Guia Completa sobre el Servei de Teleassistència

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,43 KB

1. Les persones usuàries del servei de teleassistència

3.1 Titulars, usuàries i convivents

  • Persona titular del servei
  • Persona usuària amb unitat de control remot addicional: Quan resideixen dues persones amb una situació similar. Una serà la titular.
  • Persona usuària sense unitat de control remot.
  • Persona convivent

3.2 Col·lectius d’atenció

Persones grans

La majoria d’usuaris de teleassistència són persones grans a causa de l’envelliment, l’aïllament social i la carència de recursos. Els criteris dependran de l’edat i el grau de dependència.

Persones amb discapacitat

És un dels col·lectius més beneficiats per models que inclouen elements facilitadors. La teleassistència no acostuma a ser el recurs més adequat.

Persones amb malaltia crònica

És el col·lectiu on menys implantat està el servei. Els requisits vindran condicionats principalment pel tipus de necessitats que presenti l’usuari.

Víctimes de violència de gènere

Té els criteris de no conviure amb la persona que maltracta i disposar d’una ordre de protecció o mesura d’allunyament.

2. L’accés al servei

És la forma més comuna. Es dona quan el servei és ofert pels serveis socials dels organismes competents i finançat per l’administració.

Modalitats d’accés al servei públic

Accés gratuït al servei: Quan la instal·lació i el manteniment no generen cost per a l’usuari.

Copagament: El cost és compartit entre l’organisme i l’usuari.

Requisits d’accés

Requisits previs:

  • No patir cap malaltia mental greu
  • No patir deficiències greus d’audició o expressió oral
  • Disposar de telèfon elèctric al domicili

Requisits personals

  • Situació personal o familiar: Si la persona viu sola; si conviu amb persones en la mateixa situació; si viu acompanyada però passa molt temps sola; si la situació personal no requereix el servei.
  • Situació de vivència psicològica: Es té en compte la situació de soledat; l’estat de preocupació permanent; la comoditat i la tranquil·litat.
  • Situació sanitària: Es té en compte les intervencions realitzades; les malalties que pateix; els riscos patològics; la medicació que ha de prendre; etc.
  • Situació de l’habitatge: Si hi ha barreres arquitectòniques; l’estat de deteriorament; el tipus d’habitatge; la ubicació.
  • Autonomia personal: Si pot fer les AVD; si es desplaça amb facilitat; si té relació amb la família i els veïns.
  • Edat: Generalment s’aplica a persones de la tercera edat.
  • Situació econòmica: Si és de copagament, es tindran en compte els béns patrimonials, les rendes, els ingressos, etc.

La sol·licitud del servei

Documentació necessària:

  • Imprès de sol·licitud
  • DNI
  • Targeta sanitària
  • Informe mèdic
  • Certificat d’empadronament

Si és un servei de copagament, a més d’això també s’haurà de presentar:

  • Justificants de pensió
  • Ingressos familiars
  • Certificat cadastral de béns
  • Declaració de la renda

Entradas relacionadas: