Guia de Materials Impresos i Audiovisuals per a la Difusió Eficaç
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,5 KB
Elaboració de Materials Impresos i Audiovisuals
Materials Impresos: Suport Fix d'Imatge
L'elaboració de materials impresos consta de dues fases: disseny i impressió, utilitzant programes informàtics. Alguns exemples inclouen:
- Cartells: Són els més utilitzats. Perquè siguin efectius, han de:
- Expressar la idea de manera clara amb un eslògan breu però significatiu.
- Tenir una composició que cridi l'atenció.
- Utilitzar elements d'acord amb el missatge.
- Tenir dimensions que permetin la lectura a la distància prevista.
- Estar col·locats en un lloc visible i estratègic, ja sigui interior o exterior.
- Fullets: Són peces promocionals amb un nombre reduït de pàgines per divulgar informació publicitària. Són senzills i econòmics. Han d'incloure:
- Títol i subtítol visibles.
- Explicació del projecte.
- Fotos o diagrames.
- Formats com díptics, tríptics o flyers de tamany petit (un sol foli a dues cares).
- Pancartes i anuncis de premsa escrita
Materials Audiovisuals
Per a projectes d'abast reduït, es poden elaborar materials propis o buscar ajuda professional. Es poden exhibir en sales, publicitat televisiva o web. Cal vigilar la duració i evitar imatges transgressores.
Planificació de l'Estratègia de Difusió i Selecció de Mitjans
El pla de mitjans és una part de la publicitat que garanteix que el missatge arribi al públic objectiu i que aquest el vegi una quantitat suficient de vegades per captar l'atenció i recordar-lo. Cal desenvolupar diferents estratègies de difusió per obtenir la màxima eficàcia comunicativa. OOTS: Opportunity to see, OTH: Opportunity to hear.
Difusió de Materials Impresos
- Cartells: Són elements importants de la publicitat exterior. Han de captar l'atenció en moviment i s'ha de tenir en compte les dimensions, el suport i el lloc.
- Fullets: La distribució és senzilla i econòmica, ja sigui per mailing (correu directe), mà, bústies o mostradors.
- Pancartes: Són útils per donar a conèixer un esdeveniment o projecte, col·locant-les en punts estratègics del barri, poble o ciutat.
- Premsa escrita: Inclou periòdics, diaris i suplements (d'abast preferent, general o classificat) i revistes (premsa gratuïta de caràcter general per a una població àmplia).
Difusió de Material Audiovisual
- Ràdio: Permet una difusió àmplia. Els missatges han de ser clars, directes i amb un eslògan curt.
- Locució: Cal tenir en compte la intenció i el públic.
- Paraules o frases (eslògan): Dins del programa o entremig.
- Cunyes: Acompanyades de melodies durant la programació (20s).
- Publireportatge: Contingut informatiu i descriptiu (2-5 min).
- Microprogrames o consultori: Format d'entrevistes, consultes o jocs (2-5 min).
- Programes patrocinats: S'anuncia el patrocinador al principi, durant i al final.
Televisió
- Spot: Pel·lícula curta (20-30s).
- Publireportatge: Contingut informatiu i descriptiu (90s-3 min).
- Inforcomercial: Filmació on es descriuen les característiques del servei amb testimonis (30 min).
- Patrocini.
- Sobreimpressió: Símbols, marques, textos breus sobreimpresos a la part inferior.
- Product placement o publicitat per encapçalament: Producte o marca dins del programa.
Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)
- Banner: Imatge en un lloc visible on es pot fer clic per entrar.
- Cortinilla o intersticial: Apareix abans d'entrar a la pàgina, ocupa tota la pantalla i s'ha de tancar.
- Layers: Formats flotants o animacions amb Flash.
- Finestres emergents (pop-up, under).
- Patrocini: Es paga per sortir a la web.
E-mailing
Comunicats o fullets que permeten l'accés a la web de l'anunciant.
Ciberspot
Difusió de l'spot de forma on-line.