Guia Completa de Màrqueting Digital: SEO, SEM, Afiliació i Més
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,59 KB
Els cercadors són pàgines web que ajuden a localitzar informació i proporcionen enllaços cap a les pàgines que contenen aquesta informació.
SEO: Optimització per a Motors de Cerca
El SEO (Search Engine Optimization) és el conjunt d'accions i tècniques que s'utilitzen per millorar el posicionament (la visibilitat) d'un lloc web a Internet dins dels resultats orgànics en els motors de cerca com, per exemple, Google, Bing o Yahoo.
Diferències clau del SEO
- No té un cost directe.
- Requereix treball constant i ofereix resultats a mitjà o llarg termini.
- Proporciona un increment constant de visibilitat.
SEM: Màrqueting en Motors de Cerca
El SEM (Search Engine Marketing) és la tècnica utilitzada per millorar el posicionament d'un lloc web per mitjà de mètodes de pagament.
Diferències clau del SEM
- Té un cost directe per clic.
- Ofereix resultats a curt termini.
- La visibilitat només es manté mentre es paga.
Cross-Selling: Estratègies de Venda Creuada
El Cross-Selling és una estratègia de venda creuada que serveix per motivar una compra addicional que no està directament implicada amb el producte original. Per exemple, la venda d'una beguda i patates amb una hamburguesa.
Màrqueting d'Afiliació
El màrqueting d'afiliació és un model de negoci en què una persona o empresa (l’afiliat) promociona productes o serveis d’una altra empresa (l’anunciant) a canvi d’una comissió per cada venda, registre o acció generada a través dels seus esforços de promoció.
Models de pagament habituals en afiliació
- CPC (Cost per Clic)
- L’afiliat guanya per cada clic en l’enllaç.
- CPA (Cost per Acció)
- L’afiliat guanya quan l’usuari realitza una acció (compra, registre, descàrrega).
- CPL (Cost per Lead)
- L’afiliat guanya quan l’usuari proporciona informació de contacte.
Màrqueting Viral
El màrqueting viral és un conjunt d’estratègies de màrqueting que aconsegueixen que un contingut o missatge adquireixi un gran abast i una gran difusió, sense la intervenció directa del seu creador.
Màrqueting One-to-One
L'objectiu del màrqueting One-to-One és obtenir la màxima personalització possible i satisfer les necessitats detectades o demanades pels clients. Així, el client sent que el producte té un valor afegit. Un exemple clar és la personalització d'ampolles de Coca-Cola amb noms.
Comunitat Virtual
Una comunitat virtual està constituïda per un grup de persones o empreses els vincles i les relacions de les quals tenen lloc en un espai virtual a través d'Internet.
Online Networking
L'online networking consisteix a crear, gestionar, ampliar i mantenir una xarxa de contactes personals i professionals via en línia per donar a conèixer el negoci i trobar possibles col·laboradors, socis o inversors.
Avantatges de l'Online Networking
- Enforteix la nostra xarxa de contactes actuals.
- Ens permet donar-nos a conèixer personalment.
- Ajuda a donar a conèixer la nostra idea de negoci.
- Permet detectar oportunitats de negoci.
- Facilita conèixer possibles clients o socis potencials.
- Ens ajuda a vendre els nostres serveis o productes.
Llicències Creative Commons: Elements Clau
Què són les Llicències Creative Commons?
Les Llicències Creative Commons són un conjunt de llicències de drets d'autor que ofereixen al creador d'una obra una forma simple i estandarditzada d'atorgar permís al públic per compartir i fer servir el treball creatiu sota els termes i condicions de la seva elecció.
- Reconeixement (BY)
- En qualsevol explotació de l'obra s'ha de reconèixer l'autoria.
- No Comercial (NC)
- L'explotació de l'obra queda limitada només a usos no comercials.
- Sense Obres Derivades (ND)
- L'autorització per explotar l'obra no permet modificar-la per crear-ne una altra de derivada.
- Compartir Igual (SA)
- L'autorització per explotar l'obra permet crear obres derivades mentre es mantinguin en la divulgació les mateixes autoritzacions.