Guia Essencial de Realització Multicàmera, Ràdio i Publicitat Audiovisual
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,76 KB
Realització Multicàmera: Tècniques i Conceptes Clau
La realització multicàmera consisteix a dirigir i coordinar diferents elements de producció audiovisual des d'una sala de control (control de realització), que pot estar ubicada tant a l'estudi com en una unitat mòbil. L'objectiu principal és crear un producte tan acabat com sigui possible per a recórrer el mínim a la postproducció.
El Realitzador: Figura Clau en Producció Multicàmera
La realització multicàmera implica la coordinació de moltes tasques tècniques i accions d'un complex grup professional. La figura clau és el realitzador, que s'encarrega de dirigir tota la maquinària i de tractar amb el personal.
La Continuïtat en la Realització Multicàmera
En la realització multicàmera cal cuidar la continuïtat entre preses, escenes i segments, perquè l'espectador vegi el programa com un discurs continu sense salts que el confonguin. Facilita la relació de l'espai i el temps en la successió de dues seqüències. Permet percebre dos plans seguits com a consecutius, encara que estiguin gravats en escenaris diferents.
Transicions Televisives Essencials
Les transicions són efectes visuals que s'utilitzen per unir dos fragments o imatges diferents en una producció televisiva. A continuació, es detallen les més habituals:
- Tall:
- La transició més habitual, consisteix a unir sense cap efecte dos fragments o imatges de diferents fonts.
- Encadenat:
- Superposició de dues imatges diferents; una imatge es difumina al mateix temps que la següent es va definint.
- Fosa:
- Desaparició total de la imatge fins a un valor cromàtic uniforme, habitualment el negre.
- Cortineta:
- Desplaçament horitzontal o vertical de la següent imatge que fa desaparèixer l'anterior.
- Escombrat:
- Vertiginosa panoràmica que desenfoca el primer grup d'imatges i dona pas a un altre.
- Iris:
- Simulació de desaparició de la imatge anterior pel tancament del diafragma de la càmera.
La Ràdio: Llenguatge, Components i Formats
Característiques del Llenguatge a la Ràdio
- Immediatesa
- Rapidesa
- Claredat
- Comprensibilitat
- Adequació
- Brevetat
- Tonalitat de veu
Components del Llenguatge Radiofònic
- Veu
- Música
- Efectes sonors
- Silencis
Formats Radiofònics
- D'entreteniment
- Musicals
- Esportius
- D'informació
Publicitat: Definició, Funcions i Tipus
La publicitat és un procés de comunicació que busca promoure la venda d'un article o producte, fomentar una idea o qualsevol altra cosa que desitgi l'anunciant. Es pot agrupar en dos grans grups: el primer, segons el mitjà de comunicació que la reprodueixi; i el segon, segons el que anuncien.
Funcions Clau de la Publicitat
La publicitat té diverses funcions essencials:
- Funció informativa
- Funció de persuasió
- Funció econòmica, financera i emocional
- Funció estètica
Tipus de Publicitat segons el Mitjà
Segons el mitjà per on es publicita el producte, hi ha tres tipus principals:
- Publicitat Gràfica: Utilitza material gràfic i fotogràfic (cartells, premsa escrita, etc.).
- Publicitat Sonora: Es difon per la ràdio utilitzant diferents elements sonors.
- Publicitat Audiovisual: Es compon d'elements gràfics i sonors.