Guia Completa de Postproducció Audiovisual: Edició i Conceptes Clau
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,08 KB
Què és la Postproducció Audiovisual?
La postproducció és el conjunt de tècniques i processos que es duen a terme després de l’enregistrament o rodatge d’un determinat programa audiovisual.
Tipus d'Edició
- Muntatge per filmació
- Edició electrònica en magnetoscopi
- Edició per mitjans informatitzats
- Edició multicàmera
- Edició a través d’un mesclador
Funcions Clau de l'Edició
- Combinar
- Ordenar
- Corregir
- Construir
Característiques Generals de l'Edició
- L'instant que es tria per realitzar la transició d’un pla al següent.
- La forma per mitjà de la qual es realitza aquesta transició (tall, encadenat, etc.).
- L'ordre dels plans i la seva durada.
- El manteniment d’una bona continuïtat d’àudio i de vídeo (el raccord).
Conceptes Fonamentals en Edició Audiovisual
- Pla:
- És la unitat bàsica que, en principi, manca d'un sentit narratiu complet fins que és relacionada amb els altres plans.
- Escena:
- Constitueix una unitat d’acció, temps i espai.
- Seqüència:
- Una sèrie d’escenes vinculades o connectades entre si per una mateixa idea.
- Pla-seqüència:
- Acció completa d'una seqüència que es desenvolupa en un sol pla.
- Presa:
- Des que la càmera arrenca fins que s'atura.
- Salt d'eix:
- Situació en què, en el rodatge, es col·loca erròniament una càmera a l’altra banda de l’eix de l’escena, generant en l’espectador la sensació d’un canvi brusc de posició relativa.
Avantatges de l'Edició No Lineal
- Flexibilitat creativa
- Possibilitat d’integrar diversos mitjans
- Estalvi de temps i diners
- Preparació per a la integració digital
Procés de Muntatge Tradicional
- Rodatge
- Laboratori
- Preparació del muntatge
- Sincronització
- Muntatge
- Trucs i efectes
- Sonorització
- Etalonatge
- Obtenció de còpies
Eines i Processos Clau
La Moviola
La Moviola és una visionadora personal, amb capçals independents d’imatge i so, que permet preparar amb facilitat els dos rotllos per poder veure i escoltar còmodament. Permet seleccionar les preses apropiades i vàlides; cada empalmament representa un tall. S’ordena, es mira i, si falten fotogrames, s’enganxen.
Etalonatge
L'etalonatge consisteix en la realització d’un ajustament del color per igualar els valors cromàtics i aconseguir així una continuïtat visual.
En el procés d'etalonatge, es treballa amb diferents tipus de negatius i positius:
- El negatiu original (pot deteriorar-se).
- L'internegatiu reversible (permet fer còpies en color).
- L'interpositiu (còpia del negatiu) permet obtenir internegatius, dels quals es fan les còpies en color.
Aquest procés és econòmic i facilita l'exportació.
Tipus de Ritme en el Muntatge
- Ritme intern:
- És el ritme que posseeix el pla a nivell individual i de manera implícita.
- Ritme extern:
- És el ritme que neix en muntar els diversos plans, cadascun amb una durada, un angle de càmera i una grandària diferents.
Altres Conceptes Importants
Tipus de Muntatge
- Subjectiu
- Lineal
- Paral·lel
L'El·lipsi
Una el·lipsi és la supressió d’elements, tant narratius com descriptius d’una història, de manera que, malgrat d'estar suprimits, es proporcionen prou dades per a suposar-los com a existents o esdevinguts.
So Diegètic
El so diegètic pot ser extern, intern o no diegètic.