Guia Essencial: Trastorns del Desenvolupament i Inclusió Educativa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,33 KB

  1. 1. Síndrome d'Asperger:

    Cap és certa.

  2. 2. Metodologia NO adequada per a infants amb DI a l'aula:

    Tècniques cognitives.

  3. 3. Detecció precoç del TEA: senyals d'alerta

    L'absència d'atenció conjunta i la reacció inusual a determinats estímuls són un senyal...

  4. 4. Afirmació correcta:

    Cap és certa.

  5. 5. Criteri d'exclusió per a Trastorn de l'Aprenentatge:

    S'ha d'intentar dividir les tasques llargues en tasques més curtes.

  6. 6. Principis fonamentals de la inclusió educativa:

    Normalització, sectorització i individualització.

  7. 9. Dificultats en el trastorn del llenguatge:

    La comprensió.

  8. 11. Signe d'alerta de psicopatologia a qualsevol edat:

    Abandonament d'hàbits ja apresos (esfínters, etc.).

  9. 12. Funcionament intel·lectual límit:

    Requereix intervenció psicoeducativa.

  10. 13. Orígens de l'educació especial i característiques:

    Fomentar el principi de la normalització, implementar accions d'integració en els centres educatius i establir objectius en el currículum mitjançant el desenvolupament global dels alumnes.

  11. 14. Factor de risc:

    Les respostes B i C són correctes.

  12. 15. Intervenció amb infants amb TEA: Mètode TEACCH

    El mètode TEACCH és un sistema que té com a objectiu permetre que els infants que no tenen capacitat verbal...

  13. 16. Definició de vulnerabilitat:

    "Quan a una mateixa persona se li presenten un o diversos factors de risc que augmenten la probabilitat de patir un trastorn." Es refereix a: Vulnerabilitat.

  14. 17. Definició de Trastorn de l'Aprenentatge (TA):

    Incapacitat persistent, inesperada i específica per adquirir de forma... determinades habilitats acadèmiques (lectura, etc.) ocorren tot i que l'infant tingui un entorn sociocultural favorable.

  15. 18. Accions educatives inclusives:

    Totes les respostes són correctes.

  16. 20. Trastorn més prevalent en població infantil:

    TDAH (Trastorn per Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat).

  17. 21. Funcions executives:

    Totes són certes.

  18. 22. Afirmació NO corresponent a un PI Curricular:

    El director el signa.

  19. 23. Què és el PRODISCAT?

    El protocol d'observació i detecció que pretén detectar precoçment les dificultats d'aprenentatge de la llengua escrita dels alumnes... el més aviat possible.

  20. 25. Afirmació NO inclusiva sobre grups d'aprenentatge:

    Els grups han de ser homogenis per enriquir l'aprenentatge.

  21. 26. Característiques dels Trastorns de l'Espectre Autista (TEA):

    Són un trastorn molt heterogeni i amb una gran variabilitat en la severitat dels símptomes.

  22. 28. Definició de Pla Individualitzat (PI):

    Document on s'expressa de manera escrita un conjunt d'actuacions, mesures i suports personalitzats per tal de donar resposta a les necessitats d'aprenentatge... dels alumnes.

Entradas relacionadas: