Guia Completa de Promoció i Venda: Publicitat i Campanyes

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,44 KB

Promoció i Venda

Publicitat: Concepte i Característiques

La publicitat és el mètode que utilitzem per donar a conèixer els nostres serveis i productes a les persones, animant-los a consumir-los.

Característiques de la Publicitat

  • Un emissor transmet un missatge a un receptor.
  • El missatge ha de ser atractiu, senzill i de fàcil comprensió.

Lligat a les estratègies del màrqueting, el missatge elaborat tractarà de convèncer el públic objectiu perquè aquest prengui la decisió d’adquirir el producte o servei que s’ofereix.

Campanya Publicitària: Definició i Fases

Una campanya publicitària és un conjunt d’estratègies que s’utilitzen per donar a conèixer un producte o servei a la gent mitjançant diferents anuncis o missatges publicitaris.

Fases de la Campanya Publicitària

  1. Identificació de l’objectiu de la campanya: donar a conèixer el nostre centre (quan s’inaugura o canvia d’ubicació), els nostres productes, tarifes o promocions...
  2. Determinació del públic objectiu: determinar a quines persones volem dirigir el missatge. El missatge estarà elaborat i especialitzat per atraure el públic objectiu.
  3. Establiment del pressupost: basant-se en l’objectiu que volem assolir.
    Factors Clau en l'Establiment del Pressupost
    • Triar el mitjà de difusió i calcular-ne el cost.
    • Triar el tipus de difusió i a quantes persones volem arribar.

    S’ha d’invertir més si volem destacar sobre la resta de publicitat que fan les altres empreses del mateix sector.

  4. Elaboració del missatge: el missatge ha de potenciar la idea que volem transmetre al públic objectiu.
    Idees Principals per a l'Elaboració del Missatge
    • No ha de deixar indiferent el públic objectiu, sinó que ha de cridar la seva atenció i fer que es decantin pels nostres productes i serveis, i no pels dels altres.
    • Ha de tenir suports visuals i auditius.

    El missatge ha de complir les següents condicions:

    • Hem de destacar les característiques i beneficis del producte o servei per donar-lo a conèixer:
      • Missatge clar, directe i fàcil d’entendre.
      • Missatge atraient, creatiu i original.

L'Eslògan Publicitari

  • Frase o paraula que es crea per transmetre la idea principal o concepte clau del missatge.
    • Curt i original.
    • Resumeix la idea principal del missatge i capta l'atenció del públic objectiu.

Incentius de la Promoció

  • Descomptes: són els instruments promocionals més utilitzats.
  • Paquet promocional o pack: com ara “3x2” o “2x1/2”, on el client estalvia.
  • Mostres o proves gratuïtes: regalar una petita quantitat d’un producte perquè el client el provi.
  • Regals: regalar articles per una compra o servei.
  • Descomptes diferencials: s’ofereixen diferents tarifes segons el segment al qual es dirigeix.
  • Cupons o vals de descompte: vals convertibles en estalvi en adquirir un determinat producte o servei.
  • Sorteigs o concursos: oferir un regal o servei al client que ha participat en un sorteig o concurs.

Entradas relacionadas: