Guia Essencial de Realització Multicàmera, Ràdio i Publicitat Audiovisual

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,76 KB

Realització Multicàmera: Tècniques i Conceptes Clau

La realització multicàmera consisteix a dirigir i coordinar diferents elements de producció audiovisual des d'una sala de control (control de realització), que pot estar ubicada tant a l'estudi com en una unitat mòbil. L'objectiu principal és crear un producte tan acabat com sigui possible per a recórrer el mínim a la postproducció.

El Realitzador: Figura Clau en Producció Multicàmera

La realització multicàmera implica la coordinació de moltes tasques tècniques i accions d'un complex grup professional. La figura clau és el realitzador, que s'encarrega de dirigir tota la maquinària i de tractar amb el personal.

La Continuïtat en la Realització Multicàmera

En la realització multicàmera cal cuidar la continuïtat entre preses, escenes i segments, perquè l'espectador vegi el programa com un discurs continu sense salts que el confonguin. Facilita la relació de l'espai i el temps en la successió de dues seqüències. Permet percebre dos plans seguits com a consecutius, encara que estiguin gravats en escenaris diferents.

Transicions Televisives Essencials

Les transicions són efectes visuals que s'utilitzen per unir dos fragments o imatges diferents en una producció televisiva. A continuació, es detallen les més habituals:

Tall:
La transició més habitual, consisteix a unir sense cap efecte dos fragments o imatges de diferents fonts.
Encadenat:
Superposició de dues imatges diferents; una imatge es difumina al mateix temps que la següent es va definint.
Fosa:
Desaparició total de la imatge fins a un valor cromàtic uniforme, habitualment el negre.
Cortineta:
Desplaçament horitzontal o vertical de la següent imatge que fa desaparèixer l'anterior.
Escombrat:
Vertiginosa panoràmica que desenfoca el primer grup d'imatges i dona pas a un altre.
Iris:
Simulació de desaparició de la imatge anterior pel tancament del diafragma de la càmera.

La Ràdio: Llenguatge, Components i Formats

Característiques del Llenguatge a la Ràdio

  • Immediatesa
  • Rapidesa
  • Claredat
  • Comprensibilitat
  • Adequació
  • Brevetat
  • Tonalitat de veu

Components del Llenguatge Radiofònic

  • Veu
  • Música
  • Efectes sonors
  • Silencis

Formats Radiofònics

  • D'entreteniment
  • Musicals
  • Esportius
  • D'informació

Publicitat: Definició, Funcions i Tipus

La publicitat és un procés de comunicació que busca promoure la venda d'un article o producte, fomentar una idea o qualsevol altra cosa que desitgi l'anunciant. Es pot agrupar en dos grans grups: el primer, segons el mitjà de comunicació que la reprodueixi; i el segon, segons el que anuncien.

Funcions Clau de la Publicitat

La publicitat té diverses funcions essencials:

  • Funció informativa
  • Funció de persuasió
  • Funció econòmica, financera i emocional
  • Funció estètica

Tipus de Publicitat segons el Mitjà

Segons el mitjà per on es publicita el producte, hi ha tres tipus principals:

  • Publicitat Gràfica: Utilitza material gràfic i fotogràfic (cartells, premsa escrita, etc.).
  • Publicitat Sonora: Es difon per la ràdio utilitzant diferents elements sonors.
  • Publicitat Audiovisual: Es compon d'elements gràfics i sonors.

Entradas relacionadas: