Guia per a la Entrevista Inicial i Diagnòstic d'Empleabilitat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,21 KB

Fase 1: Entrevista Inicial Diagnòstica

1.1 Entrevista Inicial:

Acolliment o Presa de Contacte

  • Començar d'una manera amable i cordial.
  • Especificar la finalitat del servei, delimitar objectius professionals.
  • El demandant ha de ser responsable.

Recollida d'Informació

  • No obviar preguntes.
  • Mostrar procedència i evitar conflictes.
  • Detectar interessos i valors professionals.
  • Es poden fer psicotècnics.

Models de Materials

  • Dades personals, Formació, trajectòria professional, situació de desocupació, disponibilitat, interessos, valors, competències, recerca activa de feina.

1.2 Detecció de Necessitats

Diagnòstic d'Empleabilitat

  • Detectar el grau d'influència de les actituds, de les competències personals.
  • Servir de base per dissenyar un pla de desenvolupament de l'empleabilitat.
  • Quan s'han de detectar les necessitats i com s'ha de fer.

Valoració de:

  • Dades d'identificació personal.
  • Dades de formació.
  • Trajectòria professional.
  • Situació de desocupació.
  • Disponibilitat.
  • Interessos, valors i actituds.
  • Realitat laboral.

Objectius del Projecte d'Inserció

Objectius Demandant: Aconseguir una inserció laboral de qualitat, un lloc de treball ajustat al seu perfil i que es mantingui en el temps.

Objectiu Ofertant: Cobrir el lloc de treball amb un candidat que s'ajusti tant com sigui possible al perfil professional d'aquesta feina.

Itineraris Personalitzats

Trajectòria que segueix una persona desocupada fins que troba feina o una ocupació estable.

Premises o Característiques

  • Procés d'intervenció al llarg del temps.
  • Les accions d'inserció sociolaboral s'han d'adaptar a la situació personal i professional.
  • Anàlisi exhaustiu de totes les variables personals, psicosocials i actitudinals.
  • Procés altament personal.
  • La responsabilitat ha d'anar recaient poc a poc sobre la persona demandant.
  • Les accions han de donar resposta als diferents serveis.

Entradas relacionadas: