Guia Completa de Documents: Interns, Protocol·laris i Administratius
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,1 KB
Textos d'Organització Interna
Avís i Anunci
Són missatges breus dirigits a un col·lectiu, per anunciar alguna cosa o avisar d'algun fet d'interès comú.
- Llenguatge senzill i redacció molt cuidada.
- Es posaran en un lloc visible i amb una mida de lletra gran.
- Redacció en primera persona.
Comunicat Intern
La seva estructura és la següent:
- Nom del document
- Emissor (apartat "De", indicant el càrrec)
- Destinatari (apartat "A")
- Assumpte
- Missatge
- Firma
- Data
- Informació complementària
Informe
És un document que recull la descripció de totes les dades o esdeveniments relacionats amb un determinat assumpte. Es redacta en primera persona i sol incloure:
- Portada
- Introducció
- Desenvolupament
- Conclusions
- Recomanacions
- Annexos
Convocatòria
És un escrit en el qual es cita una o diverses persones perquè assisteixin a una reunió. S'utilitza un llenguatge neutral i concís, informant el motiu de la reunió, el lloc, el dia i l'hora.
Acta
És la relació escrita del succés tractat i acordat en una reunió. En la reunió, un dels participants serà el secretari i elaborarà l'acta.
Certificat
Document que serveix per constatar un determinat fet. Es redacta en primera o tercera persona.
- Encapçalament: Nom o logotip de l'empresa.
- Cos: Expressió "CERTIFICA... QUE..."
- Tancament: "I perquè consti als efectes oportuns, signa el present certificat a Barcelona, a 20 de juliol del 2014."
Portada de Fax
És un full que acompanya i presenta un fax. Conté les dades de l'emissor i el destinatari.
Notes de Recepció de Visites o Trucades Telefòniques
Són notes breus que s'utilitzen per la persona que atén el telèfon o una visita per transmetre un missatge al destinatari corresponent.
Textos Protocol·laris
Són textos formals que s'envien per cortesia a una persona.
Saluda
És el document que s'utilitza per comunicar fonamentalment alguna informació breu a persones amb qui es manté o es vol mantenir una relació comercial.
- Identificació de la institució a la qual pertany el càrrec.
- La forma de salutació es redueix a la paraula SALUDA.
- Es redacta en tercera persona.
- Fórmula de comiat: "Es complau expressar-li el testimoniatge de la seva consideració."
Invitació
Document breu que s'utilitza per convidar el destinatari a un acte.
Felicitacions
Escrits dirigits a persones per motius diversos.
Notes de Regal
La seva finalitat és acompanyar un regal que no s'entrega personalment.
Condol
Missatge que s'utilitza per transmetre el sentiment que produeix la mort d'alguna persona.
Esquela
Són missatges publicats en la premsa per comunicar la mort d'algú i manifestar el condol.
Telegrama
És un missatge molt breu, senzill i urgent que s'envia mitjançant el servei de telègraf.
Textos Relacionats amb l'Administració Pública
Instància
Es redacta en tercera persona, ocupant el marge dret (aproximadament 1/3 del full). És un document que conté diverses peticions dirigides a promoure l'acció de l'òrgan administratiu. La seva estructura inclou:
- Dades de la persona que fa la sol·licitud.
- EXPOSA QUE...
- DEMANA...
- Localitat i data.
- Signatura.
- Organisme o càrrec al qual s'adreça.
Denúncia
Document que s'utilitza per posar en coneixement de l'Administració pública l'existència d'un determinat fet que podria obligar a la iniciació d'un procediment administratiu.
Al·legacions
Aporta als òrgans responsables dades o variacions per a la seva consideració.
Recurs
És el document que es dirigeix a l'Administració Pública que ha dictat una resolució amb la qual l'interessat no està d'acord.