Guia Essencial per a Directors i Innovació Educativa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,85 KB
Preguntes Clau sobre Direcció i Innovació Educativa
Funcions del Directiu: Quina NO és Pedagògicament Rica?
La funció burocràtica i de tramitació de documents.
Accés al Càrrec de Director: Entusiasme i Motivació
Si una persona accedeix al càrrec de director, ja sigui per un motiu pedagògicament ric o per un motiu pedagògicament pobre, enfrontarà la tasca amb entusiasme en cas de ser un motiu ric.
Què és la "Fagocitosi de l'Innovador"?
En comptes de felicitar, es refereix a un procés on la innovació és absorbida o neutralitzada per l'estructura existent.
Afirmacions sobre l'Autoritat Escolar: Identifica la Falsa
L'autoritat a una escola... (La resposta original és incompleta, es manté tal qual per no tallar el text).
Gènere i Adequació Directiva: Cinc Trets Destacats
Segons l'autor, es creu que el gènere de la persona en un càrrec directiu pot afectar la seva adequació a la feina, i es considera que l'estil femení és el millor i més adient per a aquesta feina que no pas el masculí. Un dels cinc trets que en destaca és el seu creixement emocional.
Estils Directius: Diversitat i Adaptació
Hi ha tants estils directius com persones, i la seva efectivitat depèn del context.
Definició de Direcció: Acció Bidireccional
La direcció és una acció silenciosa, persistent i beneficiosa que fa créixer i desenvolupar aquells que té al seu voltant de forma bidireccional.
Perspectives de l'Acció de Dirigir
Una de les dues perspectives de l'acció de dirigir és la visió jeràrquica (manar, ordenar...).
Necessitat d'Autoritat en un Director
Sí, ja que l'autoritat serveix per guiar, organitzar i assegurar el bon funcionament del centre.
Estils Directius Comuns i la seva Efectivitat
Els tres estils directius més comuns són l'autoritari, el participatiu i el liberal. Cap d'aquests estils ha de ser negatiu, tots poden ser efectius segons la situació.
Metàfora de les Ulleres: Director i Equip
Sí. El director d'escola ha de ser el vidre que permet veure amb claredat, facilitant la visió compartida amb el seu equip.
NOFC: Instrument o Finalitat?
Instrument.
Aprovació de la Programació Anual d'Aula
L'encarregat d'aprovar la programació anual d'aula és el director/a del centre.
Obligació de Publicar el PEC
Sí, els centres estan obligats a publicar el Projecte Educatiu de Centre (PEC) a la pàgina web.
Significat de les Sigles PdD
Les sigles PdD signifiquen Projecte de Direcció.
Què és la Innovació Pedagògica?
És un procés de millora que permet transformar i adaptar les pràctiques educatives a les noves necessitats.
Oportunitat d'Èxit segons l'Autor
L'oportunitat d'èxit segons l'autor es deu a qualitats no acadèmiques.
Objecte de la Innovació
L'objecte de la innovació és l'entorn d'aprenentatge.
Àmbit Més Important en la Innovació Pedagògica
L'àmbit més important en la innovació pedagògica és l'àmbit de l'aprenentatge.
Propostes dels Nens en Canvis Curriculars
Sí, en els canvis curriculars es tenen en compte les propostes dels nens.
Paper del Director dins d'una Escola
El paper que té el director dins d'una escola és ensenyar a conviure, dialogar i fomentar un ambient de respecte.
Importància de Llegir i Escriure en l'Àmbit Escolar
En l'àmbit escolar, llegir i escriure el que tu i el que els demés senten és fonamental per a totes les opcions (implicant un context de múltiples respostes correctes).
Pràctiques que Enriqueixen Docents i Directors
Les dues pràctiques (referint-se a opcions prèvies no especificades) enriqueixen tant com a docent com a director.
El Rol del Director Autoritari
El director autoritari ha d'ajudar a fer créixer tota la comunitat, tot i el seu estil de lideratge.
Força de la Identitat: L'Optimisme
Una de les forces de la nostra identitat que ens fa més forts, més entusiastes i més feliços és l'optimisme.
Elements del Primer Triangle
Els elements que componen el primer triangle són:
- Voler
- Saber
- Poder
Què és Necessari que Faci el Director?
Les respostes a i b són correctes (referint-se a opcions prèvies no especificades).
Estratègies de Millora de la Direcció
Una de les tres estratègies de millora de la direcció és la investigació.
Suport Necessari per a l'Escola
L'escola no pot dur a terme la seva tasca de manera solitària. Necessita ajuda de la família i de la societat.
Definició de "Innovació"
La paraula que defineix millor innovació és reformulació.
Impediments en els Processos d'Innovació
Un dels impediments en els processos d'innovació és el pessimisme.
Què Faciliten les TIC?
Les TIC faciliten totes les anteriors (referint-se a opcions prèvies no especificades).
Elements que Intervenen en Processos d'Innovació
Els elements que intervenen directament en els processos d'innovació són les dues anteriors (referint-se a opcions prèvies no especificades) que són correctes.
Adaptació de l'Espai a Necessitats Didàctiques
Per adaptar l'espai a les necessitats i situacions didàctiques s'ha de tenir en compte l'edat dels estudiants, la flexibilitat de l'espai i els recursos disponibles.
Recursos Humans de l'Escola
Tothom qui forma part de l'entorn educatiu forma part dels recursos humans de l'escola.
Principis de Viñas Cirera sobre el Temps
Viñas Cirera estableix uns principis a tenir en compte en la utilització funcional del temps, com el principi de globalització.
Escoles "Vittre" de Rosan Bosch
Rosan Bosch en el TED Talk parla de les escoles "Vittre", que consisteixen en una innovació educativa centrada en el disseny d'espais d'aprenentatge.
Concepte d'Intercultura i Model Català
Ens referim amb el concepte d'intercultura a una resposta pedagògica a l'exigència de preparar ciutadans per a una societat diversa, i el model català s'enfoca en tres eixos: equitat, cohesió social i participació.
Incentivar un Bon Clima a l'Aula
Per incentivar un bon clima a una aula, cal que hi hagi respecte entre tota la comunitat educativa.
Projecte de Convivència
El projecte de convivència forma part del Projecte Educatiu de Centre (PEC).
Pla d'Acollida: A Qui va Adreçat?
El pla d'acollida ha d'anar adreçat a:
- Alumnes
- Famílies
- Docents
- Personal no docent
Increment de Bullying i Ciberbullying
Ara hi ha més casos de bullying i ciberbullying a causa de l'increment de l'ús de tecnologies.