Guia completa de les regles i tècniques del voleibol

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,95 KB

Regles bàsiques del voleibol

Objectiu: Intentar aconseguir guanyar tres dels cinc sets del partit. Per puntuar, hem de procurar que la pilota toqui el terra de l’equip contrari o que l’altre equip no pugui tornar-la.

Terreny de joc: El camp de voleibol és un rectangle de 18 x 9 m, amb una xarxa al mig de la pista de 9,5 m de llarg. Cada mig camp es divideix en dues zones (d’atac i de defensa).

Durada: Els partits de voleibol no tenen un temps determinat; guanya l’equip que demostra ser el millor de cinc sets, és a dir, el que en guanyi tres.

Jugadors: L’equip està integrat per 12 jugadors: 6 que inicien el partit i 6 que seuen a la banqueta. L’entrenador pot fer sis canvis a cada set. Els jugadors, en funció de la posició que ocupen, tenen una missió:

  • Defenses: S'encarreguen de rebre el servei o les rematades, i de passar la pilota al col·locador. Juguen en les posicions 5, 6 i 1.
  • Col·locadors: La seva missió és fer una bona passada perquè un company o companya pugui efectuar la rematada. Acostumen a jugar en la posició 3.
  • Rematadors: Han de tenir una gran capacitat de salt i força per efectuar unes rematades potents. Acostumen a jugar en les posicions 2 i 4.

Les accions d'atac i de defensa

Les principals accions d’atac són:

  • Servei: Serveix per iniciar el joc enviant la pilota al camp contrari; s’obliga a fer-ho amb la mà, i s’ha d’utilitzar el palmell per donar el cop amb més precisió.
  • Toc de dits: S’utilitza després del toc d’avantbraços, per col·locar la pilota on vulguem perquè un company pugui executar la rematada. S’ha de fer una extensió del cos i tocar la pilota amb els dits de les dues mans.
  • Rematada: És el tercer toc de l’equip i consisteix a passar la pilota al camp contrari perquè els adversaris no la puguin tocar. Les fases són el desplaçament, el salt, el cop i la caiguda.
  • Finta: S’utilitza per enganyar i provocar errades en els adversaris: executant el toc de dits per enviar la pilota endavant o endarrere, tocant la pilota quan esperem una rematada, canviant un toc per una rematada, etc.

Accions de defensa

  • Toc d’avantbraços: S’utilitza per rebre la pilota després del servei o d’una rematada. Acostuma a ser el primer toc de l’equip, i consisteix a tocar la pilota amb els avantbraços per elevar-la i passar-la al col·locador. És important fer una extensió de les cames i no aixecar els braços.
  • Bloqueig: Els jugadors davanters que són prop de la xarxa estiren els braços per evitar que la pilota passi la xarxa.
  • Caigudes: Permeten guanyar aquells centímetres per poder tocar la pilota.

Entradas relacionadas: