Guia Essencial: Conceptes Clau de l'Àmbit Comercial i de Mercat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,31 KB

Departament Comercial: Funcions i Importància

La funció comercial inclou el conjunt d’activitats necessàries per fer arribar als consumidors els béns o serveis produïts per l’empresa. El departament que organitza l’empresa per dur a terme aquesta funció s'anomena departament comercial. Les seves funcions principals són:

  • Anàlisi de mercats
  • Màrqueting
  • Vendes

Diferència entre Demanda d'Empresa i Demanda Potencial

La demanda d'empresa és la quantitat de compres d’un producte a una determinada empresa durant un període de temps determinat. D'altra banda, es parla de la demanda potencial quan es fa referència a la quantitat màxima de vendes a la qual es podria arribar en un període de temps.

Competència Perfecta: Característiques Clau

Es diu que una empresa està en un mercat de competència perfecta quan compleix les condicions següents:

Homogeneïtat Perfecta

El que ven un oferent és el mateix que venen els altres, sense diferenciació de producte.

Gran Nombre d'Oferents i Demandants

Les decisions d’un oferent particular tenen escassa influència sobre el mercat global.

Coneixement Total del Mercat

Els participants tenen total informació de les condicions de mercat, incloent preus i qualitat.

Llibertat d'Entrada i Sortida

Si les expectatives que ofereix el mercat són bones, hi haurà empreses que hi vulguin entrar, mentre que si una empresa no obté beneficis pot deixar de fabricar el producte fàcilment.

Monopoli i Oligopoli: Tipus de Mercat

Monopoli

És el tipus de mercat oposat al de la competència perfecta. En aquest cas, només hi ha un venedor i molts compradors. L’oferent té plena capacitat per determinar el preu i decidir la quantitat que vol produir.

Oligopoli

Es forma quan hi ha pocs venedors i un gran nombre de compradors. La competència és molt forta i la política comercial adoptada per una d’elles influeix en la de la resta.

Definició de Competència Empresarial

Conjunt d’empreses que fabriquen o comercialitzen, en un mateix mercat, un mateix producte o servei.

Què és el Màrqueting?

Conjunt d’activitats que desenvolupa una empresa encaminades a satisfer les necessitats i desitjos del consumidor per tal d’aconseguir un benefici.

Tipus de Productes: Consum, Industrials i Serveis

Productes de Consum

Són tots aquells que satisfan les necessitats dels particulars; tenen ús personal però no industrial. Es poden subdividir en productes fungibles (d'un sol ús) i productes de consum durador.

Productes Industrials

Són els béns físics adquirits per les empreses i que són utilitzats en la seva activitat específica. No cal que sigui un producte diferent del de consum.

Serveis

Són els productes immaterials o intangibles. Constitueixen el conjunt d’activitats econòmiques que realitza el sector terciari.

Fases de l'Estudi de Mercat

  1. Definició de l’objectiu de la investigació
  2. Disseny del model d’investigació
  3. Recollida de dades
  4. Classificació i estructuració de les dades
  5. Anàlisi i interpretació de les dades
  6. Presentació dels resultats

Canal de Distribució: Tipus i Intermediaris

És qualsevol dels mitjans que s'utilitzen per aconseguir que els productes recorrin el camí des del productor fins al consumidor. Podem parlar de:

Canal Propi o Directe

Quan l’empresa productora arriba directament al client final.

Canal Extern

Quan la distribució la fan empreses diferents de la productora.

Els majoristes són els que compren als productors o altres majoristes productes que posteriorment venen a altres intermediaris, que poden ser majoristes o detallistes. Els detallistes són els intermediaris que venen el producte al consumidor final. La distinció entre canal curt o canal llarg depèn de la quantitat d’etapes que segueix el producte. Quan només hi ha una etapa es parla de canal curt, mentre que si hi ha dos o més intermediaris es parla de canal llarg.

Entradas relacionadas: