Guia ISO 26000 de Responsabilitat Social Corporativa (RSC)

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,96 KB

Normativa sobre Responsabilitat Social Corporativa (RSC)

Normativa de qualitat en responsabilitat social corporativa: Norma que determina el funcionament de l’empresa per tal que el desenvolupament de la RSC sigui eficient. L’organisme internacional certificador de qualitat per excel·lència, ISO, va publicar al novembre de 2010 la norma ISO 26000 «Guia sobre responsabilitat social», a partir de la qual l’organisme espanyol en matèria de qualitat va desenvolupar la norma RS 10.

Norma ISO 26000: Guia de Responsabilitat Social

La norma ISO 26000 neix al novembre de 2010, després de 5 anys de treball en què van participar més de 400 persones expertes en responsabilitat social corporativa procedents de 99 països, en el major grup de treball format per la ISO.

Característiques Bàsiques

  • És una norma internacional per ajudar les organitzacions a contribuir al desenvolupament sostenible.
  • Proporciona orientació a tot tipus d’organitzacions sobre la implantació de la responsabilitat social corporativa.
  • No és una norma de sistemes de gestió empresarial.
  • És compatible amb normes de gestió de la qualitat.
  • No determina requisits, de forma que no és certificable.
  • Té en compte la diversitat econòmica, social i legal de tots els països.
  • Constitueix un marc de referència conceptual respecte de la responsabilitat social corporativa.
  • És una guia aplicable a qualsevol organització empresarial en qualsevol lloc.

La finalitat de la norma ISO 26000 és ajudar les organitzacions a contribuir al desenvolupament sostenible, animant-les a anar més enllà del compliment legal, promovent una entesa comuna en l’àmbit de la responsabilitat social i complementant altres instruments i iniciatives de responsabilitat social.

Principis de la Norma ISO 26000

  1. Retre comptes: les organitzacions han de retre comptes davant de la societat pel seu impacte en el sistema social i mediambiental.
  2. Transparència: les organitzacions han d’actuar amb total transparència en les decisions amb transcendència social i en les relacions que mantenen amb els grups d’interès.
  3. Comportament ètic: el comportament de les organitzacions s’ha de basar en principis ètics i valors com l’honestedat, la responsabilitat, la solidaritat, etc.
  4. Respecte als interessos: de les organitzacions i les persones amb què es relaciona.
  5. Respecte del principi de legalitat: les organitzacions han de complir les lleis i respectar l’autonomia dels governs en la presa de decisions polítiques.
  6. Respecte dels drets humans: les organitzacions han de respectar i promoure els drets inclosos a la Declaració Universal dels Drets Humans de l’ONU.

Entradas relacionadas: