Guia Completa per a l'Organització d'Esdeveniments: DMC, OPC i Més
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,86 KB
Organització d'Esdeveniments: Una Visió General
Diversos actors intervenen en l'organització d'esdeveniments, cadascun amb un paper específic:
- Gestor de Destinacions (DMC): Acollir grups d'altres països i actuar com a coordinadors locals, gestionant transport, hotels, restaurants i activitats.
- Organitzadors Professionals de Congressos (OPC): Gestió de reunions i congressos per a associacions, incloent ponències i taules rodones.
- Agències de Viatge
- Empreses d'Incentius: Organitzen actes de motivació d'equips (team building) i activitats esportives a l'aire lliure.
- Agències de Comunicació: Empreses de màrqueting promocional, esdeveniments d'empresa i presentacions.
Actes Propis vs. Patrocini d'Actes
Actes propis: Organitzats per una companyia o institució per fer un comunicat.
Patrocini d'actes: Aportació de capital, tecnologia o recursos humans per a la celebració d'un esdeveniment aliè a la companyia per donar a conèixer una marca.
Coses en Comú: Actes Propis/Patrocini
- Difusió a través de mitjans de comunicació i màxima propagació mediàtica.
- Incidència de l'èxit o el fracàs sobre la marca.
- Transmeten emocions i sentiments com a missatge.
- Tenen lloc en indrets vinculats als espais de rutina del públic objectiu.
- Esdevenen transmissors de valors relacionats amb la marca.
Coses Diferents: Actes Propis/Patrocini
- El patrocini té un públic heterogeni, mentre que els actes propis tenen un públic selectiu.
- Els actes propis involucren una marca, mentre que els patrocinis poden involucrar-ne més d'una.
- Els actes propis tenen difusió en l'àmbit intern, mentre que els patrocinis arriben al públic assistent a l'acte i a més públic a través dels mitjans.
- Els actes propis tenen contacte directe amb el públic, mentre que els patrocinis tenen contacte amb els assistents però indirecte amb el públic objectiu que rep l'acte a través dels mitjans.
Fases del Procés d'Esdeveniment (PEGE)
- Recerca: Quan arriba el client que vol que organitzem un esdeveniment, fer 5 preguntes clau: què, qui, quan, com, per què.
- Disseny: Aportar diferents idees i creativitat, mantenint-se actualitzat i informat. Saber el lloc on ho farem i el material necessari.
- Coordinació: Es demana precisió i responsabilitat per part del professional de l'esdeveniment, atenció continuada, assegurar tasques i seguir diàriament tot el que passa a l'esdeveniment (fer llista/checklist).
- Avaluació
Planificació Pas a Pas
- Pressupost
- Lloc i data
- Presentadors o mestres de cerimònies
- Espais
- Càtering
- Contractes i assegurances
- Material audiovisual i altres equipaments
- Promoció
- Sostenibilitat
- Llista de tasques que s'han de fer molt abans
- Pla de contingències (què pot sortir malament) + possibles solucions
Llista de Documents per al Dia de l'Esdeveniment
- Programa i cronograma de l'acte
- Pressupost
- Invitacions en paper
- Llista de convidats
- Pla de contingències
- Certificats o diplomes
- Díptics informatius/plànols de la ciutat
- Material per al dossier de premsa
- Checklist de coses que cal fer
- Checklist de seguiment de tasques
Després de l'Esdeveniment
El dia després:
- Enviar agraïments
- Redactar informe
- Reunió amb treballadors
- Ingressos/despeses
- Recollir
- Recull ressò mediàtic