Guia d'Illustrator i Significat dels Colors
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,9 KB
Com fer una gràfica a Illustrator
- Seleccionar l'eina Gràfiques (la que demani).
- Definir dimensions gràfiques.
- Introduir les dades.
- Acceptar.
Com donar transparència a una forma a Illustrator
- Finestra > Transparència.
- Fer clic a la fletxa de la vora dreta de la paleta Transparència.
- Seleccionar opció Crear màscara d'opacitat.
- Ajustar valors degradat a la finestra Transparències.
Com fer que un text segueixi un traçat a Illustrator
- Seleccionar eina El·lipse i fer un cercle.
- Clic al centre superior del cercle per començar a teclejar. Usar els claudàtors i la icona perpendicular per arrossegar el text al llarg del cercle o girar-lo dins del cercle.
- Ajustar la grandària de la font basant-se en la forma.
Com fer una fletxa amb un semicercle a Illustrator
- Eina El·lipse, fer una rodona.
- Tallar el tros sobrant (més o menys la meitat del cercle).
- Seleccionar el semicercle.
- Anar a Traços i donar-li una punta de fletxa pels dos costats i decidir les mides.
Origen del color verd com a permissivitat i el vermell com a prohibició
Aquesta idea té un significat clarament implantat en la nostra societat i arreu del món. És una construcció cultural fruit d'un determinat itinerari històric que podria haver estat un altre.
Tot va començar amb la navegació marítima. Per evitar envestides, els vaixells havien de dur una placa verda a estribord (dreta) i una placa vermella a babord (esquerra). Es va acordar que si un vaixell veia un altre que li venia per la dreta, l'hi havia de cedir el pas. El vermell indicava que el vaixell havia d'aturar-se mentre que el verd que podia continuar.
Història i evolució del color groc
El color groc ha estat tradicionalment un color maleït a Europa. En canvi, a la Xina, era tradicionalment el color imperial. La maledicció del groc té especialment a veure amb el vestit, segurament per la càrrega cultural que arrosseguem des de l'edat mitjana, i s'estén també a la decoració. Però no sembla afectar la pintura, el disseny gràfic o la publicitat, en què és ben present. Tot i ser un color atractiu per als nens, l'efecte cultural fa que abandonin aquestes simpaties en créixer. El groc es podria estar en un procés de rehabilitació. Dóna llum a les combinacions de colors, s'associa als llocs tropicals, a l'alegria, l'optimisme i el dinamisme. S'utilitza en curses automobilístiques, Tour de França, selecció nacional de Brasil i esport en general. El groc guanya prestigi, en ser considerat un dels tres colors primaris juntament amb el vermell i el blau.
Porpra
El porpra va ser en l'antiguitat un tint amb molt de prestigi elaborat a partir dels mol·luscos. Trencant o premsant la closca s'extreia un fluid de color clar que sota l'efecte del sol i l'aire anava canviant de color fins a arribar finalment al porpra. Cada mol·lusc donava molt poca quantitat d'aquesta substància, i per això era un tint molt costós i molt apreciat.
En desaparèixer el tint original, el terme porpra comença una deriva durant l'edat mitjana, ja que s'associa més a un teixit car que a un tint concret. Això porta a relacionar-lo a una gran varietat de colors entre el vermell i el violeta, però també al blau, al negre o fins i tot al verd.
L'escarlata
En el món germànic del segle XI el terme escarlata es referiria a una delicada i costosa tela de llana. Com que les escarlates més riques eren les que es tenyien amb el tint més car i aquest, a l'edat mitjana, era el quermes, que sobre la llana donava un vermell brillant, el terme escarlata va passar a denominar un tipus de vermell.