Guia Completa sobre Remolcs, Transport Refrigerat i el Conveni CMR
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,97 KB
Guia sobre Remolcs, Transport Refrigerat i el Conveni CMR
Remolc: 1 eix i 2 rodes. Concebut per circular arrossegat. Poden ser lleugers o pesats depenent del PMA, si és superior o inferior a 750kg.
Semiremolc: Remolc sense eix davanter (es separa de la cabina). Llargada de 12 a 13,52m / Amplada de 2,42m / Altura de 2,20 a 2,40m i 4m des del sòl.
Trens de Carretera: Llargada 18 m / Amplada 2,42 m / Altura 2,2-2,4m
Camió Isotèrmic: Dotat de caixa de parets aïllants, incloent portes, pis i sostre, que permet limitar els intercanvis de calor entre l'interior i l'exterior d'aquesta caixa.
Transport de Peix Refrigerat
- Durada del transport: d’1 a 6 dies.
- Temperatura: de 0 a 2 graus a l’interior del vehicle.
Transport de Peix Congelat
- Peix i marisc: d'1 a 6 dies a una temperatura igual o inferior a -18º.
Transport de Carn Refrigerada
- Durada del transport: d’1 a 6 dies.
- Temperatura: d’1 a 7º a l’interior del vehicle.
Transport de Mantega Refrigerada
- Transportar-se a una temperatura inferior a 6º, durada de transport d’1 a 6 dies.
Transport de Plats Precuinats
- Durada d’1 a 3 dies, temperatura de -1 a 6º.
Conveni CMR: Regulació del Transport Internacional
El CMR és un conveni tècnic que regula les relacions de transport internacional de mercaderies a títol onerós (pagant). El lloc de càrrega i descàrrega ha d’estar en diferents països. Alemanya, Àustria, Dinamarca, Suècia i Països Baixos han aplicat el CMR com a legislació que regula els transports nacionals. Això fa que augmenti la seguretat jurídica del transport. A Espanya, la legislació aplicable és la LOTT i el ROTT.
Casos en què no s’aplica el CMR:
- Transport postal
- Mudances
- Serveis Funeraris
Àmbit d’aplicació en cas de dany:
Si el vehicle es transporta amb vaixell, ferrocarril o avió, sofreix un accident i no hi ha hagut ruptura de càrrega (no descarregat), el conveni aplicable és el CMR. Si hi ha danys a la càrrega, el responsable és el camioner sempre i quan no pugui demostrar que el dany l'ha causat només un altre transport (vaixell). Llavors no s’aplicaria el CMR i s'aplicaria la legislació que s’aplica al transport descrit.
Persones per les quals respon el Transportista:
El transportista respon pels propis actes i omissions d’ell i dels seus empleats i totes les altres persones al seu càrrec per fer el transport, incloent nombrosos casos d’intermediació (totes les subcontractacions possibles).
Procediment de reclamació:
L’assegurança només podrà reclamar els drets del carregador al transportista, però mai al subcontractat. El transportista serà el que reclami al subcontracta en tot cas.
Conclusió del contracte de transport:
La carta de port és el CMR, i marca l’existència d’un contracte de transport. No obstant, la pèrdua o absència d’aquest document no vol dir que no existeixi un contracte de transport, el qual seguirà tenint efecte a les disposicions del conveni CMR. És important a efectes duaners, ja que el transportista pot fer manifestos a través d’aquesta.
Responsabilitat del Transportista
El transportista és responsable de la pèrdua total o parcial o de les avaries entre el moment de la recepció i de l'entrega i d’un retard a l’entrega.
Exoneració de Responsabilitat:
- Si la responsabilitat ha estat de la persona a disposició o per instruccions d’aquest al transportista.
- Vici propi de la mercaderia, per la seva naturalesa abans de ser transportada.
- Per força major.
Vies de Resolució de Conflictes:
- Llei Judicial (Mercantil)
- Junta Arbitral de Transport (Especialistes en la matèria)