Guia Completa per a la Direcció d'Equips Esportius i Rols de l'Entrenador

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,63 KB

Direcció d'Equips: Conceptes Fonamentals

La direcció és el punt cap on ens dirigim, el camí que hem de seguir per arribar a un lloc.

Definicions Clau

  • Dirigir: Fer que algú o alguna cosa es mogui o vagi cap a algun lloc.
  • Equip o Grup: Un equip és un grup de persones que practiquen juntes un esport o juguen en un campionat.

El Rol de l'Entrenador

L'entrenador assumeix múltiples funcions essencials:

  1. Entrenador = Educador + Director d’equip + Gestor de persones
  2. Entrenador = Observador + Analista + Jutge + Gestor de problemes i contratemps

Desenvolupament de Jugadors per Edats

Recomanacions per a Jugadors de 9 a 11 Anys

  1. Els jocs són la feina principal.
  2. S'ha d'utilitzar el mimetisme.
  3. Vigilar la fatiga.
  4. Evitar l'avorriment.
  5. Distinció entre competició grupal i individual.
  6. Coneixement de la frustració.
  7. Afavorir i potenciar les dificultats.
  8. Explicar el per què de cada cosa.

Pautes de Tracte i Desenvolupament

  • a) Potenciar les característiques més innates sense marginar cap d’ells.
  • b) Minvar els efectes negatius i els fracassos.
  • c) Convèncer els jugadors que dels errors se n’aprèn.
  • d) Cal fer fugir la por al ridícul i la burla entre companys.
  • e) Mai podem ferir la sensibilitat d’un nen ni participar en aquesta actitud.

Característiques i Recomanacions per a Jugadors de 16 a 18 Anys

  1. Tenen major estabilitat, menys alts i baixos i més assumida la seva identitat i personalitat.
  2. Poden aprofundir en els “perquès” de les activitats i entenen la intencionalitat de les actuacions de l’entrenador i companys.
  3. Entenen que la comunicació és important dins del grup.
  4. Els aspectes intel·lectuals passen a tenir més importància que els afectius; tenen més capacitat autocrítica.
  5. Tenen molta necessitat i capacitat de comunicació dins del grup (esperit de grup, de “colla”).
  6. La nostra tasca es veu facilitada per la major estabilitat i capacitat de concentració.
  7. Hem d’afavorir l’anàlisi de tot allò que succeeix i que el jugador fa a la pista, sense deixar de banda la creativitat.
  8. Hem d’aprofitar que es comuniquin bé entre ells per afavorir el bon clima.
  9. Hem d’insistir en el fair play i relativitzar les derrotes.

Tasques Fonamentals de l'Entrenador

  1. Tasca educativa: (Teoria i pràctica, massificació, acceleració del temps, urgència de resultats i desgast progressiu).
  2. Tasca transformadora
  3. Tasca normalitzadora
  4. Tasca adaptadora
  5. Tasca comunicativa

Gestió de Pares

Punts Clau per a la Reunió de Pares

  1. Presentació.
  2. Horaris d’entrenament, recepció de jugadors i recollida, horaris de partit, convocatòries de jugadors, calendaris, lloc d’entrenament, etc.
  3. Filosofia del club i objectius per a l’equip.
  4. Funcions, atribucions, responsabilitats i rols dels pares dins l’equip.
  5. Preguntes.

Tipologies de Pares

És important identificar i gestionar els diferents rols parentals:

  • Pares crítics
  • Pares desinteressats
  • Pares ombra o líniers
  • Pares cridaners
  • Pares sobreprotectors
  • Pares motivats
  • Pares entrenadors

Entradas relacionadas: