Guia Completa de la Dimensió i Internacionalització Empresarial
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,23 KB
Localització i Dimensió de l'Empresa
Localització de l'Empresa
La localització de l'empresa és el lloc que s'escull físicament per ubicar una empresa o un negoci. Els factors clau a considerar són:
- Demanda de mercat
- Proveïment de matèries primeres
- Mercat de treball
- Comunicació i transport
- Subministraments
- Cost de construcció i solar
- La legislació vigent
- Inversió i finançament
- Desenvolupament econòmic de la regió
Dimensió de l'Empresa
La dimensió de l'empresa no es refereix a la grandària, sinó a la capacitat de producció determinada per la tecnologia, el nombre de treballadors i el mercat. Tant la localització com la dimensió depenen dels factors i els costos. Per tant, per decidir la dimensió s'ha de saber la capacitat necessària (nivell màxim de producció que es pot obtenir en un període de temps determinat, fent un estudi de mercat) i la localització. Després s'han d'analitzar la producció, els costos i els factors influents. Si augmenta la capacitat de producció de l'empresa, augmenta la dimensió, ja sigui internament o externament.
Creixement Empresarial: Intern i Extern
Creixement Intern
El creixement intern implica l'increment de la capacitat productiva o l'augment de la varietat de productes o serveis, és a dir, diversificar la producció per assolir nous mercats.
Creixement Extern
El creixement extern es duu a terme quan el creixement intern de l'empresa no és suficient. Fa referència a l'adquisició, el control, l'absorció d'empreses, la fusió d'empreses que ja existeixen, o la cooperació amb altres empreses per tal d'accedir a nous mercats. Això significa que les empreses s'internacionalitzen, s'obren camí cap a l'exterior.
Tipus de Creixement Extern i Concentració Empresarial
- Fusió pura d'empreses: Unió de diverses societats per crear-ne una de nova.
- Fusió per absorció d'empreses: Una empresa n'adquireix una altra. Les empreses absorbides s'extingeixen i el patrimoni és absorbit per l'empresa absorbent.
- Participació en societats: Una empresa compra part del capital social d'una altra volent dominar-la, de forma total o parcial, però sense perdre la forma jurídica de cap empresa.
- Cooperació d'empreses: Relacions especials entre empreses independents que, amb acords, col·laboren per compartir recursos i informació per assolir objectius comuns, disminuint costos i riscos.
- Clúster: Concentració geogràfica d'empreses, institucions i universitats que tenen interès per un sector econòmic concret, connectades per la competència. Exemple: El Silicon Valley.
- Trust: Conjunt d'empreses que formen part de diferents fases del procés de producció i que intenten reduir costos i dominar el mercat. Exemple: Repsol.
- Càrtel: Grup d'empreses del mateix sector productiu que dominen el mercat i es posen d'acord en els preus i estratègies de venda. Exemple: OPEP.
- Holdings: Forma d'organització d'empreses segons la qual una companyia matriu aconsegueix les accions i les participacions d'altres empreses que controla. Només tenen un òrgan directiu.
Globalització i Internacionalització
La Globalització
La globalització és un procés polític, econòmic, social i ecològic que succeeix actualment. Gràcies a aquest procés, cada vegada hi ha més interrelació econòmica entre llocs, per més allunyats que estiguin, sota el control de les grans empreses. És a dir, les empreses necessiten guanyar dimensió per endinsar-se al nou mercat, i una de les vies per aconseguir-ho és la internacionalització.
La Internacionalització
La internacionalització és l'obertura als mercats internacionals, és a dir, les operacions que una empresa realitza per vincular-se amb els mercats internacionals.
Maneres d'Internacionalitzar-se
Quan l'empresa s'internacionalitza, ho pot fer de les següents maneres:
- Multidomèstica: Descentralitza l'organització en cada país en què opera, donant una resposta diferenciada a cada filial segons les necessitats locals.
- Global: Obté un avantatge competitiu comú amb la centralització de recursos globals per a tots els països en què s'opera, i l'administració es fa des del país d'origen.
- Transnacional: Elimina barreres geogràfiques i utilitza totes les seves estratègies de producció i vendes sense tenir en compte d'on provenen, és a dir, de la filial que les proposa.
Factors a Tenir en Compte en la Internacionalització
En la internacionalització s'ha de tenir en compte:
- Manca d'informació sobre el mercat
- Manca de personal qualificat
- Resistència al canvi per part del personal
- Distància cultural-psicològica
- Gustos dels consumidors diferents
- Pràctiques de negocis diferents
- Necessitat d'adaptar-se a la legislació
Empreses Multinacionals
Les empreses multinacionals són societats mercantils que tenen una gran capacitat productiva o que són el resultat d'una concentració i fusió d'empreses que busquen nous mercats.
Característiques de les Empreses Multinacionals
- Són empreses que, gràcies a que els resultats es compensen i s'equilibren, tenen resistència en el mercat i tenen avantatge davant d'altres empreses.
- Tenen tecnologia punta, per això un creixement constant.
- S'estructuren de manera que la matriu s'encarrega de la fixació de l'estratègia a seguir del grup, i les filials de les activitats productives seguint la matriu.
- Com són grans grups empresarials, poden aconseguir economies d'escala.
- Gràcies a la grandària, tenen gran importància en el sector.
- La matriu fa un control directe o indirecte de les seves filials amb la participació del seu capital social.