Guia Essencial: Trastorns del Desenvolupament i Inclusió Educativa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,33 KB
1. Síndrome d'Asperger:
Cap és certa.
2. Metodologia NO adequada per a infants amb DI a l'aula:
Tècniques cognitives.
3. Detecció precoç del TEA: senyals d'alerta
L'absència d'atenció conjunta i la reacció inusual a determinats estímuls són un senyal...
4. Afirmació correcta:
Cap és certa.
5. Criteri d'exclusió per a Trastorn de l'Aprenentatge:
S'ha d'intentar dividir les tasques llargues en tasques més curtes.
6. Principis fonamentals de la inclusió educativa:
Normalització, sectorització i individualització.
9. Dificultats en el trastorn del llenguatge:
La comprensió.
11. Signe d'alerta de psicopatologia a qualsevol edat:
Abandonament d'hàbits ja apresos (esfínters, etc.).
12. Funcionament intel·lectual límit:
Requereix intervenció psicoeducativa.
13. Orígens de l'educació especial i característiques:
Fomentar el principi de la normalització, implementar accions d'integració en els centres educatius i establir objectius en el currículum mitjançant el desenvolupament global dels alumnes.
14. Factor de risc:
Les respostes B i C són correctes.
15. Intervenció amb infants amb TEA: Mètode TEACCH
El mètode TEACCH és un sistema que té com a objectiu permetre que els infants que no tenen capacitat verbal...
16. Definició de vulnerabilitat:
"Quan a una mateixa persona se li presenten un o diversos factors de risc que augmenten la probabilitat de patir un trastorn." Es refereix a: Vulnerabilitat.
17. Definició de Trastorn de l'Aprenentatge (TA):
Incapacitat persistent, inesperada i específica per adquirir de forma... determinades habilitats acadèmiques (lectura, etc.) ocorren tot i que l'infant tingui un entorn sociocultural favorable.
18. Accions educatives inclusives:
Totes les respostes són correctes.
20. Trastorn més prevalent en població infantil:
TDAH (Trastorn per Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat).
21. Funcions executives:
Totes són certes.
22. Afirmació NO corresponent a un PI Curricular:
El director el signa.
23. Què és el PRODISCAT?
El protocol d'observació i detecció que pretén detectar precoçment les dificultats d'aprenentatge de la llengua escrita dels alumnes... el més aviat possible.
25. Afirmació NO inclusiva sobre grups d'aprenentatge:
Els grups han de ser homogenis per enriquir l'aprenentatge.
26. Característiques dels Trastorns de l'Espectre Autista (TEA):
Són un trastorn molt heterogeni i amb una gran variabilitat en la severitat dels símptomes.
28. Definició de Pla Individualitzat (PI):
Document on s'expressa de manera escrita un conjunt d'actuacions, mesures i suports personalitzats per tal de donar resposta a les necessitats d'aprenentatge... dels alumnes.