Guia Completa de Gestió Empresarial: Conceptes, Estructures i Recursos Humans

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,9 KB

Conceptes Clau en Gestió Empresarial

Tractament de Dades

Operacions i procediments tècnics de caràcter personal que permeten la recollida, la gravació, la conservació, la modificació, el bloqueig i la cancel·lació de dades, així com les cessions derivades de comunicacions o consultes.

Planificació Estratègica

La planificació estratègica és el procés en què es determinen la missió, la visió i els objectius generals de l'empresa a partir de l'anàlisi global de la situació, interna i externa, i es defineixen els plans necessaris per assolir els objectius previstos.

Qüestions Clau sobre Estructures i Organització

Grups de Treballadors en l'Empresa

En la majoria d'empreses, es poden diferenciar grups de treballadors segons dues estructures principals:

Estructura en Línia

Formada per treballadors que estan integrats dins de l’organització, seguint una estructura jeràrquica:

  • Alta Direcció

    La seva principal funció és establir els objectius generals de l’empresa i controlar-ne el compliment.

  • Direcció Intermediària

    S’encarrega exclusivament de la direcció d’una àrea concreta (o departament) dins de l’activitat empresarial.

  • Base Operativa

    És el conjunt d’operaris, normalment vinculats a una àrea funcional, que s’encarreguen del treball final.

Estructura de Suport

Els treballadors no estan immersos directament dins de l’estructura jeràrquica de l’empresa.

Què és un Organigrama i per a què Serveix?

L’organigrama de l’empresa és la representació gràfica de la seva estructura organitzativa. Serveix per mostrar els diferents elements i àrees funcionals de l’empresa, així com les relacions jeràrquiques o cooperatives que s’hi estableixen.

Comunicació Externa: Tipus i Exemples

Tipus de Comunicació Externa

  • Comunicació Ambiental

    L’empresa és receptora d’informació, per exemple: normativa, consulta d’indicadors sobre la situació del mercat, necessitats dels clients, etc.

  • Comunicació Corporativa

    L’empresa és la que transmet la informació a l’exterior: a la societat, els proveïdors, els clients, etc., per exemple, la publicitat.

Absentisme Laboral: Definició, Tipus i Conseqüències

Què és l'Absentisme Laboral?

És tota absència d’un treballador del seu lloc de treball, dins de la seva jornada laboral, en les hores corresponents a un dia laborable.

Tipus d'Absentisme Laboral

  • Absentisme Laboral Justificat

    Determinats drets que tenen els treballadors respecte de permisos retribuïts. El treballador seguirà percebent una remuneració, sovint de la Seguretat Social.

  • Absentisme Laboral Injustificat

    El treballador no percep cap remuneració i podria ser objecte de sanció, i fins i tot d’acomiadament procedent. Exemples inclouen faltes de puntualitat, absències al treball injustificades o absències al treball injustificades de forma fraudulenta.

Gestió de Personal: Funcions i Tasques Essencials

Funcions i Tasques Lligades a la Gestió de Personal

  • Ocupació

    • Planificació de les necessitats de personal de l’empresa.
    • Anàlisi i descripció de cada un dels llocs de treball.
    • Captació i selecció dels treballadors.
    • Pla d’acollida de nous treballadors.
    • Avaluació del desenvolupament de cada treballador.
  • Desenvolupament del Personal

    • Formació del personal.
    • Política de promoció.
  • Compensació Econòmica

    • Valoració i retribució del lloc de treball.
  • Relacions Laborals

    • Drets i deures laborals.
    • Prevenció de riscos laborals.

Entradas relacionadas: