar ajuda professional. Es poden exhibir en sales, publicitat televisiva o web. Cal vigilar la duració i evitar imatges transgressores.

Planificació de l'Estratègia de Difusió i Selecció de Mitjans

El pla de mitjans és una part de la publicitat que garanteix que el missatge arribi al públic objectiu i que aquest el vegi una quantitat suficient de vegades per captar l'atenció i recordar-lo. Cal desenvolupar diferents estratègies de difusió per obtenir la màxima eficàcia comunicativa. OOTS: Opportunity to see, OTH: Opportunity to hear.

Difusió de Materials Impresos

  • Cartells: Són elements importants de la publicitat exterior. Han de captar l'atenció en moviment i s'ha de tenir en compte les dimensions, el suport i el lloc.
  • Fullets: La distribució és senzilla i econòmica, ja sigui per mailing (correu directe), mà, bústies o mostradors.
  • Pancartes: Són útils per donar a conèixer un esdeveniment o projecte, col·locant-les en punts estratègics del barri, poble o ciutat.
  • Premsa escrita: Inclou periòdics, diaris i suplements (d'abast preferent, general o classificat) i revistes (premsa gratuïta de caràcter general per a una població àmplia).

Difusió de Material Audiovisual

  • Ràdio: Permet una difusió àmplia. Els missatges han de ser clars, directes i amb un eslògan curt.
    • Locució: Cal tenir en compte la intenció i el públic.
    • Paraules o frases (eslògan): Dins del programa o entremig.
    • Cunyes: Acompanyades de melodies durant la programació (20s).
    • Publireportatge: Contingut informatiu i descriptiu (2-5 min).
    • Microprogrames o consultori: Format d'entrevistes, consultes o jocs (2-5 min).
    • Programes patrocinats: S'anuncia el patrocinador al principi, durant i al final.

Televisió

  • Spot: Pel·lícula curta (20-30s).
  • Publireportatge: Contingut informatiu i descriptiu (90s-3 min).
  • Inforcomercial: Filmació on es descriuen les característiques del servei amb testimonis (30 min).
  • Patrocini.
  • Sobreimpressió: Símbols, marques, textos breus sobreimpresos a la part inferior.
  • Product placement o publicitat per encapçalament: Producte o marca dins del programa.

Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)

  • Banner: Imatge en un lloc visible on es pot fer clic per entrar.
  • Cortinilla o intersticial: Apareix abans d'entrar a la pàgina, ocupa tota la pantalla i s'ha de tancar.
  • Layers: Formats flotants o animacions amb Flash.
  • Finestres emergents (pop-up, under).
  • Patrocini: Es paga per sortir a la web.

E-mailing

Comunicats o fullets que permeten l'accés a la web de l'anunciant.

Ciberspot

Difusió de l'spot de forma on-line.

Entradas relacionadas: