Guia Completa sobre el Servei de Teleassistència
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,43 KB
1. Les persones usuàries del servei de teleassistència
3.1 Titulars, usuàries i convivents
- Persona titular del servei
- Persona usuària amb unitat de control remot addicional: Quan resideixen dues persones amb una situació similar. Una serà la titular.
- Persona usuària sense unitat de control remot.
- Persona convivent
3.2 Col·lectius d’atenció
Persones grans
La majoria d’usuaris de teleassistència són persones grans a causa de l’envelliment, l’aïllament social i la carència de recursos. Els criteris dependran de l’edat i el grau de dependència.
Persones amb discapacitat
És un dels col·lectius més beneficiats per models que inclouen elements facilitadors. La teleassistència no acostuma a ser el recurs més adequat.
Persones amb malaltia crònica
És el col·lectiu on menys implantat està el servei. Els requisits vindran condicionats principalment pel tipus de necessitats que presenti l’usuari.
Víctimes de violència de gènere
Té els criteris de no conviure amb la persona que maltracta i disposar d’una ordre de protecció o mesura d’allunyament.
2. L’accés al servei
És la forma més comuna. Es dona quan el servei és ofert pels serveis socials dels organismes competents i finançat per l’administració.
Modalitats d’accés al servei públic
Accés gratuït al servei: Quan la instal·lació i el manteniment no generen cost per a l’usuari.
Copagament: El cost és compartit entre l’organisme i l’usuari.
Requisits d’accés
Requisits previs:
- No patir cap malaltia mental greu
- No patir deficiències greus d’audició o expressió oral
- Disposar de telèfon elèctric al domicili
Requisits personals
- Situació personal o familiar: Si la persona viu sola; si conviu amb persones en la mateixa situació; si viu acompanyada però passa molt temps sola; si la situació personal no requereix el servei.
- Situació de vivència psicològica: Es té en compte la situació de soledat; l’estat de preocupació permanent; la comoditat i la tranquil·litat.
- Situació sanitària: Es té en compte les intervencions realitzades; les malalties que pateix; els riscos patològics; la medicació que ha de prendre; etc.
- Situació de l’habitatge: Si hi ha barreres arquitectòniques; l’estat de deteriorament; el tipus d’habitatge; la ubicació.
- Autonomia personal: Si pot fer les AVD; si es desplaça amb facilitat; si té relació amb la família i els veïns.
- Edat: Generalment s’aplica a persones de la tercera edat.
- Situació econòmica: Si és de copagament, es tindran en compte els béns patrimonials, les rendes, els ingressos, etc.
La sol·licitud del servei
Documentació necessària:
- Imprès de sol·licitud
- DNI
- Targeta sanitària
- Informe mèdic
- Certificat d’empadronament
Si és un servei de copagament, a més d’això també s’haurà de presentar:
- Justificants de pensió
- Ingressos familiars
- Certificat cadastral de béns
- Declaració de la renda