Guia Completa sobre Sistemes de Suspensió d'Automòbils: Components i Funcionament

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Tecnología Industrial

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,74 KB

Sistemes de Suspensió d'Automòbils: Guia Completa

CENTRE DE BALANCEIG: punt imaginari on actuen les forces laterals que es transmeten a les rodes en resistir la força centrífuga.

MASSES SUSPESES: són totes les que hi ha per sobre de la suspensió - airbag, bateria, carrosseria.

MASSES NO SUSPESES: són totes les que hi ha per sota de la suspensió - frens, molles de suspensió, la boixa, el piu.

OSCIL·LACIÓ: quan es provoca un moviment d'una massa en ascens i descens.

FREQÜÈNCIA: és el número d'oscil·lacions per unitat de temps - hertz.

RESONÀNCIA: és un fenomen que es produeix quan una força impulsa la massa en ritme de la seva oscil·lació.

SILENTBLOCK: és un element que serveix per amortir els cops existents entre dos elements que tenen moviment.

COIXINETS ELÀSTICS: permeten la unió dels components de la suspensió facilitant un desplaçament.

RÒTULES: constitueixen un element d'unió i fixació de la suspensió i direcció.

PIU i BOIXA: és una peça d'acer o aliatges, que uneix la boixa i la roda als elements de suspensió, tirants, etc.

TRAPEZI: braços articulats que suporten els vehicles a través de la suspensió.

TIRANTS DE SUSPENSIÓ: braços d'acer longitudinals o transversals, que serveixen com a subjecció i faciliten el guiatge.

BARRA ESTABILITZADORA: és una barra en forma de U que serveix per a reduir la inclinació de la carrosseria en corbes, tenint major estabilitat.

ELEMENTS ELÀSTICS: interposats entre la carrosseria i les rodes, (ressorts) - molles de goma, barres de torsió, ballestes, molles helicoïdals.

BARRA DE TORSIÓ: actua com a molla, té tendència a cargolar-se i quan cessa torna a la seva forma original.

BALLESTES: elements elàstics formats per fulles d'acer unides per un pern anomenat caputxí i una abraçadora.

MOLLA HELICOÏDAL: fil d'acer elàstic enrotllat en forma d'hèlix - AUGMENT DE LA DURESA: major diàmetre del filferro, menor diàmetre de la molla i quantitat menor d'espires.

AMORTIDOR: s'encarrega de transformar l'energia cinètica provocada per les oscil·lacions de la roda en calor - de fricció, de palanca, giratori i telescòpic, monotub o bitub.

AMORTIDOR TELESCÒPIC: un pistó llisca per l'interior d'un cilindre ple d'oli, els orificis calibrats del cilindre permeten el pas de l'oli entre les dues cambres del cilindre amortint les oscil·lacions de la molla.

MONOTUB: gas a pressió, la cambra de treball i la d'oli es troben en un sol tub cilíndric. Compressió: consisteix en fer expulsar l'oli de la cambra inferior per la vàlvula de compressió oposant una resistència a l'oli. Expansió: l'oli de la cambra superior és impulsat a través de la vàlvula de tracció de l'èmbol que oposa una resistència definida a l'oli.

AMORTIDOR BITUB: format per dos tubs, cilindre de treball i la carcassa de dues cambres, la cambra de treball va carregada d'oli hidràulic i la carcassa s'utilitza per compensar les variacions de volum.

SUSPENSIÓ D'EIX RÍGID: formada per una biga metàl·lica, unida a la carrosseria a través del sistema de suspensió i amortiment.

SUSPENSIÓ INDEPENDENT: cada roda es munta sobre el seu propi eix i permet el moviment sobre el terreny.

PARAL·LELOGRAM DEFORMABLE: trapezis units amb elements elàstics com barres de torsió, molles, etc., s'uneix a la carrosseria mitjançant silentblocks i al piu mitjançant ròtules.

MC PHERSON: formada per un bloc en què s'integra l'amortidor i la molla, la molla es munta tancada a l'interior de l'amortidor, per la part inferior s'uneix al piu amb una unió flexible i un coixinet.

SUSPENSIÓ DE BRAÇOS TIRANTS: consisteix en un braç de suspensió articulat per a cada roda unit per un costat al bastidor i per l'altre al piu de la roda.

SUSPENSIÓ MULTIBRAÇ: proporciona una flexibilitat total de la roda amb un control longitudinal i transversal.

BARRA PANHARD: és una barra transversal al vehicle unida mitjançant silentblocks per un extrem al bastidor i per l'altre a l'eix.

CANTILEVER: dues forquetes que una va unida a la roda i al xassís i una altra a la roda i l'amortidor.

BASCULANT ARTICULAT: actua de palanca per ascendir i descendir la roda.

Entradas relacionadas: