Guia Completa sobre Remolcs, Transport Refrigerat i el Conveni CMR

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,97 KB

Guia sobre Remolcs, Transport Refrigerat i el Conveni CMR

Remolc: 1 eix i 2 rodes. Concebut per circular arrossegat. Poden ser lleugers o pesats depenent del PMA, si és superior o inferior a 750kg.

Semiremolc: Remolc sense eix davanter (es separa de la cabina). Llargada de 12 a 13,52m / Amplada de 2,42m / Altura de 2,20 a 2,40m i 4m des del sòl.

Trens de Carretera: Llargada 18 m / Amplada 2,42 m / Altura 2,2-2,4m

Camió Isotèrmic: Dotat de caixa de parets aïllants, incloent portes, pis i sostre, que permet limitar els intercanvis de calor entre l'interior i l'exterior d'aquesta caixa.

Transport de Peix Refrigerat

  • Durada del transport: d’1 a 6 dies.
  • Temperatura: de 0 a 2 graus a l’interior del vehicle.

Transport de Peix Congelat

  • Peix i marisc: d'1 a 6 dies a una temperatura igual o inferior a -18º.

Transport de Carn Refrigerada

  • Durada del transport: d’1 a 6 dies.
  • Temperatura: d’1 a 7º a l’interior del vehicle.

Transport de Mantega Refrigerada

  • Transportar-se a una temperatura inferior a 6º, durada de transport d’1 a 6 dies.

Transport de Plats Precuinats

  • Durada d’1 a 3 dies, temperatura de -1 a 6º.

Conveni CMR: Regulació del Transport Internacional

El CMR és un conveni tècnic que regula les relacions de transport internacional de mercaderies a títol onerós (pagant). El lloc de càrrega i descàrrega ha d’estar en diferents països. Alemanya, Àustria, Dinamarca, Suècia i Països Baixos han aplicat el CMR com a legislació que regula els transports nacionals. Això fa que augmenti la seguretat jurídica del transport. A Espanya, la legislació aplicable és la LOTT i el ROTT.

Casos en què no s’aplica el CMR:

  • Transport postal
  • Mudances
  • Serveis Funeraris

Àmbit d’aplicació en cas de dany:

Si el vehicle es transporta amb vaixell, ferrocarril o avió, sofreix un accident i no hi ha hagut ruptura de càrrega (no descarregat), el conveni aplicable és el CMR. Si hi ha danys a la càrrega, el responsable és el camioner sempre i quan no pugui demostrar que el dany l'ha causat només un altre transport (vaixell). Llavors no s’aplicaria el CMR i s'aplicaria la legislació que s’aplica al transport descrit.

Persones per les quals respon el Transportista:

El transportista respon pels propis actes i omissions d’ell i dels seus empleats i totes les altres persones al seu càrrec per fer el transport, incloent nombrosos casos d’intermediació (totes les subcontractacions possibles).

Procediment de reclamació:

L’assegurança només podrà reclamar els drets del carregador al transportista, però mai al subcontractat. El transportista serà el que reclami al subcontracta en tot cas.

Conclusió del contracte de transport:

La carta de port és el CMR, i marca l’existència d’un contracte de transport. No obstant, la pèrdua o absència d’aquest document no vol dir que no existeixi un contracte de transport, el qual seguirà tenint efecte a les disposicions del conveni CMR. És important a efectes duaners, ja que el transportista pot fer manifestos a través d’aquesta.

Responsabilitat del Transportista

El transportista és responsable de la pèrdua total o parcial o de les avaries entre el moment de la recepció i de l'entrega i d’un retard a l’entrega.

Exoneració de Responsabilitat:

  • Si la responsabilitat ha estat de la persona a disposició o per instruccions d’aquest al transportista.
  • Vici propi de la mercaderia, per la seva naturalesa abans de ser transportada.
  • Per força major.

Vies de Resolució de Conflictes:

  • Llei Judicial (Mercantil)
  • Junta Arbitral de Transport (Especialistes en la matèria)

Entradas relacionadas: