Guia sobre Estratègies de Programació Televisiva

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,55 KB

Estratègies de Programació Televisiva

Power programming: oferir un programa fort per fer la competència al programa fort de l’altra cadena. Es lluita pel mateix perfil d’audiència. Ex. La sèrie de Merlí front a una sèrie de Tele-5.

Contraprogramació (counter programming): oferir una alternativa diferent al programa fort de la competència. Es busca un altre perfil d’audiència. Ex. Oferir una pel·lícula romàntica enfront de la final de la Champions.

Long form: programa seriat que es fa un especial més llarg de l’habitual en la mateixa franja. Ex. Especial de Nadal.

Front loading: programa especial on es convida a algun/s famós/os per atraure puntualment més audiència. Ex. Plats bruts, el capítol de Tinc talent es va convidar a en Quim Monzó, Sergi Pàmies i Maria Pau Janer.

L’emissió en directe és aquella que s’emet al mateix temps i en el mateix lloc en què es produeix un fet.

Actualitat: arriben les imatges en el mateix moment.

Presència: espectador com a testimoni.

Espontaneïtat: naturalitat.

Vivacitat: dosi important d’improvisació.

És el darrer pas dins la TV. Organitzen l’horari.

Hi posen els programes, equilibren la publicitat, els separadors i els farcits.

Emeten cap al repetidor perquè hi hagi la senyal cap al receptor. Comproven que el receptor rebi la senyal corresponent.

Missió expressiva: dona ritme a la programació.

Audiència total: fa referència al nombre total d’espectadors que veuen la TV front als que no la veuen. Les xifres són en milers (0,25).

(1 punt) Quota de pantalla o share: és una dada que es dóna en % (0,25) i fa referència al % sobre l’audiència que ha vist un programa.

A les 11:30 hi ha poca població veient la TV, però la que hi ha, pràcticament la meitat, està veient el programa al qual fa referència. Franja de matí.

(0,3 punts) Al vespre, a les 22:30 (prime time), hi ha molta més població veient la TV, però està més repartida; només el 29% del total que veu la TV està en el programa analitzat.

(0,4 punts) Pel matí, encara que la quota és alta, només 112.470 estan veient-lo. Al vespre, la quota baixa, però són 1.488.860 que estan veient-lo.

Entradas relacionadas: