Guia Completa de Postproducció Audiovisual: Edició i Conceptes Clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,08 KB

Què és la Postproducció Audiovisual?

La postproducció és el conjunt de tècniques i processos que es duen a terme després de l’enregistrament o rodatge d’un determinat programa audiovisual.

Tipus d'Edició

  • Muntatge per filmació
  • Edició electrònica en magnetoscopi
  • Edició per mitjans informatitzats
  • Edició multicàmera
  • Edició a través d’un mesclador

Funcions Clau de l'Edició

  • Combinar
  • Ordenar
  • Corregir
  • Construir

Característiques Generals de l'Edició

  • L'instant que es tria per realitzar la transició d’un pla al següent.
  • La forma per mitjà de la qual es realitza aquesta transició (tall, encadenat, etc.).
  • L'ordre dels plans i la seva durada.
  • El manteniment d’una bona continuïtat d’àudio i de vídeo (el raccord).

Conceptes Fonamentals en Edició Audiovisual

Pla:
És la unitat bàsica que, en principi, manca d'un sentit narratiu complet fins que és relacionada amb els altres plans.
Escena:
Constitueix una unitat d’acció, temps i espai.
Seqüència:
Una sèrie d’escenes vinculades o connectades entre si per una mateixa idea.
Pla-seqüència:
Acció completa d'una seqüència que es desenvolupa en un sol pla.
Presa:
Des que la càmera arrenca fins que s'atura.
Salt d'eix:
Situació en què, en el rodatge, es col·loca erròniament una càmera a l’altra banda de l’eix de l’escena, generant en l’espectador la sensació d’un canvi brusc de posició relativa.

Avantatges de l'Edició No Lineal

  • Flexibilitat creativa
  • Possibilitat d’integrar diversos mitjans
  • Estalvi de temps i diners
  • Preparació per a la integració digital

Procés de Muntatge Tradicional

  1. Rodatge
  2. Laboratori
  3. Preparació del muntatge
  4. Sincronització
  5. Muntatge
  6. Trucs i efectes
  7. Sonorització
  8. Etalonatge
  9. Obtenció de còpies

Eines i Processos Clau

La Moviola

La Moviola és una visionadora personal, amb capçals independents d’imatge i so, que permet preparar amb facilitat els dos rotllos per poder veure i escoltar còmodament. Permet seleccionar les preses apropiades i vàlides; cada empalmament representa un tall. S’ordena, es mira i, si falten fotogrames, s’enganxen.

Etalonatge

L'etalonatge consisteix en la realització d’un ajustament del color per igualar els valors cromàtics i aconseguir així una continuïtat visual.

En el procés d'etalonatge, es treballa amb diferents tipus de negatius i positius:

  • El negatiu original (pot deteriorar-se).
  • L'internegatiu reversible (permet fer còpies en color).
  • L'interpositiu (còpia del negatiu) permet obtenir internegatius, dels quals es fan les còpies en color.

Aquest procés és econòmic i facilita l'exportació.

Tipus de Ritme en el Muntatge

Ritme intern:
És el ritme que posseeix el pla a nivell individual i de manera implícita.
Ritme extern:
És el ritme que neix en muntar els diversos plans, cadascun amb una durada, un angle de càmera i una grandària diferents.

Altres Conceptes Importants

Tipus de Muntatge

  • Subjectiu
  • Lineal
  • Paral·lel

L'El·lipsi

Una el·lipsi és la supressió d’elements, tant narratius com descriptius d’una història, de manera que, malgrat d'estar suprimits, es proporcionen prou dades per a suposar-los com a existents o esdevinguts.

So Diegètic

El so diegètic pot ser extern, intern o no diegètic.

Entradas relacionadas: