Guia Completa: Treball en Equip i Tècniques per a TAPSD

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,79 KB

L'equip de treball

L'equip de treball està format per un grup de persones que treballa per un mateix objectiu.

L'equip interdisciplinari

L'equip interdisciplinari està format per professionals procedents de diferents disciplines, orientats al mateix objectiu.

El professional de referència

El professional de referència és el membre de l'equip de treball que s'encarrega d'atendre de manera personalitzada una persona usuària.

L'organigrama

L'organigrama és la representació gràfica de l'estructura d'una institució, en el nostre cas, d'una residència.

El paper del tècnic

El tècnic és un membre de l'equip interdisciplinari i ha de treballar de forma coordinada. Ha de tenir clar quina és la seva posició dins l'estructura organitzada, quines són les seves funcions, de qui depèn i com avaluar.

Actituds clau en el TAPSD

Les actituds clau en el TAPSD són:

  • Responsabilitat i rigor
  • Sensibilitat i delicadesa
  • Consideració
  • Respecte
  • Habilitats socials
  • Empatia
  • Serenitat
  • Confidencialitat

El treball en equip

El treball en equip engloba totes les metodologies, procediments i estratègies que utilitza l'equip de treball per aconseguir els objectius marcats.

La sinergia

La sinergia és el resultat de l'esforç coordinat de cada professional, que genera un valor superior a la suma de les intervencions per separat.

Requisits del treball en equip

Els requisits del treball en equip són:

  • Planificació
  • Coordinació
  • Comunicació
  • Presa de decisions

Tècniques del treball en equip

Les tècniques del treball en equip engloben procediments per facilitar els processos de comunicació o l'intercanvi d'informació. Els seus objectius són:

  • Identificar una situació o un problema
  • Buscar-hi possibles solucions
  • Avaluar
  • Millorar les relacions humanes entre els membres de l'equip

Tècniques de treball en equip més usuals

Les tècniques de treball en equip més usuals són:

  • Les reunions
  • Les tècniques interrogatives
  • L'estudi de casos

La reunió

Una reunió de treball és l'agrupació de més de dues persones que es congreguen per tractar assumptes relacionats amb la feina. Permet el debat, facilita la interacció i s'estableix de forma periòdica.

Tipus de reunions

Els tipus de reunions són:

  • Reunions de valoració, seguiment i presa de decisions: Són llocs de trobada dels membres de l'equip interdisciplinari.
  • Reunions informatives: Transmeten informació per al grup de treball.
  • Reunions formatives: Serveixen per donar formació al grup de treball.

Les tècniques interrogatives

Les tècniques interrogatives consisteixen en el fet que una persona estableixi un diàleg entre els membres de l'equip a través d'un intercanvi de preguntes i respostes. Els seus objectius són:

  • Obtenir informació de l'equip i de les persones
  • Facilitar l'intercanvi d'opinions
  • Aprofundir en un tema i saber si es comprèn

Estudi de casos

L'estudi de casos consisteix en l'exposició d'un cas o problema, detallant-lo per afavorir-ne l'anàlisi per part de l'equip.

Objectius de l'estudi de casos

Mitjançant aquesta tècnica es pretén:

  • Analitzar les actuacions dutes a terme
  • Conceptuar la realitat i avaluar-la
Avantatges de l'estudi de casos

Els principals avantatges d'aquesta tècnica són:

  • Es relaciona amb problemes de la vida real
  • Afavoreix un espai per a l'intercanvi d'idees

Entradas relacionadas: