Guia Essencial: Ludonarrativa, Interactivitat i Disseny de Jocs

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,3 KB

Què és la ludonarrativa?

La suma de recursos lúdics i narratius on ambdues parts es complementen.

Són hipertextuals els llibres "Tria la teva aventura"?

Vertader.

Components del Model Variable d'Espen Aarseth

Inclou World, Agents, Objects i Events.

Què és la retòrica procedural?

Consisteix a construir arguments amb regles de comportament i models dinàmics.

Què és un newsgame?

Un videojoc periodístic, creat amb intenció informativa.

Què és el jugador implícit?

El model de jugador al qual va dirigit el joc.

Elements del marc MDA de Jenkins

Els elements assenyalats per Jenkins són Mechanics, Dynamics i Aesthetics.

Què és un món de ficció?

Un univers de significats imaginat amb consistència interna.

Diferència entre ficció i narració

La ficció és un conjunt de possibilitats obert, mentre que la narració és un relat tancat.

Tipus de llibertat del jugador

El jugador pot tenir llibertat de:

  • Moviment
  • Solució de problemes
  • Edició de contingut
  • Ruta (estructura)

Les tres capes del joc segons Klevjer

Klevjer distingeix les capes:

  • Lúdica
  • Narrativitat (ficció)
  • Narrativa

Què és la tragèdia interactiva?

Significa que el jugador guanya, però la història acaba malament.

Elements bàsics d'estructura narrativa

Els 5 elements bàsics són:

  • Node
  • Ramificació
  • Coll d'ampolla
  • Camí crític
  • Desviament secundari

Què defineix l'aventura gràfica?

Un joc narratiu caracteritzat per puzles, diàlegs i objectes, controlat amb cursor i verbs.

Dissonància ludonarrativa: joc i narrativa irreconciliables?

FALS.

Què és una cutscene?

Una cinemàtica no interactiva que "talla" el flux del joc.

LucasArts i les aventures gràfiques còmiques

VERTADER. LucasArts es va especialitzar en aventures gràfiques, moltes d'elles còmiques.

Elements del Model I3

El Model I3 inclou:

  • Informació
  • Interactivitat
  • Immersió

Definició d'interactivitat segons Chris Crawford

Chris Crawford la defineix com un procés cíclic on dos agents alternativament escolten, pensen i parlen.

Què és la narrativa ambiental?

Consisteix a incloure elements narratius a l'espai, com en un parc temàtic.

Tipus de ramificacions segons Clara Fernández-Vara

Clara Fernández-Vara explica els tipus de ramificacions:

  • Injusta
  • Falsa
  • Feble
  • Expressiva
  • Suposat dilema moral
  • Dilema real

Què significa QTE?

Significa Quick Time Event.

Què és el camí crític?

La cadena de nodes obligatoris que s'han de recórrer per a completar un joc.

Primera pel·lícula interactiva de la història

La primera pel·lícula interactiva de la història és Kinoautomat.

"I'm Your Man": primera pel·lícula interactiva americana

Vertader. I'm Your Man és considerada la primera pel·lícula interactiva americana.

Què és un advergame?

Un videojoc publicitari, creat amb la intenció de promocionar un producte o servei.

Plaers lúdics o estètiques del joc

Alguns dels plaers lúdics (estètiques) són:

  • Sensació
  • Narrativa
  • Fantasia
  • Descobriment
  • Expressió

Rol del Gamemaster en un joc de rol

El Gamemaster és el director de la partida, que actua com a narrador, àrbitre i guardià de les regles.

Visual Novel i Ficció Interactiva: són el mateix?

No. Tenen interfícies, mecàniques i tradicions diferents.

Què és la proceduralitat?

Consisteix a explicar coses o històries mitjançant sistemes.

Diferència entre Doll i Avatar

Doll:
Figura que el jugador manipula sense identificació.
Avatar:
Extensió del jugador dins del món del joc.

Entradas relacionadas: