Guia d'Estratègies Educatives Inclusives

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,34 KB

Què és un DUA?

És un sistema de suport que afavoreix l'eliminació de barreres físiques, sensorials, afectives i cognitives per a l'accés, aprenentatge i participació dels alumnes.

Sobre què tracta el DUA i què pretén aconseguir?

Es tracta d’assegurar que TOTS els alumnes puguin accedir al currículum ordinari, oferir un sistema de suport que afavoreixi l'eliminació de barreres físiques, sensorials, afectives i cognitives per a l'accés, aprenentatge i la participació dels alumnes. El DUA promou una nova concepció de l'accessibilitat entesa com a condició imprescindible per garantir la igualtat d'oportunitats a l'aula i posa èmfasi en l’entorn o l’ambient potencialment discapacitant, més que en l’alumne amb discapacitat.

Explica un exercici on l'objectiu sigui: que l'alumnat augmenti la capacitat per fer un seguiment dels seus avanços.

Per exemple, a l'assignatura de Llengua Catalana, fer una redacció de reflexió. Al final de curs, fer-ne una altra per veure l'evolució en la capacitat de reflexió. A més a més, obrir la carta del principi de curs per corregir-la, per tal de ser conscients de la seva evolució en detectar errades ortogràfiques, gramaticals, del vocabulari, etc. i, per tant, ser conscients de la seva millora.

Què és l’assetjament virtual?

L’assetjament virtual és quan un individu és agredit psicològicament i de manera continuada per una o per diverses persones, utilitzant Internet, mòbils, etc. Les conductes utilitzades són:

  • Les amenaces directes
  • L’enviament de fotografies, vídeos o similars mitjançant els mòbils o els correus
  • La substracció de contrasenyes i la suplantació d’identitats
  • La publicació en blogs i fotologs
  • L’exclusió social de xats i xarxes
  • El mal ús de jocs multiusuari
  • L’enviament de virus
  • La subscripció a llistes d’activitats d’adults

Quins són els principals càrrecs i rols que hi ha dintre del treball cooperatiu?

Els coordinadors, el portaveu, el secretari, el responsable del material i la neteja.

Quin és el fet més primordial per establir un treball per projectes?

El projecte ha de sorgir a partir del dubte de l'alumnat i mai per imposició del professorat.

Què és i a qui va dirigida la programació multinivell?

Són una eina perquè tot l'alumnat a l'aula, qualsevol que sigui el seu nivell de coneixements, habilitats i competències, pugui aprendre.

Quines són les principals normes de funcionament dels racons i ambients d'aprenentatge?

  • Els racons no han de ser establerts per a tot el curs.
  • S'han de realitzar dins la jornada escolar, formant part de la planificació curricular.
  • El material que utilitza ha de ser atractiu, variat, adequat, modificable i ampliable.
  • La programació dels racons ha de ser un procés dinàmic i evolutiu.

Quines són les característiques que generen diversitat?

Capacitats físiques, socials i psicològiques.

Què suposa l'atenció a la diversitat?

Suposa aplicar un conjunt de mesures i accions per a prevenir i compensar les diferències que actuen com a desavantatges, ajustant l'oferta educativa i socialitzadora a les capacitats, interessos i necessitats individuals.

Entradas relacionadas: