Guia Completa de la Publicitat: Característiques, Tipus i Objectius
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,58 KB
Característiques Essencials de la Publicitat
La publicitat moderna es defineix per diverses característiques clau que la fan una eina poderosa i complexa:
Persuadir
Publicitat que no tan sols vol informar, sinó que també vol convèncer. Per això, busca donar arguments als consumidors.
Econòmica
L'empresa vol beneficis i necessita vendre. Cal donar-se a conèixer. Ho farà buscant satisfer les necessitats dels consumidors, creant-ne de noves i/o fidelitzant-los. El preu de la publicitat acaba revertint en el producte/servei que paga el consumidor.
Substitutiva
Manipula la visió de la realitat. Es presenta el producte amb unes característiques que realment no té.
Estereotipada
Tendeix a unificar gustos, hàbits i comportaments.
Desproblematitzadora
Presenta un món sense problemes. Mostra el costat agradable per suavitzar els aspectes negatius.
Conservadora
Utilitza un missatge ja conegut i acceptat per la societat; d'aquesta forma, es reafirmen creences, ideals i prejudicis.
Creativa
Els anuncis publicitaris, especialment els audiovisuals, s'han convertit en creacions artístiques.
Objectius Clau de la Publicitat
Els principals objectius de qualsevol campanya publicitària són:
- Despertar interès
- Informar
- Convèncer
- Recordar
- I, sobretot, vendre
Tipus de Publicitat i les Seves Formes
La publicitat es manifesta de diverses maneres, adaptant-se als mitjans i als objectius:
Publicitat Subliminal
Utilitza estímuls que no percebem conscientment, però que poden influir en la nostra conducta, amb la finalitat d'induir-nos a comprar el producte i ser-ne seguidors.
Publicitat Interactiva
Utilitza mitjans interactius per incentivar i influir en la decisió de compra dels consumidors. Principalment a internet i aplicacions (apps), fa que el consumidor tingui un paper actiu.
Màrqueting Viral
Incita que la publicitat sigui enviada entre consumidors via internet (correus electrònics) o via oral, aprofitant la difusió espontània.
Publicitat Associativa
Totes les imatges són perfectament percebudes per l'espectador. Associen tòpics amb els anuncis per crear connexions emocionals o conceptuals.
Publicitat per Emplaçament (Product Placement)
Utilitza marques o símbols sense mencionar directament el producte en espais no publicitaris, com ara cinema, sèries, videoclips o videojocs. Pot ser de dos tipus:
- Activa: El personatge interactua amb el producte i en destaca les qualitats.
- Passiva: El personatge no interactua amb el producte, però aquest és present en l'entorn o en el context.
Publicitat a Internet
Les formes més comunes de publicitat digital inclouen:
- Banners: Imatges de format GIF o multimèdia, molt més animades i creatives. Quan l'usuari hi fa clic, accedeix directament al lloc web vinculat.
- Pop-ups: N'hi ha de dos tipus: finestres emergents que apareixen quan s'obre o es tanca un lloc web, i les finestres incorporades a les webs.
- Correu Electrònic: S'entrega de forma única. Sovint es coneix com a SPAM.
El Color a la Publicitat: Psicologia i Estratègia
El color s'utilitza per crear sensacions en els consumidors, per transmetre contingut o característiques del producte i per captar l'atenció d'un públic objectiu (target) determinat.